3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Ny vecka! Kom igen asus! Men är nog kört på icke OC fronten förän tidigast sommaren i denna takt..

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av oqvist:

Folk står ju i en organiserad kö i butik så det är ju enkelt skicka tillbaks. Inplastat så kan de sälja som nytt. Eller så scalpar du på sweclockers marknad och låter highest bidder gå före kön.

Jag har lyckats skaka liv ur mitt suprim x nu

Även om vi tillåter att enskilda användare säljer sina produkter till rådande marknadspriser så kanske vi som kollektiv inte behöver uppmuntra till fenomenet "scalping" och istället tänka att vi vill vara schyssta mot varanda så här i juletider.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av harren:

Ja precis, det är ju kö. Men såna här sidor har ju inte det.
Är sweclockers ok med att man säljer på deras marknad? Är scalping ens ok? Känns ju märkligt.

Folk här kommer anklaga dig för att scalpa även ifall du säljer för ordinarie pris 😅. Jag skrev ordinarie pris eller högstbjudande i min senaste annons och det kom personer som ”inte är den som men...” direkt. Är enklast ifall du skickar tillbaka till butik annars är nog tradera/blocket bättre om du vill ha pålägg.

Permalänk
Skrivet av harren:

Tänkte bara skriva att jag genom den här tråden fick tag på ett 3080 via Komplett. Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME. Kom i lördags till och med.

Stort kliv upp från ett 970. Förstår att många väntat och att jag egentligen inte har någon förtur, men jag är i varje fall otroligt tacksam för tipset som dök upp här. Tack!

Lite onödigt att jag har ett EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA som snart är påväg med ifrån en annan butik. (Också via ett annat tips från tråden) Vet inte vad jag bör göra, många polare har blivit sugna men ingen har tagit den. På ett sätt skulle jag vilja att någon som fått vänta för länge tar den, men jag lär ändå inte veta huruvida det är sant eller ej.

I varje fall vill jag tacka dig som skrev om Kompletts lagerstatus på Gigabyte:n! Du har gjort min jul

Får ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME i morgon.
Är du nöjd med kortet?

Permalänk

Är det någon annan som står i kö för Zotac 3080 AMP HOLO på Webhallen och hört något mer om leverans den här veckan? Står i kö till deras support nu men det är lång väntetid

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Kan ju meddela att postnord går på knäna. Jag skickade ett packet på 3 kg. Bokat och betalt i förväg. Tog 1.5 vecka för paketet att ta sig från Umeå till örebro.

Permalänk
Medlem

Svenska kronan har ökat rätt rejält mot bland annat dollarn. Vi brukar alltid höra om ökade priser "på grund av" så kallade "instabila" valutakurser. Det omvända brukar knappt speglas!

https://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=USD&to=SEK&view=1Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Svenska kronan har ökat rätt rejält mot bland annat dollarn. Vi brukar alltid höra om ökade priser "på grund av" så kallade "instabila" valutakurser. Det omvända brukar knappt speglas!

https://www.xe.com/sv/currencycharts/?from=USD&to=SEK&view=1Y

Jo. Men vad har det med grafikkort som troligen är tillverkade i Taiwan/Kina att göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus112233:

Jo. Men vad har det med grafikkort som troligen är tillverkade i Taiwan/Kina att göra?

De handlas väl i dollar precis som nästan allt annat idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av harren:

Ja precis, det är ju kö. Men såna här sidor har ju inte det.
Är sweclockers ok med att man säljer på deras marknad? Är scalping ens ok? Känns ju märkligt.

Ja det är helt okay att sälja till vilket pris du vill.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Någon annan som börjar få kalla fötter? Beställning legat en månad och lagerstatus är fortfarande helt oviss, vi lär ju höra mer om Ti/Super-varianterna när som helst nu snart. Vore lite surt att äntligen få ett "vanilla"-kort hem typ samma vecka som det är utdaterat / en objektivt dålig deal...

Permalänk
Medlem

Beställde MSI 3080 SUPRIM X på NetOnNet i fredags eftermiddag. Skickat nu :).

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av sideloader:

Någon annan som börjar få kalla fötter? Beställning legat en månad och lagerstatus är fortfarande helt oviss, vi lär ju höra mer om Ti/Super-varianterna när som helst nu snart. Vore lite surt att äntligen få ett "vanilla"-kort hem typ samma vecka som det är utdaterat / en objektivt dålig deal...

Jag pendlar mellan att det är värt att lägga ner dubbla priset på 3090 för att få ett kort nu till att skita i allt och vänta till nästa generation och/eller Ti versionerna (om de visar sig bra och faktiskt har tillgänglighet).

