Alla fyndtips från mellandagsrean

Tetris Effect: Connected i Juli 2021

Permalänk
Medlem

Tetris Effect: Connected i Juli 2021

Såg att detta spel kommer släppas i Juli!
Har alltid gillat tetris och att det går att tävla mot andra gör det bara mer spännande!
Att koppla ihop sitt gameboy fungerar inte så bra på distans

Någon mer än jag som är hypead på detta:
https://store.steampowered.com/app/1003590/Tetris_Effect_Conn...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det är även en gratis uppdatering om man redan har Tetris Effect på någon existerande platform.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är även en gratis uppdatering om man redan har Tetris Effect på någon existerande platform.

Såg att det släppts tidigare till andra konsoler som du säger, men ska bli kul att köra på PC!
Hoppas det inte blir allt för dyrt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Såg att det släppts tidigare till andra konsoler som du säger, men ska bli kul att köra på PC!
Hoppas det inte blir allt för dyrt.

Finns redan på PC via Epic Store. Jag spelar native-versionen på Quest 2, riktigt nice.

Edit: Finns även till PC via Microsoft Store och ingår med Xbox Games Pass.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Finns redan på PC via Epic Store. Jag spelar native-versionen på Quest 2, riktigt nice.

Intressant, men vad är det som ska släppas på steam, tetris effect: connected?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Intressant, men vad är det som ska släppas på steam, tetris effect: connected?

Tetris Effect har funnits till PC via Epic Store och Microsoft Store (Xbox-appen) och spelet ingår i Xbox Game Pass för både Xbox och PC. Det finns även till Playstation och Oculus Quest.

Uppdateringen Connected är gratis för alla som redan äger spelet. Spelet finns inte på Steam ännu, utan släpps på Steam i samband med nya uppdateringen.

Edit: Just Connected (multiplayer) verkar ha funnits sedan 2020 på Xbox och Microsoft Store.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Tetris Effect har funnits till PC via Epic Store och Microsoft Store (Xbox-appen) och spelet ingår i Xbox Game Pass för både Xbox och PC. Det finns även till Playstation och Oculus Quest.

Uppdateringen Connected är gratis för alla som redan äger spelet. Spelet finns inte på Steam ännu, utan släpps på Steam i samband med nya uppdateringen.

Edit: Just Connected (multiplayer) verkar ha funnits sedan 2020 på Xbox och Microsoft Store.

Ah okey, då är bara frågan till vilken plattform jag ska skaffa det. För connected är inte någon stand-alone-version för oss som inte äger det sedan tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Ah okey, då är bara frågan till vilken plattform jag ska skaffa det. För connected är inte någon stand-alone-version för oss som inte äger det sedan tidigare?

Connected "ersätter" den nuvarande versionen av Tetris Effect, så alla versioner kommer heta Tetris Effect: Connected när uppdateringen släpps.

Skaffa det på den platform du använder mest. Har du VR så rekommenderas att man väljer den platformen, då väldigt många menar att VR är det rätta sättet att spela just Tetris Effect. Helt annan grej och oj vilken in- och upplevelse det är.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Connected "ersätter" den nuvarande versionen av Tetris Effect, så alla versioner kommer heta Tetris Effect: Connected när uppdateringen släpps.

Skaffa det på den platform du använder mest. Har du VR så rekommenderas att man väljer den platformen, då väldigt många menar att VR är det rätta sättet att spela just Tetris Effect. Helt annan grej och oj vilken in- och upplevelse det är.

Har man VR får man ju i regel bägge versionerna. 3D Tetris nyttjar VR bättre detta är ju rätt så platt även om det är trevligt i Vr att helt kunna eliminera det rum du sitter i. Det är vad det ger främst men grundestetiken är ju platt.

Tänkte först att det måste va svårt göra en uppföljare och ta betalt men förstår att de inte gör detta. Går lägga till nya banor men jag vete gudarna vad som förutom att stödja utvecklarna skulle få mig att finna det värt betala fullpris för en uppföljare. Är väl därför det släpps så få tetrislir. Nära fulländat koncept. Men 3D tetris hade man ju gärna sett som nytt spelläge

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit testa i Steam ännu?
Är så sugen på att köpa det. Har inget VR-headset, men är en inbiten tetrisfantast och har spelat sedan gameboytiden på 90-talet

Visa signatur