Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Okej. Jag svarar på mitt egen fråga. Verkar som att 10kr dealen är över ( eller kanske har man använt 1gång så den är borta sen.)
But hey! 990kr (36m gold) sen konventera till ultimate för 135kr är fortfarande en bra deal imho. ca 32kr/månad.

Så här står det

Villkor för kampanjerbjudanden:

Logga in för att visa tillgängliga erbjudanden. Kampanjerbjudanden kanske endast gäller för nya medlemmar och/eller är kanske inte giltiga för alla medlemmar och är endast tillgängliga under en begränsad tid. Erbjudandena gäller inte i Ryssland och Turkiet. Andra geografiska begränsningar kan förekomma. Kreditkort krävs. Efter kampanjen förnyas prenumerationen automatiskt med den för tillfället aktuella avgiften (kan komma att ändras), såvida prenumerationen inte sägs upp. Eventuella skatter tillkommer.

Permalänk
Medlem

Intressant framförallt för de som spelar Halo på en LG OLED.
https://www.youtube.com/watch?v=T2_qJfmBa5U&t=321s

TLDW; Dolby Vision-implementationen verkar vara trasig, och man får bättre resultat om man stänger av Dolby Vision och kör HDR10.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har precis fått in Xbox Series X i 17 varuhus.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Permalänk
Medlem

Kommer precis från Elgiganten Karlstad med 1st Xbox Series X och detta till trots så har dom 27 st kvar i detta nu!

Permalänk
Medlem

Fanns även många i lager på mediamarkt i Västerås. Var där nyss.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 2TB SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Intressant framförallt för de som spelar Halo på en LG OLED.
https://www.youtube.com/watch?v=T2_qJfmBa5U&t=321s

TLDW; Dolby Vision-implementationen verkar vara trasig, och man får bättre resultat om man stänger av Dolby Vision och kör HDR10.

Jag kör i DV, ändrade lite i videosettings på spelet (har inte liret igång nu) & det är hur bra som helst... naturliga färger, normal svärta. Den youtubevideon visar ju bättre bild i DV

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Har ni missat Xbox-dokumentären i 6 delar som finns på Xbox Youtube-kanal? Det hade jag, mycket intressant och välgjord! Det är något visst med att titta på speldokumentärer, får en sån härlig nostalgitripp.

https://youtu.be/AJYsA1jXf60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

Jag kör i DV, ändrade lite i videosettings på spelet (har inte liret igång nu) & det är hur bra som helst... naturliga färger, normal svärta. Den youtubevideon visar ju bättre bild i DV

Vincent kan sin sak. Syns ju direkt i jämförelsen att DV inte är som det ska.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Satan va det väller in Series X på Elgiganten. Finns just nu i 57 butiker och som sagts tidigare i tråden verkar det finnas en hel del på dom flesta också. Karlskrona har haft i lager nu i 3 dagar.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Var precis och fick mig ett Xbox series x på Elgiganten äntligen 😀👍

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ 2x Asus 27GP850P/Fractel Design North

Ljud : Qacoustics 3030i / AMP Emotiva TA1 / Sub SVS SB2000 Pro

Permalänk
Medlem

Fick mitt Xbox wireless headset men kan inte riktigt få igång det.

Jag startar den och parkopplar den och hittar den under "tillbehör för Xbox"

Problemet är att jag ändå inte får något ljud... jag hör ljud från mina högtalare istället för headsetet...

Under inställningar > allmänt > volym och ljudutgång så står det

Högtalarljud
HDMI-ljud
headsetformat (gråmarkerat)

Headsetljud
Headsetformat
Dolby atmos for headphones

Några tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Problemet är att jag ändå inte får något ljud... jag hör ljud från mina högtalare istället för headsetet...

Högtalarljud
HDMI-ljud

Headsetljud
Headsetformat

Några tips?

Har du höjt volymen tillräckligt på headsetet? Skruvat upp höger vred dvs. Ljudet på tv:n är igång ändå, man får dra ner volymen på tvn till 0 (eller mute:a om du inte får någon störig symbol som konstant visas). Har själv ett sånt headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Högtalarljud
HDMI-ljud

Headsetljud
Headsetformat

Några tips?

