Hej.
Jag undrar om det är någon här som jobbar extra online med lite enklare saker? Jag jobbar cirka åtta månader om året på mitt vanliga jobb och är ute och reser cirka fyra, vilket jag gärna vill fortsätta med. Men det hade varit bra med något jobb man kan göra online. Jag har tyvärr ingen universitetsutbildning så det får lov att bli lite enklare jobb.
Engelskalärare till främst asiatiska elever är rätt stort nuförtiden så jag tittar på detta. Jag är duktig på Engelska och pratar flytande utan svensk dialekt och folk brukar alltid berömma min Engelska när jag är ute och reser, detta är väl min starkaste sida. Det finns ju frilansarsidor men t.ex upwork är inte lika lätt att bli antagen på längre utan relevanta kunskaper eller utbildningar (jag har TEFL men det räcker inte där) och på freelancer.com får man slåss om gravt underbetalda jobb med folk från Pakistan och annat. Det kan vara tiotimmarsjobb för 100 kr.
Nu har jag ju mitt vanliga jobb och jag räknade ut att jag behöver tjäna cirka 80.000 kr brutto om året extra, så det är inte jättemycket jag behöver tjäna ihop. Och jag behöver inte bara jobba de fyra månader jag reser utan kan jobba extra med något året runt, nån timme om dagen eller vad som helst. Att ta ett vanligt extrajobb här hemma blir svårt eftersom jag måste kunna ställa upp på övertid på mitt vanliga jobb vid olika perioder så något online hade varit bättre och mer flexibelt.
Det finns visserligen många enklare jobb på frilansarsidorna, såsom översättningar, data entry, etc, etc men är det värt att börja harva på där för att skapa sig ett namn? Är det någon här som har erfarenhet inom detta?
Jag är öppen för alla förslag.
Tack!