Följ Black Week på SweClockers

Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Köpte Kotor 1 på switchen nu när det är rea och spelat 1-2 timmar och tycker verkligen om det. Aldrig lirat Kotor innan.

Visa signatur

Ryzen 5600X || 3060 TI || 16GB RAM || 1440p

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Hoppar mellan Throne & Liberty och Dave the Diver just nu. Är positivt överaskad av Throne som känns riktigt tight för att vara ett MMO med gameplay som påminner en hel del av Neverwinter. Får se hur lång tid det tar innan det känns som att plånboken måste öppnas för att det ska kännas lönt att lira, men just nu är det ok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Köpte Kotor 1 på switchen nu när det är rea och spelat 1-2 timmar och tycker verkligen om det. Aldrig lirat Kotor innan.

Grattis till ett bra val! Det är ett sjukt bra spel!

Permalänk
Medlem

The division 2. Har många timmar på det.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Tiny Glade
Zelda Echoes of Wisdom.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2 Remake

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

Thronefall. Avslappnande towerdefence med inslag av roguelite och rts. Riktigt skoj hittils.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hedersmedlem

Satisfactory är det som gäller just nu

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Efter lite vånda tänkte jag ge mig på ett survivalspel. Har väl bara testat Ark innan och gillade det inte då men gav det väl inte någon riktig chans heller.
I alla fall blev det Stranded Deep och jag tycker det är riktigt kul och (efter första tröskeln) riktigt avslappnande. Det är en lagom nivå på överlevnad / crafting och känns allmän mysigt.
Det finns några saker som kunde förbättras rent QoL-mässigt, t.ex. om din yxa går sönder medan du står och hackar i ett träd så kan den välja nästa sak i väskan som är en bit rutten mat som du äter utan att du hinner reagera. Flottar som kan vändas upp och ner när du försöker lasta på en död krabba och andra liknande saker.
Vissa djur har rätt knäpp/orealistisk mekanik och jakt blir inte så utmanande på ett kul sätt, men hajarna är helt okej.
Men överlag är det trevligt och lagom utmanande som casual-spel. Kul att bygga flottar och en mysig bas och utforska omgivningen även om öarna inte är så olika i vad du kan hitta på dom.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 5800x3d, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX4080S, NH-D15 (vet inte varför jag bytte från Nh-u12)

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Fastnat i Throne and Liberty.
Är ingen MMO-kille egentligen men tycker det är väldigt roligt än så länge.

Permalänk
Medlem

Pinball Fantasies - Partyland

Nu när amigorna är i perfekt skick igen så kan jag spela lite gamla favoriter igen!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Har varit lugnt efter att ha slutfört Baldurs Gate 3 för ett par månader sen. Har inte känt för att spela för jag har tänkt att det är svårt för andra spel att mäta sig med den, eller känslan man har av den. Men så såg jag att "Detroit: Become Human" var på rea på Steam, så jag chansade. Och glad att jag gjorde det. Ruskigt bra grafik och karaktärerna ser ganska levande ut. Bra röstskådespelare, Inget onödigt fightande där man måste lära sig massa kombon, utan storyn med konsekvenser är grejen.
Märker att jag är lite för mycket människa, för valen jag gör är inte så smarta
Friktionsfri på Linux är den också..

Permalänk

TCG card shop simulator

kommer ni ihåg pokemon eran, hysterin och samlandet? låt mig då få presentera tetramon duel master, baserat på pokemon.

man öppnar upp en butik där huvud produkten är dessa tetramon kort, basic, rare, epic och legendary samt de nästan omöjliga att hitta, ghost. man säljer figurer utav de kända karaktärerna, spelmattor, brädspel, tärningar, kort fodral och mycket mera, precis som på pokemon tiden.
folk kommer in i butiken, umgås och spelar tetramon mot varandra.
medans man ser hur pengarna öser in, så öppnar man förpackning efter förpackning med kort i jakten på legendariska kort med stort värde samt ghost korten, vilket är fruktansvärt beroendeframkallande, 1 låda kommer med 64 förpackningar och jag måste vid det här laget ha plöjt igenom minst 50 st utav alla sorterna, dvs tusentals förpackningar, för man vet ju att ghost korten finns i någon.

spenderat enormt många timmar i spelet nu
rekommenderar varmt till alla pokemon fantaster och till de som vill sköta om en fantasy spel butik.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Köpte Tiny Tinas Wonderland billigt på nån rea för ett tag sen så spelar genom det nu.
Är väl egentligen samma som typ alla andra Borderlands-spelen, med några små tweaks för att göra det lite mer RPG-likt.
Klart spelbart men egentligen samma för och nackdelar som alla Borderlandsspelen.
När det är som sämst är det ganska tråkigt harvande av småsega strider med lite för spongy fiender, men när det är som bäst är det lite spännande händelser, nya förmågor och vapen osv som det är roligt att experimentera med
I slutändan känns det som det är level som styr det mesta dock...