Som nämts så är det säkert vänstra kåpan du behöver vrida lite på för att få ljud tvn får man orimligt nog muta.. 🤷🏻‍♂️

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Har du höjt volymen tillräckligt på headsetet? Skruvat upp höger vred dvs. Ljudet på tv:n är igång ändå, man får dra ner volymen på tvn till 0 (eller mute:a om du inte får någon störig symbol som konstant visas). Har själv ett sånt headset.

Jag får krypa till korset och erkänna att det var det som var problemet... jag vred fram och tillbaka med vredet och provade egentligen endast ljudet när man bläddrar i menyn.

Jag trodde att headsetet skulle ta över ljudet helt och att högtalarna skulle "mutas" automatiskt

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Jag får krypa till korset och erkänna att det var det som var problemet... jag vred fram och tillbaka med vredet och provade egentligen endast ljudet när man bläddrar i menyn.

Jag trodde att headsetet skulle ta över ljudet helt och att högtalarna skulle "mutas" automatiskt

Var med om samma sak och hade samma förväntning.. men nu efter att ha haft den i några månader är det inget problem och jag är nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Var med om samma sak och hade samma förväntning.. men nu efter att ha haft den i några månader är det inget problem och jag är nöjd!

Vet inte om det är placebo. Men varje gång jag använder någon form av handsfree (blåtand) så känns det som jag får ont i huvudet av det..

Jag har alltid kört trådat när det kmr till gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Vet inte om det är placebo. Men varje gång jag använder någon form av handsfree (blåtand) så känns det som jag får ont i huvudet av det..

Jag har alltid kört trådat när det kmr till gaming.

Det kanske sitter obekvämt i örat. Annars är det placebo och en vanesak.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Xbox wireless headsetets stora o och egentligen enda nackdel är att det inte är särskilt skönt o ha på sig länge. Mina öron brinner upp av värme och det sitter för hårt. För tusen spänn är dock ljud och kvalitén bra så man kan inte klaga för mycket. Men mitt Astro A50 till PS5an är rena himmelriket i jämförelse när det kommer till komforten. ( även ljudet är ju klart bättre men 3,5ggr pengen osv..)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Epos nya headset h6pro Open skall vara de bästa hörlurarna just nu för både musik samt xbox. Har precis själv beställt ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

https://news.xbox.com/en-us/2021/11/17/november-xbox-update/

De införde den funktionen i november uppdateringen. Men den är inte på som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

https://news.xbox.com/en-us/2021/11/17/november-xbox-update/

De införde den funktionen i november uppdateringen. Men den är inte på som standard.

Snyggt! Tack. Sjukt att jag ändå läste denna när den kom ut och tänkte att jag skulle kolla över audiosettings då jag kom hem men glömde uppenbarligen bort det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Epos nya headset h6pro Open skall vara de bästa hörlurarna just nu för både musik samt xbox. Har precis själv beställt ett par.

Är ruskigt nöjd med mina Audeze Penrose X. Fungerar både till mitt Series X och PS5an(med dongeln i PC-läge).

Permalänk
Medlem

Series X finns nu i lager i 68 EG-butiker. Blir alltså fler och fler istället för mindre! Passa på och boka All Access när ni kan! 370spänn i månaden kan dom flesta leva med. 👍🏻

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Series X finns nu i lager i 68 EG-butiker. Blir alltså fler och fler istället för mindre! Passa på och boka All Access när ni kan! 370spänn i månaden kan dom flesta leva med. 👍🏻

Det blir dock billigare om man köper konsol och Game Pass Ultimate separat. Kostnaden för Game Pass Ultimate över 24 månader är 3190kr med All Access. Köper man det separat kostar det runt 700-1000kr (beroende på butik) genom att följa detta.

Dom flesta kan säkerligen leva med en månadskostnad på 370kr i två år, men alla vill inte använda avbetalning - speciellt inte när det blir mer än 2000kr dyrare.

Ord. pris Xbox Series X: 5695kr
Ca. pris Game Pass Ultimate: 1000kr
Totalt: 6695kr

All Access: 370kr/mån i 24 månader
Totalt: 8880kr

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det blir dock billigare om man köper konsol och Game Pass Ultimate separat. Kostnaden för Game Pass Ultimate över 24 månader är 3190kr med All Access. Köper man det separat kostar det runt 700-1000kr (beroende på butik) genom att följa detta.

