Söker laptop för ~1000 kr

Permalänk

Söker laptop för ~1000 kr

Tjenare! Jag tänkte fixa till en laptop och installera diverse musikrelaterade program och skicka till en vän i USA. Mina önskemål:

- Fyrkärnig processor
- 8+ Gb RAM
- SSD

Kan hända att jag tackar nej om datorn är ökänd för dålig DPC latency (kan göra att ljudinspelning får avbrott trots externt audio interface).

Tänker mig kring en tusenlapp, kan också byta bort (+ pengar) enklare aktiva studiohögtalare, USB-mikrofon, M-Audio fast track, Corsair Katar Pro XT-mus.

Kan hämta i Göteborg eller betala frakt.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Måste datorn ha svenskt tangentbord? För annars måste väl utbudet vara extremt mycket större i USA och priserna lägre? Att konfigurera den går ju att göra på avstånd bara din vän får igång Teamviewer eller liknande tjänst.

Permalänk
Skrivet av hakro807:

Måste datorn ha svenskt tangentbord? För annars måste väl utbudet vara extremt mycket större i USA och priserna lägre? Att konfigurera den går ju att göra på avstånd bara din vän får igång Teamviewer eller liknande tjänst.

Testar här först eftersom jag gärna sitter försjunken på den egna kammaren och pillar, så kan jag också testa inspelning o. dyl.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Sitter och håller på att formatera en Asus R513M som ska säljas för en billig peng om det är av intresse.
Den har dock ingen SSD men en 1TB snurridisk, hittar du en billig SSD så är det lätt att installera, bytte precis disken i den.

Specs om det är av intresse:
CPU: Intel BayTrail M Quad-core 3539 - 2.6ghz
RAM: 8GB
HDD: 1TB (DOCK EJ SSD)

Skriv om det är av intresse!

Permalänk

Annonsen är avslutad

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s