Hur värdelösa är egentligen Amazon Sverige?

Permalänk
Medlem

Tycker det fungerat bra tidigare. Men över jul fick jag ett paket med status borttappat. Kundservice skickade en ersättningsvara. Nu ser båda paketen ut att vara på väg. Någon som vet hur man hanterar detta?

Permalänk
Medlem

Även om jag endast väljer "dispatched from amazon" så får jag ändå 3st olika paket för de tre små kablarna jag köpte.
Samma dag..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Även om jag endast väljer "dispatched from amazon" så får jag ändå 3st olika paket för de tre små kablarna jag köpte.
Samma dag..

Japp ett med flyg från Italien, ett från Tyskland och ett från Belgien. Ekonomiskt och miljövänligt. Ganska fantastisk att man får ett paket från Italien på lite drygt ett dygn när det även hunnit passera tre depåer på vägen 🙄
Har hänt.. ska nog inte hända så mycket mer för min del..

Permalänk
Medlem

Har bara positiva tankar om Amazon än så länge. Går snabbt med leveranserna som skickas från Amazon.

Permalänk

Beställde en Xbox series S för 3239 kr + frakt 50 kr 21:00 igår och kunde hämta ut den idag 11:00. Finns det ens några svenska sidor som kan slå det och med det frakt priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpeltoniem:

Beställde en Xbox series S för 3239 kr + frakt 50 kr 21:00 igår och kunde hämta ut den idag 11:00. Finns det ens några svenska sidor som kan slå det och med det frakt priset?

Hos NetonNet kan du beställa fram tills 22 om du väljer expressleverans. Tror det ska vara framme dagen efter då. Vet dock inte kostnaden hos NON

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag har Amazon Prime, och brukar vara noggrann med att bara beställa varor som skickas direkt från Amazon. Skulle säga att 4/5 ordrar kommit inom 24-48 timmar. Någon enstaka vara som skickats från andra lager i Europa har tagit 4-7 dagar. Har beställt 1-2 gånger i månaden sen Prime släpptes och är helnöjd!