Spara ner streamad video?

Permalänk
Medlem

Spara ner streamad video?

Hej,

En bekant har fått tillgång till en privat video stream rörande deras barn, på grund av pendemin får man inte närvara fysiskt. De vill dock kunna visa videon för mor- och farföräldrar och frågan är vilken mjukvara som krävs för att spara ner?

Det finns en plugin för Chrome som heter Video Downloader Professional, denna klarar dock inte fiska upp strömen.

Jag tänker någon typ av screen capture mjukara ex SnagIt men då gärna gratis och säkert om det finns? Förslag?

MVH

PS: Min tolkning är att detta inte går under piratkopiering, men har jag fel, radera tråden.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

OBS fixar det lätt: https://obsproject.com/

Dra ut en display/desktop capture så spelar du in hela skärmen.

Visa signatur

🍏 MacBook Pro 16" 2023 [M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM, 1 TB SSD]
🕹️ AMD Ryzen 9800X3D, NVIDIA RTX 5090 FE 32GB, Asrock A620I, 32GB DDR5, SF1000, NR200P
🖥️ ROG Swift OLED PG32UCDP

Permalänk
Avstängd

Win+g startar gamebar i Windows, från den kan man spela in skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag filmade med mobilen sist. Fyllde mitt syfte som också var att visa farföräldrarna, inte att arkivera

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Provade köra OBS, självklart hade den ingen förinställning för just tjänsten i fråga. Provade först att manuellt leta efter steam och key i HTML koden men gav upp och valde att spela in direkt från skärmen som kör 2560x1440. Vid tester såg resultatet bra ut, vi får se vad 1 timmes film verkligen landar på. Målet är att kunna köra filen via USB i en Smart-TV från 2018 så kanske får man degradera filen lite efter inspelningen är klar.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

Ladda ner charles proxy och leta igenom alla responses efter ".m3u8", så borde du hitta strömmen. Sedan kan du använda ffmpeg för att ladda ner hela strömmen, såhär:

ffmpeg -i "https://blablabla.com/streamnånting.m3u8" -c copy -bsf:a aac_adtstoasc filnamn_att_spara_till.mp4