Köpt ny laptop, Alt knappen är strulig

Permalänk
Medlem

Köpt ny laptop, Alt knappen är strulig

Jag har aldrig varit ett fan av varken Fn knappar eller media knappar, men laptopen har såklart båda (som typ alla laptops jag haft). Problemet är dock att grejer som t.ex Alt + F4 inte funkar för tangentbordet prioriterar medianknappen på F4 först. Ctrl/Shift/Fn + F4 funkar inte heller.

Permalänk
Medlem

@Cranzle Provat Alt+Fn+F4?

Ibland kan man toggla om mediafunktionen eller F1-F12 tangenterna ska få förtur med en function-lock knapp.
På lenovo är kombinationen FN+Escape för att toggla detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

HP tror jag har håll shift och FN knappen intryckt. När den lyser så har du switchat över.

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

@Cranzle Provat Alt+Fn+F4?

Ibland kan man toggla om mediafunktionen eller F1-F12 tangenterna ska få förtur med en function-lock knapp.
På lenovo är kombinationen FN+Escape för att toggla detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Den genvägen funkade men Fn + Esc gör ingenting. De säger på Lenovo forum att det ska funka men det gör det inte för mig. Det ska gå ändra i BIOS med säger dem så jag får kika på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxflux:

HP tror jag har håll shift och FN knappen intryckt. När den lyser så har du switchat över.

Jag hade så på en HP dator, och på den ändrade man den inställningen i BIOS:en

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Den genvägen funkade men Fn + Esc gör ingenting. De säger på Lenovo forum att det ska funka men det gör det inte för mig. Det ska gå ändra i BIOS med säger dem så jag får kika på det.

Är det en ren installation så att du inte har alla lenovo addons?

Finns det någon lenovo hotkeys till din dator och har du den installerad? Brukar gå att hitta på support.lenovo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Är det en ren installation så att du inte har alla lenovo addons?

Finns det någon lenovo hotkeys till din dator och har du den installerad? Brukar gå att hitta på support.lenovo.com

Den var förinstallerad, men inställningen fanns mycket riktigt i BIOS så problemet är löst!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...