Billig mobil med bra batteri och kamera

Permalänk
Medlem

Billig mobil med bra batteri och kamera

Hej!

Min gamla android börjar bli seg som smör och finns flera gånger jag tycker det är jobbigt att använda den så vill kolla på marknaden efter en ny telefon.
De enda kraven jag har är att den ska vara stabil, ha bra batteri och en bra kamera.

Det spelar ingen större roll om den inte har den snabbaste processorn som finns, om skärmen har 90/120hz, om den kör 5g eller inte.

Den ska fungera i sverige bara. Det kan vara en kina mobil från ett känt/halvkänt märke om det gör skillnad.
Ju billigare ju bättre.
Spelar ingen roll om det är apple eller android, men jag vill inte ha huawei.

Iphone SE för 5k är definitivt bästa valet egentligen (med tanke på hur bra deras kamera är) men letar gärna efter en billigare telefon än så om möjligt

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Har du sett OnePlus Nord N10?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30663-oneplus-uppgraderar-m...

3499kr för en OnePlus Nord N10 5G. Här ligger du på 4300 mAh för batteri, 64mpx kamera med 16mpx på framkameran. Dessutom har den större skärm än nya S20 5G från Samsung. 90hz skärm, så det verkar lovande.

Du faller väl bak lite på prestanda kanske med Snapdragon 690 och 6 GB LPDDR4X, men annars så verkar den vara ett kap.

Du har dessutom både 3,5mm ljudutgång + USB-c för laddning, så du slipper ha en adapter.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Motorola ,har en G9 play själv med ett 5000mha batteri som lätt varar hela dagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Har du sett OnePlus Nord N10?

https://www.sweclockers.com/nyhet/30663-oneplus-uppgraderar-m...

3499kr för en OnePlus Nord N10 5G. Här ligger du på 4300 mAh för batteri, 64mpx kamera med 16mpx på framkameran. Dessutom har den större skärm än nya S20 5G från Samsung. 90hz skärm, så det verkar lovande.

Du faller väl bak lite på prestanda kanske med Snapdragon 690 och 6 GB LPDDR4X, men annars så verkar den vara ett kap.

Du har dessutom både 3,5mm ljudutgång + USB-c för laddning, så du slipper ha en adapter.

Hade helt missat dessa telefonerna. Ska kolla in hur kameran på dessa mobiler är, då det är en jävligt viktig sak, men priset var ju faktiskt jävligt bra. Tog för givet att oneplus blivit high end endast efter trean/fyran

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Hade helt missat dessa telefonerna. Ska kolla in hur kameran på dessa mobiler är, då det är en jävligt viktig sak, men priset var ju faktiskt jävligt bra. Tog för givet att oneplus blivit high end endast efter trean/fyran

Super. Jag rekommenderar den varmt, det har inte riktigt släppts något för kameran än; men OnePlus har alltid fått in bra kvalité där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Super. Jag rekommenderar den varmt, det har inte riktigt släppts något för kameran än; men OnePlus har alltid fått in bra kvalité där.

Jag har oneplus 2, och brorsan har 3 och morsan 5. Jag har aldrig varit speciellt imponerade av deras kameror (kanske är bortskämd med min iphone jag har på jobbet) men den har alltid känts ganska meh. speciellt i dåligt ljus och mörka rum.

Visa signatur

Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

Hej!

Min gamla android börjar bli seg som smör och finns flera gånger jag tycker det är jobbigt att använda den så vill kolla på marknaden efter en ny telefon.
De enda kraven jag har är att den ska vara stabil, ha bra batteri och en bra kamera.

Det spelar ingen större roll om den inte har den snabbaste processorn som finns, om skärmen har 90/120hz, om den kör 5g eller inte.

Den ska fungera i sverige bara. Det kan vara en kina mobil från ett känt/halvkänt märke om det gör skillnad.
Ju billigare ju bättre.
Spelar ingen roll om det är apple eller android, men jag vill inte ha huawei.

Iphone SE för 5k är definitivt bästa valet egentligen (med tanke på hur bra deras kamera är) men letar gärna efter en billigare telefon än så om möjligt

Om du vågar importera från ett annat EU land så Pixel 4a har fått bra betyg gällande batteritid och kamera. Stabil är den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

+1 för OnePlusNord N10. Ett bra alternativ enligt mig är Redmi note 9 pro. Bra batteritid, bra 64mpixel kamera, billig utan att för den delen sakna funktioner.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.