Permalänk
Medlem

problem med resolution

dom två bitar som är intressanta kommer nedan :

# DefaultDepth 8 # DefaultDepth 16 DefaultDepth 24 (får nått fel om jag kör med 32) # DefaultDepth 32

Subsection "Display" Depth 24 Modes "1600x1200" "1024x768" "1800x1400" EndSubsection

det går inte att ställa res, vet inte vad som e fel, men jag har 800x600 även om jag försökter ctrl+alt+[+] (självklart + på numpaden)... jag hittar inga fel, hela XF86Config e bifogad för den som orkar

(den va för stor, skalar bort alla comments som man inte måste ha)

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

Inte så dumt att du bara har Num Lock i fel läge?

Permalänk
Medlem

neeh

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk

det är inte så konstigt att du får ett fel med 32 eftersom 24 är samma som windows 32 bitars, det enda som skiljer är några alpha kanaler.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Medlem

Section "Monitor"

Identifier "My Monitor"

HorizSync 31.5 - 50.0

VertRefresh 40-90

EndSection

Section "Device"
Identifier "VESA Framebuffer"
Driver "nvidia"
#VideoRam 4096
# Insert Clocks lines here if appropriate
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen 1"
Device "VESA Framebuffer"
Monitor "My Monitor"

4mb minne..vesa framebuffer monitor...jag undrar om man verkligen kan köra 1600*1200 med dom där inställningarna...

Visa signatur

När du ser svart & vitt så får du välja fritt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av allan
Section "Monitor"

Identifier "My Monitor"

HorizSync 31.5 - 50.0

VertRefresh 40-90

EndSection

Section "Device"
Identifier "VESA Framebuffer"
Driver "nvidia"
#VideoRam 4096
# Insert Clocks lines here if appropriate
EndSection

Section "Screen"
Identifier "Screen 1"
Device "VESA Framebuffer"
Monitor "My Monitor"

4mb minne..vesa framebuffer monitor...jag undrar om man verkligen kan köra 1600*1200 med dom där inställningarna...

om du läser nogare så är "VESA Framebuffer" bara identifierare (ID) för vilken enhet det är. Drivrutinen är nvidia och antaligen har han ett nvidia kort så det lär inte vara det som är problemet. Och 4mb är utkommenterat för dendelen, så den raden bryr den sig inte om ens.

Permalänk
Medlem

Jag måste ställa in rätt frekvens för min skärm i min xf86config, annars får jag 1280x1024 hur jag än gör, oavsett om jag sätter 1600x1200 eller 640x480.. kan ha något med det att göra.
Med rätt menar jag det som står i manualen, inget mellanvärde. Den ska köra 50-160, sätter jag 40-150 så funkar det inte.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.