3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Varför köper 90% OC kort? det är väll exakt samma kort? som går att manuellt klocka exakt lika mycket som non-oc? eller har jag förstått det fel?

Vet inte hur mycket du har följt detta men t.ex. Proshop har en sida där man kan se hur många kort de fått och det verkar som tillverkarna struntar i att tillverka non-OC kort. (Antagligen tjänar de mer)

Så många som har beställt de billiga korten utan OC har inte fått något kort för att leverantörerna har inga kort efterssom de inte får dem från tillverkarna.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hevin:

Fick konfirmation på att inte alla 66 förväntade TUF OC kort kom in till Inet, vilket jag så klart har kunnat räkna ut eftersom jag inte fått något.

Tycker det är konstigt hur det kan gå till. Ännu mer irriterande är att de heller inte kan uppdatera kön, vilket kunde ta lång tid innan den blev uppdaterad, enligt den personen.

Så nära, men ändå långt ifrån. Ska väll vara i topp 7 i alla fall i kön nu, men vem vet hur många veckor det är tills Inet får fler...

Ja, jag kan inte förstå hur dessa inleveranser blir sånna happenings för återförsäljarna, att det inte finns klar information om när, vad och hur många som finns i varje inleverans. Alla deras leverantörer måste väl kunna säga vilka artikelnummer och antal som är skickade, tänker jag. Nu känns det som en ren slump vad som är packat. Jag sitter ju själv på köplats 65 här, så ingen vidare marginal, och det är nu bara detta kort som är kvar att sätta in i den igår nybyggda datorn

Visa signatur

|| Ryzen 7800x3d || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inzomniac:

Ja, jag kan inte förstå hur dessa inleveranser blir sånna happenings för återförsäljarna, att det inte finns klar information om när, vad och hur många som finns i varje inleverans. Alla deras leverantörer måste väl kunna säga vilka artikelnummer och antal som är skickade, tänker jag. Nu känns det som en ren slump vad som är packat. Jag sitter ju själv på köplats 65 här, så ingen vidare marginal, och det är nu bara detta kort som är kvar att sätta in i den igår nybyggda datorn

Tror det var upp till runt 50 kort de fick in.

De skulle få in 15 kort förra veckan som inte kom in, medans Webhallen fick några kort förra veckan. Har en känsla av att de 15 korten aldrig kom fram, vilket skulle tillsammans kanske kunna bli de där 66 korten.

Tyvärr finns det ju inte mycket information om nästa leverans :/

Permalänk
Medlem

Nu är jag irriterad, Jag fick en order bekräftelse på en asus 3080 rog stix oc 15,55. En annan person med tid 15,55 har fått sin men inte jag. Det är bra att någon inte behöver vänta mer, men man blir bara trött.

Permalänk
Skrivet av Phrawmi:

Verkligen! Men fattar inte det är ju 48st i kö.
Har inte stått inkommande leverans heller.

@webhallen
Jag har följt både Suprim och Aros har känt långa köer men ändå går det att få leveranstid på några dagar? Så föeljer jag era produktsidor. Kul med lite mer info så hade man säkert haft det här kortet. Klandrar inte Patrik, absolut inte du gör det här på din fritid men som återförsäljare för såna kort som folk väntar i evigheter borde vara lite mer info och inte att vi plingar dig här och man för dåligt samvete för varje gång man gör det för som sagt du gör det på din fritid. Neeee tyvärr bottenbetyg till den här hanteringen.

” Fråga: Finns det någon information alls om när det kan tänkas finnas i lager igen?
kenny9105tolv dagar sedan

PliindW
fyra dagar sedan
Svar: Hej! Den information vi har finns på produktsidan i en manuell tabell som vi fyller i. Just nu är kön större än inkommande produkter så är en svår fråga att svara på

Men fortfarande all cred till Patrik ❤️

Patrik lade ut ett lotteri på 1 kort som dom hade över.
Så jag känner ingen skam för att jag deltog och svarade på några frågor i ett formulär och blev utvald.
Skulle vara intressant och veta hur många som deltog.

Orderstatus Hämtad/Skickad
Skickad 2020-12-20 12:10
Webhallen
2020-12-18 17:38
Order mottagen.
Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME 10GB
Artikelnr: 329961
1 st à 11 490 kr
Beställningsdatum 2020-12-18 17:38
Betalningsmetod Kort / Internetbank / Faktura / Delbetalning
Leveranssätt Brev / Postpaket - Express

Vad jag ser så är det 0st i kö på det kortet.