Dom flesta kan säkerligen leva med en månadskostnad på 370kr i två år, men alla vill inte använda avbetalning - speciellt inte när det blir mer än 2000kr dyrare.

Ord. pris Xbox Series X: 5695kr
Ca. pris Game Pass Ultimate: 1000kr
Totalt: 6695kr

All Access: 370kr/mån i 24 månader
Totalt: 8880kr

Sant. Dock tror jag inte en Svensson vill eller kan gå igenom alla dessa stegen som kanske är väldigt naturligt och enkelt för insatta, men inte annars. Jag gick in på releasedagen förra året lite spontant och skulle se om det mot förmodan fanns några konsoler kvar och kom ut med en med All Access som jag betalade i butiken kontant. Visste inte om livegrejen då men blir löjligt billigt ändå med tanke på mängden spel jag sluppit köpa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Sant. Dock tror jag inte en Svensson vill eller kan gå igenom alla dessa stegen som kanske är väldigt naturligt och enkelt för insatta, men inte annars. Jag gick in på releasedagen förra året lite spontant och skulle se om det mot förmodan fanns några konsoler kvar och kom ut med en med All Access som jag betalade i butiken kontant. Visste inte om livegrejen då men blir löjligt billigt ändå med tanke på mängden spel jag sluppit köpa.

Majoriteten av dom som får sina lager-tips från Sweclockers klarar nog av att göra köp via t.ex. Elgiganten och sedan lösa in koderna via sitt nyköpta Xbox eller via Microsofts hemsida.

Stegen är väldigt simpla och man behöver inte krångla med VPN om man inte vill.

1. Köp t.ex. 2st av denna: Xbox Live Gold, 12mån från Elgiganten.se
2. Lös in direkt på konsolen eller här.
3. Skaffa Game Pass Ultimate direkt på konsolen eller här.

För att spara 2200kr är det nog rätt många som kan tänka sig att gå igenom dessa tre enkla steg.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Precis. Många ser nog inte tusenlapparna de kan spara utan bara en låg månadskostnad och enkelhet. De gör ju redan samma sak med mobilen så varför inte spelkonsolen? Visst, för forumiter här är det nog inga konstigheter men för vanliga Svenssons är det nog för bökigt att köpa någonting och hålla på när de kan få den färdiga produkten direkt. Men är en ekonomisk av sig och tänker på varenda krona är väl inte All Access för den. Och ja, Game Pass är ju sjukt värt även utan "tricket".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Precis. Många ser nog inte tusenlapparna de kan spara utan bara en låg månadskostnad och enkelhet. De gör ju redan samma sak med mobilen så varför inte spelkonsolen? Visst, för forumiter här är det nog inga konstigheter men för vanliga Svenssons är det nog för bökigt att köpa någonting och hålla på när de kan få den färdiga produkten direkt. Men är en ekonomisk av sig och tänker på varenda krona är väl inte All Access för den. Och ja, Game Pass är ju sjukt värt även utan "tricket".

Sen har vi dom som är som mig, hänger här, är teknikintresserad osv osv men betalar ändå fullpris för tjänsten för att tjänsten ändå är så pass billig sett till hur mycket den nyttjas, jag och damen delar min subscription på varsin Xbox

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

Du har för låga tankar om dina medmänniskor. Självfallet klarar majoriteten av Sweclockers-besökare av att köpa Xbox Live Gold från Elgiganten och lösa in på sin konsol när dom har fått den.

Däremot har du helt rätt i att många använder avbetalning av olika anledningar och det är självklart upp till var och en. Mobiltelefoner brukar dock bli flera tusen kronor billigare vid avbetalning, då operatören subventionerar priset. Här blir priset flera tusen kronor högre istället.

Edit:
Alla får göra precis som dom vill, och föredrar man avbetalning så är det helt okej för mig. Men man ska ju vara medveten om att man får betala 32,64% mer (förutsatt att det inte finns gömda avgifter som t.ex. uppläggningsavgift eller fakturaavgift).

Visa signatur

press nu1mlock