CoolSnow - Tips angående avbokad leverans som skickats ändå
Hej forumet.
Har hamnat lite i en pickle pga detta riktiga skitföretag.
Vi skulle ha SUP (stand up paddle) till sommarstugan och då hittade jag https://se.coolsnow.dk/
Beställde ett paket med 2 st, 24 juli, som skulle skickas v.30 enligt bekräftelse på ordern. Veckorna gick och inga produkter dök upp, jag försökte få kontakt med kundtjänst men de svarade inte.
Sen hittade jag detta (det exploderade i princip efter jag la min beställning) https://se.trustpilot.com/review/coolsnow.dk och insåg att det var något riktigt lurt Jag började maila kundtjänst om att jag ville avboka min beställning, till mailadressen som de hänvisar till i flera inlägg på Trustpilot, men även på sin egen hemsida om man t ex vill ångra ett köp.
Har fortfarande inte fått ett enda svar.
Tillslut gjorde jag kortreklamation via banken och fick i alla fall tillbaka mina pengar, så då tänkte jag att problemet var löst.
MEN NEJ, nu har de alltså skickat två SUP till mig, två separata paket á 12 KG, trots att jag skickat ca 10 mail om att jag vill avbeställa.
Dessa ligger nu hos ombud och jag har två val:
Hämta ut och sen försöka skicka tillbaka. För att returnera ett köp ska man maila kundtjänst, som alltså aldrig svarar. Hur ska jag kunna skicka tillbaka produkterna om företaget inte går att få tag på?
Vänta tills produkterna går i retur. Problemet är ju dock "For parcels that are returned, due to them not being picked up at a parcel shop or post office, we reserve the right to charge the costs we will be charged by the shipping company for this return." De skriver inget om hur stor denna avgift är, är det 100 kr eller 1 000 kr? Sen anser jag ju inte heller att jag ska behöva betala något alls, så frågan är ju om de kommer skicka faktura på beloppet? Eller kan de göra en dragning på mitt kort som jag använde för att betala?
Att behålla produkterna är inte ett val då jag inte vill supporta företaget samt vad händer om det blir nå reklamation eller garantiärende med ett företag som vägrar svara?
Någon som har ett smart tips för hur jag ska lösa detta smidigast?
Tack på förhand.
Mr. Scriptman