Permalänk

För den som vill och kan åka till NoN Stockholm Slagsta, så finns det ett Gigabyte Geforce RTX 3090 AORUS MASTER 24G för 16 999kr nedsatt 3000kr
https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

Snyggt!! då förtjänar du ett nybygge nu! your watch has ended! körde du på 16gb ram eller 32? riktigt kluven har 16 nu men att snåla med det känns lite som att skjuta sig själv i foten (kanske ricochet upp i bollarna). Då burken kostar 22 :S

Jag körde på 16 (2*8) eftersom jag försökte hålla en budget. Och jag var som du riktigt kluven, men eftersom jag bara har en skärm och inte multitaskar så kände jag inte att behovet av 32gb fanns. Det jag läste innan och efter var att man vinner väldigt lite prestanda i dagens spel med 32 kontra 16. Oftast svarar dom flesta att har man råd eller har användning för 32gb så kan man köra på 32. Med användning brukar dom flesta mena att man tex streamar, kollar på streams samtidigt som man spelar och annat som tar mycket minne.
Timings och frekvens är viktigare för spelprestanda än mycket minne. Men är själv en novis när det kommer till datorbyggen så den infon jag gav till dig här är sådant jag läst mig till här på SweClockers och andra forum.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Asus TUF OC 3090 finns på lager på Netonnet nu om det är så att folk är sugna.
Jag var extremt nära på att dra hem ett, men kan inte motivera att betala det dubbla för 10-12% mer prestanda.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem

Proshop uppdaterade sin tabell idag om någon är intresserad. Bland annat så står det 102 kort under incoming för TUF OC nu. Stod 30 något innan idag.

Permalänk
Permalänk

Verkar som att proppen släpper nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Verkar som att proppen släpper nu...

Proppen sitter än hos mig tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Får ett Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME i morgon.
Är du nöjd med kortet?

Jag är jättenöjd! Vilket rejält kliv upp de här blev för mig.
Lite orolig då grafikkortets skruvhål inte hamna 100% med chassit:ets skruvhål på baksidan. Jag fick trycka dit baksidan emot grafikkortet och skruva, vilket jag är lite orolig skapar spänning. (Men de var inte speciellt mycket)

Helt sinnes o testa Horizon Zero Dawn på 4K max. Har en ultra wide 4K skärm från jobbet med, och de är ju sannerligen en dröm alltså.

Permalänk
Skrivet av gregorio:

Proppen sitter än hos mig tyvärr.

Risken är väl att få Hemorrojder om proppen sitter för länge...

Permalänk

Fick precis sms om att mitt ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC är på ingång. Ni som beställde från NoN 17/12 men inte fått uppdaterad status på ordern gå in och kolla igen då min ändrades orderstausen för 10min sedan från mottagen till Skickad.

För er andra som inte har fått några kort ännu så kanske NoN har fått in ytterligare kort, och under dagen ändrar statusen på hemsidan för köp? Är värt att kolla i alla fall under dagen.

Permalänk

Är det någon som har fått Asus 3080 rog strix OC från komplett?

Beställde kl 15.00 på releasedagen, fick ordern bekräftad kl 15.40.
Första preliminära leveransdatumet jag fick var 27:e september. Sedan dess har det bara skjutits fram (typ 5-6 gånger) och nu står det 6:e januari.

Visa signatur

Intel i7 10700k @ 5.1GHz | Arctic Liquid Freezer II 360mm | ASUS Rog Strix RTX 3080 OC | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 MHz | MSI MAG Z490 Tomahawk | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850X 850W v2 | Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk
Medlem

Nån som fått sitt kort från Webhallen nyligen och inte fått sin Cod-kod? Jag väntar nämligen fortfarande...

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Nån som fått sitt kort från Webhallen nyligen och inte fått sin Cod-kod? Jag väntar nämligen fortfarande...

Fick mina koder när kortet skickades, annars bara kontakta kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Mitt kort skickades igår men har inte kommit än och jag fick mina koder idag. Hur länge har du haft ditt kort utan kod?

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HenrikM:

Kan ju meddela att postnord går på knäna. Jag skickade ett packet på 3 kg. Bokat och betalt i förväg. Tog 1.5 vecka för paketet att ta sig från Umeå till örebro.

Mja, absolut så har ju alltid PostNord mycket att göra i december men alla 5 paket jag beställt senaste veckan kom ändå inom 1-3 dagar.

Permalänk
Medlem

Polarens palit gamerock skickades nu från webhallen sa han så ni vet

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Ingen som fått nått asus 3080 från elgiganten? beställde ett asus tuf 3080 I 10/26

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I