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Tror inte det kortet var uppe för bokning alls, det är inte det nu i varje fall utan vi fick en länk som gick direkt till betalningssidan.

Precis.
Fick du också 1 kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punchboll:

Precis.
Fick du också 1 kort?

Yup det fick jag, en tidig julklapp från patrik så att säga

Visa signatur

R7 5800X3D | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | EVGA RTX 3070 FTW3 | Samsung 980 Pro 2TB

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk

Jag väntar på ett Strix också som ska komma den 29e.
Jag behåller nog detta Aorus men om jag inte gör det så åker det ut på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Jaså? Mitt står fortfarande som reserverad

Sist jag kollade stog mitt som "reserverat" också men det har ändrats idag, håller tummarna för dig!

Det känns ganska bissart hela den här situationen. Man glömmer bort att man spenderar pengar, är bara glad att man lyckas få tag i ett kort.

Försöker ladda upp en bild för första gången lol
Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem

Nya regler i tråden

Alla måste sluta nolife:a i denna tråd och hädanefter måste alla tips om lagerstatus på 3080 skickas till min inkorg.

/s

Hoppas vi som beställde icke oc kort tidigt får lite goda nyheter i början av nästa år. Rätt irriterande att de bara görs oc varianter.

Permalänk
Medlem

"Orderstatus Hämtad/Skickad" och beräknad leverans till Instabox Tisdag kl 18:00.
Då kan man spendera jullovet i Night City.

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
To middle management every problem is someone else's problem.
Smarter machines will create dumber humans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agamemnon_71:

"Orderstatus Hämtad/Skickad" och beräknad leverans till Instabox Tisdag kl 18:00.
Då kan man spendera jullovet i Night City.

Grymt spel men det kanske hade vart bättre med Bugg city 😀

Permalänk
Medlem

Fick nyss mail om att 3080 Suprim X som jag beställde hos netonnet den 18e har skickats

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Samma här från Netonnet angående Suprim X.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Fick nyss mail om att 3080 Suprim X som jag beställde hos netonnet den 18e har skickats

Grattis!
Var det grönt på i lager när du beställde eller gult? nu kan man endast bevaka det

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Grattis!
Var det grönt på i lager när du beställde eller gult? nu kan man endast bevaka det

Det var grönt, dem släppte några stycken i fredags

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Beställde också ett sådant i fredags kl 14:57. Inget mail om att det är skickat än :/

Permalänk
Medlem

Kör postnord helger nu? Aldrig fått "ditt paket har blivit skickat" på en helg förr.

Visa signatur

ASUS TUF 3070 ti | ASUS TUF GAMING B550-PLUS | Ryzen 5600x + Be quiet pure rock | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200mhz | Phanteks 400A Digital | Ezdiy-fab RGB 120mm x5 | Corsair RM750x 750W | WD Red 3TB | Corsair Force Series MP510 960GB M.2 SSD | Optix MAG341CQ | Ducky Mecha mini | Razer Deathadder Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Det var grönt, dem släppte några stycken i fredags

De, inte dem. Förstår inte varför alla använder dem som en synonym till dom.

Det verkar vara väldigt kort kö på kort som ligger runt 10k och uppåt i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av DaNi8331:

Kör postnord helger nu? Aldrig fått "ditt paket har blivit skickat" på en helg förr.

Samma här men postnord hämtar nog paketen på vardagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaNi8331:

Sist jag kollade stog mitt som "reserverat" också men det har ändrats idag, håller tummarna för dig!

Det känns ganska bissart hela den här situationen. Man glömmer bort att man spenderar pengar, är bara glad att man lyckas få tag i ett kort.
https://www.bildtagg.se/file/960gaa7ntedjfqjd39mi6k

Skönt för dig att fått kortet skickat Och tack för update!
Jag hoppas att de helt enkelt inte hann packa mitt men att de gör det imorgon. Vore trevligt att kunna spela lite på ledigheten. Såg att 3060ti Gaming X Trio inte ens finns kvar på Elgigantens sida. Jag får hoppas att jag hann med att få ett kort.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av DaNi8331:

Kör postnord helger nu? Aldrig fått "ditt paket har blivit skickat" elektronisk förhapå en helg förr.

