Permalänk
Medlem

Nybyggd dator som startar men ingen bild

Hej

Köpte nya delar som jag monterade ihop. Datorn startar, alla fläktar är igång men får ingen bild.

Intel i5 12400F
DeepCool Matrexx 40 3FS
Team Group 32GB (2x16GB) 3200MHz CL16 T-Force Delt
WD Blue SN570 1TB
WD blue sata ssd 1tb 3d nand
ASRock B660M Pro RS Moderkort
Corsair RM750X 750W v2

Har testat följande:
1. Använda ett minne i taget.
2. Koppla ur WD Blue SN570 1TB
3. Koppla ur WD blue sata ssd 1tb 3d nand
4. Använda olika HDMI kablar och testa med en annan skärm
5. Använda en Displayport till HDMI adapter

Snälla hjälp!

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Vad har du för grafikkort? CPU du använder har inget inbyggt grafikkort så om du inte monterat kortet än är de därför du inte får bild. Kan vara ett dumt svar men såg inget grafikkort i listan.
Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Medlem

Hej Thomas

Du har helt rätt i att jag inte har ett grafikkort. Visste inte att jag behövde ett då jag fick tipset om denna uppsättning via forumets "köpråd-del". Med andra ord behöver jag ett grafikkort! Har du tips på ett som funkar med mina komponenter? Jag spelar inte utan använder datorn till surf + word/excel. Tack!

Permalänk
Medlem

Ja då va svaret inte så dumt, om du inte spelar kan du köpa de billigast kort du hittar som har dom uttag du vill ha och till två skärmar.
Skriv vad du har för anslutning på skärmarna.
Såg din andra tråd att du vill ha två skärmar, där blev du rekommendera två CPU med inbyggt grafikkort. Intel utan f och amd med g har grafikkort.
Mvh Thomas

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Ja då va svaret inte så dumt, om du inte spelar kan du köpa de billigast kort du hittar som har dom uttag du vill ha och till två skärmar.
Skriv vad du har för anslutning på skärmarna.
Såg din andra tråd att du vill ha två skärmar, där blev du rekommendera två CPU med inbyggt grafikkort. Intel utan f och and med g har grafikkort.
Mvh Thomas

Dumt att mig att köpa Intel MED f för att den var billigare. Som tur är köpte jag den från netonnet så det är bara att lämna tillbaka den och köpa rätt processor. Tack ska du ha Thomas!

Permalänk
Medlem

Ja får du lämna tillbaka den är de både lättast och billigaste.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe_Man:

Ja får du lämna tillbaka den är de både lättast och billigaste.

Tack för din tid Thomas. En räddare i nöden är du!