OBS se andra i streamen.

Permalänk

OBS se andra i streamen.

Tjo,
Jag förstår att man kan bjuda in andra till sin stream med både ljud och bild eller bara ljud tex. Hur fixar man detta i OBS ?
Tacksam för svar

/Force

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Tjo,
Jag förstår att man kan bjuda in andra till sin stream med både ljud och bild eller bara ljud tex. Hur fixar man detta i OBS ?
Tacksam för svar

/Force

Lägg till programmet du använder för att prata med dessa i OBS.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Skrivet av GLaDER:

Lägg till programmet du använder för att prata med dessa i OBS.

Nja om det är messenger tex hur blir det då ?
Ser man väll allt i messenger ?

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av forcevision:

Nja om det är messenger tex hur blir det då ?
Ser man väll allt i messenger ?

Du får "boxa" in exakt vad du vill ha från programmet. Så att endast videorutan syns. Har dom däremot tex text över sin bildruta så går det inte att ta bort genom obs.

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

OBS har ingen funktion för att "bjuda in andra". Det behöver du göra mha en extern applikation, sedan är det upp till dig hur du vill inkludera dessa ljud- och bildkällor i OBS.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Skrivet av Samsung:

Du får "boxa" in exakt vad du vill ha från programmet. Så att endast videorutan syns. Har dom däremot tex text över sin bildruta så går det inte att ta bort genom obs.

Okej, så det går att få in bilden och ljud från via facebook (messenger) hemsidan ?
Vad menas med boxa ?

Permalänk
Medlem

Detta kanske kan vara något passande?

https://obs.ninja/

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Intel ARC B580

Permalänk

Om jag vill tex endast ha en av mina kontakter från messenger att den skall synas i min obs. Går det att lös ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Om jag vill tex endast ha en av mina kontakter från messenger att den skall synas i min obs. Går det att lös ?

hur menar du?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Om jag vällger messenger i obs så syns alla jag vill bara att kontakten kalle syns, hur gör jag det ?

Permalänk

Förstår att man kan ha en dator med obs och sedan ha en helt annan dator som man tex spelar på men kan streama det man spelar via obs datorn. Hur gör man det ?

Permalänk
Skrivet av forcevision:

Förstår att man kan ha en dator med obs och sedan ha en helt annan dator som man tex spelar på men kan streama det man spelar via obs datorn. Hur gör man det ?

du behöver ett capture card och en bildkabel så du kan skicka bildsignalen till den andra datorn.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

du behöver ett capture card och en bildkabel så du kan skicka bildsignalen till den andra datorn.

Okej, aldrig hört talas om. Tips på bra capture card ?