Skrivet av Punchboll:

Samma här men postnord hämtar nog paketen på vardagar.

Postnord har börjat arbeta lördagar också, i alla fall för leverans till ombud och hemleverans. Jag vet inte om de hämtar paket på lördagar också.

Sedan innebär inte skickat att Postnord har hämtat det utan bara att din beställning är färdigpackad och redo för leverans. Det framgår av paketspårningen, troligen står det elektronisk förhandsinformation mottagen" vilket innebär att paketet har fått ett kolli-id men ännu inte har hämtats av Postnord.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Nehh... det är säkert något knas med beställning av 3080 ASus tuf oC från NoN står fortfarande i status mottagen.

Permalänk

https://ibb.co/YdzwZc3

På mina övriga beställningar så står det "Ej i lager" men på denna står det "1-2 dagar". Någon som vet varför? Står att dom ska få leverans av kortet kommande vecka. Vad tror ni? Ska fråga support imorgon men deras chatt är stängd så jag frågar er..

Förlåt i förväg om frågan redan är besvarad.. Har inte läst hela tråden då den är så extremt lång nu

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

Postnord har börjat arbeta lördagar också, i alla fall för leverans till ombud och hemleverans. Jag vet inte om de hämtar paket på lördagar också.

Sedan innebär inte skickat att Postnord har hämtat det utan bara att din beställning är färdigpackad och redo för leverans. Det framgår av paketspårningen, troligen står det elektronisk förhandsinformation mottagen" vilket innebär att paketet har fått ett kolli-id men ännu inte har hämtats av Postnord.

Det står "Idag 21:08 Försändelsen är påväg"

Skrivet av discoliciouz:

https://ibb.co/YdzwZc3

På mina övriga beställningar så står det "Ej i lager" men på denna står det "1-2 dagar". Någon som vet varför? Står att dom ska få leverans av kortet kommande vecka. Vad tror ni? Ska fråga support imorgon men deras chatt är stängd så jag frågar er..

Antar att den kommer in i lager om 1-2 dagar, sen om du ligger bra till på kön så får du eventuellt ett kort?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av DaNi8331:

Det står "Idag 21:08 Försändelsen är påväg"

Antar att den kommer in i lager om 1-2 dagar, sen om du ligger bra till på kön så får du eventuellt ett kort?

Ja det är väl en rimlig förklaring. Undra hur många dom får in då.. Är ju inte speciellt många i kö för detta kort.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva att jag genom den här tråden fick tag på ett 3080 via Komplett. Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS XTREME. Kom i lördags till och med.

Stort kliv upp från ett 970. Förstår att många väntat och att jag egentligen inte har någon förtur, men jag är i varje fall otroligt tacksam för tipset som dök upp här. Tack!

Lite onödigt att jag har ett EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA som snart är påväg med ifrån en annan butik. (Också via ett annat tips från tråden) Vet inte vad jag bör göra, många polare har blivit sugna men ingen har tagit den. På ett sätt skulle jag vilja att någon som fått vänta för länge tar den, men jag lär ändå inte veta huruvida det är sant eller ej.

I varje fall vill jag tacka dig som skrev om Kompletts lagerstatus på Gigabyte:n! Du har gjort min jul

Permalänk
Medlem

Folk står ju i en organiserad kö i butik så det är ju enkelt skicka tillbaks. Inplastat så kan de sälja som nytt. Eller så scalpar du på sweclockers marknad och låter highest bidder gå före kön.

Jag har lyckats skaka liv ur mitt suprim x nu

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Ny vecka, nya besvikelser 😂

Nu får vi se om resten av Asus korten har trillat in under helgen eller om de "försvunnit" på vägen. Hur som helst blir det nog inga fler julklappar de här dagarna utan först i januari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Folk står ju i en organiserad kö i butik så det är ju enkelt skicka tillbaks. Inplastat så kan de sälja som nytt. Eller så scalpar du på sweclockers marknad och låter highest bidder gå före kön.

Jag har lyckats skaka liv ur mitt suprim x nu

Ja precis, det är ju kö. Men såna här sidor har ju inte det.
Är sweclockers ok med att man säljer på deras marknad? Är scalping ens ok? Känns ju märkligt.