Få firefox att använda windows skrivare inställningar

Permalänk
Medlem

Få firefox att använda windows skrivare inställningar

Hej,

Har lite problem med att skriva ut olika format ifrån olika skrivare i firefox.

Från vanliga skrivaren(HP) så vill jag ha A4 och ifrån Brother skrivaren så vill ja skriva ut 55MM x 3MM.

Problemet i firefox är att de inte plockar inställningar ifrån Windows utan allt ligger i firefox.
Så om jag väljer att skriva ut ett A4 ifrån HPn så ändras brother inställningarna om i firefox

Ändrar sedan till rätt inställningar för brother skrivaren så ändras inställningar om på HPn till "letter" istället för "A4".
Så varje gång jag ska skriva ut något måste jag kolla inställningar för printern.

Det blev så här nyligen efter att vi bytte skrivare på jobbet och vi alla har samma problem.

Någon som har tips på hur vi löser detta?

Edit: Kan tillägga att om jag kollar inställningar under about:config > print_paper_id så står det rätt det, men när man ska skriva ut och kollar inställningarna så är de andra inställningar än de som står under about:config > print_paper_id

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2