Valve och AMD går samman för bättre Linux-prestanda

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen nu, men jag saknar 1080P och OLED skärm.
Det skulle vara väldigt trevligt för när man surfar, kollar mail eller ser på film, 720P är väl lite väl lågt för att epost och annan text ska vara bekvämt?
Antar att det beror på fokusen på just spel, OLED 1080P bör väl inte tillföra så mycket för kostnaden annars? Var det inte typ 20$ för tillverkningen av switch, 720P IOFS, men ändå.

NVME/RDNA2 bör väl innebära stöd för Direct storage(eller liknande lösningar) med?

Tested fokuserar på lite andra frågor, så inkluderar den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Kommer detta betyda bättre fps i csgo i.o.m. att man har zen2? Så pass att det är värt att ha ett dedikerat OS för det även fast man har nvidia?

Beror ju helt på hur viktigt du tycker några extra FPS är. CSGO presterar redan något bättre på linux vill jag minnas, men skillnaden är marginell.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Skrivet av Fearnox:

Riktigt sugen nu, men jag saknar 1080P och OLED skärm.
Det skulle vara väldigt trevligt för när man surfar, kollar mail eller ser på film, 720P är väl lite väl lågt för att epost och annan text ska vara bekvämt?
Antar att det beror på fokusen på just spel, OLED 1080P bör väl inte tillföra så mycket för kostnaden annars? Var det inte typ 20$ för tillverkningen av switch, 720P IOFS, men ändå.

Eftersom att huvudsyftet med denna är spel så förstår jag och håller med valet av 1280x800 skärm, 1080P kommer inte tillföra annat än sämre prestanda/batteritid(/mindre skärpa om man väljer annat än native upplösning).
En annan punkt är ju att de vill kunna sälja instegsmodellen för 399$, och priset är nog ordentligt pressat som det är redan.

Visa signatur

Huvudburk: POP_OS! 22.04 | Ryzen 3900X | Asus Prime B350m-a | 32GB RAM | Sapphire RX 6800 | Sleeper-chassi (Tänk P4)
Xbox: POP_OS! 22.04 | Ryzen 5600G | B550I AORUS PRO AX | 16GB RAM | Urholkad OG Xbox som chassi