Storyn osv blir ju på sätt och vis mindre intressant än de flesta Borderlands-spel också då det ju bara gäller en liten "DnD session" i spelet, men ibland blir det lite oväntat och lite roligt så det puttrar på
Gissar jag är typ två tredjedelar in och har gjort ganska många extra quests så är level 35 eller nått sånt. (30+ timmar)
Kommer spela klart det om inget oväntat händer

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

EA WRC 24. Det var grym rea på Steam, rallysäsong nu, 70% rabatt på detta spel, 90% på Dirt 2.0! 😮

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Roger W:

Köpte Tiny Tinas Wonderland billigt på nån rea för ett tag sen så spelar genom det nu.
Är väl egentligen samma som typ alla andra Borderlands-spelen, med några små tweaks för att göra det lite mer RPG-likt.
Klart spelbart men egentligen samma för och nackdelar som alla Borderlandsspelen.
När det är som sämst är det ganska tråkigt harvande av småsega strider med lite för spongy fiender, men när det är som bäst är det lite spännande händelser, nya förmågor och vapen osv som det är roligt att experimentera med
I slutändan känns det som det är level som styr det mesta dock...

Storyn osv blir ju på sätt och vis mindre intressant än de flesta Borderlands-spel också då det ju bara gäller en liten "DnD session" i spelet, men ibland blir det lite oväntat och lite roligt så det puttrar på
Gissar jag är typ två tredjedelar in och har gjort ganska många extra quests så är level 35 eller nått sånt. (30+ timmar)
Kommer spela klart det om inget oväntat händer

Oh, jag och min partner bestämde oss precis för att beta igenom wonderlands. Vi behövde nånting annat efter Diablo IV. Riktigt roligt spel att köra tillsammans och väldigt lättsamt, så att man kan stänga av hjärnan ett tag och bara kötta. 😊

Permalänk
Medlem

Hade ett litet irriterande problem med WRC 24. Eftersom det är rea slog jag till på Dirt 2 och WRC 22 (Generations). Också, det var ju spännande, generellt mer nöjd med dessa två än 24'an. Dirt 2 kostade bara 1.99 Euro!! 😮
Men jag har fastnat lite för WRCG pga att de har så grymt läckra banor, många i Sverige också (bara snö då iofs), samt att det går att köra in i saker utan att det känns som allt är en betongvägg.

Här är Sverige till att börja med...

Sedan lite grusrally i Chile:

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk

Jusant. Det kändes lite segt midgame då det är mycket samma sak men det blir bara vackrare och mer atmosfäriskt desto längre man kommer och blir bara bättrenär man får mer insikt i historien och lär sig om människorna som bodde där. Börjar närma mig slutet och det är fantastiskt vackert. Det är inte ett spel för alla då det saknar all sorts kombat och man kan inte dö.

Historien byggs sakta genom loggar så det är lätt att man kan bli utråkad om man inte har tålamod men det är värt att fortsätta för helheten är grymt bra.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Inte hunnit spela så mycket på sistone, men den tiden jag fått loss har jag lagt uteslutande på Astro Bot. Det bjuder på en sådan otroligt spelglädje och det är svårt att inte vilja göra och samla precis allt. Mitt GOTY så här långt.

Permalänk
Medlem

Silent hill 2 remake och Diablo 4.

Silent hill kan vara riktigt läskigt emellanåt, kul att få de skräcknerverna kittlade igen

Permalänk
Medlem

Homeworld Remastered och slog också till på Homeworld Desert of Kharak för någon dag sedan för 50 spänn under rea. Har redan dragit igenom hela campaignen men dessa spel är roligast när man kör skirmish.

Visa signatur

1600X | ROG STRIX b350-f Gaming | 980 1TB | 32GB 3200MHz | ASUS 1060 6GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk
Medlem

Har börjat spela Skyrim äntligen. Jag har väl testat det en liten stund förut då och då men aldrig fastnat i det, men nu har jag fastnat i det känner jag.
Kör utan mods just nu (förutom några QoL saker som SkyrimUpscaler och SkyUI) så ska utforska modvärlden mer sen.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ Ryzen 7500F, Asrock A620I, 32GB DDR5, EVGA RTX 3060 12GB, SF750, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Startade Black Ops 6-kampanjen igår. Behövde lite hjärndött pangande. Ordet på gatan är att det ska vara bästa CoD-kampanjen på länge. Kan inte säga bu eller bä om den än, men den får mig i alla fall att bry mig varför jag pangar i alla fall. Alltid nåt!

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Enviro:

Startade Black Ops 6-kampanjen igår. Behövde lite hjärndött pangande. Ordet på gatan är att det ska vara bästa CoD-kampanjen på länge. Kan inte säga bu eller bä om den än, men den får mig i alla fall att bry mig varför jag pangar i alla fall. Alltid nåt!

Inte spelat så mycket senaste veckan men ska nog panga lite i COD jag med.

Permalänk
Medlem

BeamNG.Rally

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

BeamNG.Rally

(Bild på felparkerad bil)

Där kan du inte parkera, min herre !

Permalänk
Medlem

Drova Forsaken Kin

Hyllat såhär långt men inte slagit igenom ännu. Ett RPG utan kompass som liknar Gothic och Morrowind. Svår och utmanande combat typ souls-like. Släpptes i 1.0 men kommer komma en roadmap i dagarna på Steam.

96% av 1300 recensioner på Steam. Inte för att det säger så mycket.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litecore:

Där kan du inte parkera, min herre !

mycket vildsvin nu, tryggare där 😀

Visa signatur

Permalänk
Medlem

The Lake House (dlc) till Alan Wake 2 (PC).

Har inte kommit så långt än, men mer Alan Wake 2 är ju aldrig fel. Så här långt så får jag lite av en Control känsla, men det kanske inte är så konstigt med tanke på i vilken typ av miljö det utspelar sig. Lovande så här långt.

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Började lira Black Ops 6 i går och det är faktiskt ruskigt skoj. Var ett tag sen jag spelade COD men denna del känns gedigen och bra.