Jag tycker marknaden har talat för sig själv att 27-tummare har haft 1440p upplösning under ett antal år nu och de flesta 30-tum skärmar och över kör 4k idag. Och skulle nog tolka det som en standard mer än något. En skärm behåller man ju också flera år så att satsa på 1440p nu på en 32-tummare är pengarna i sjön oavsett om panelen i sig är bra på övriga punkter. Och skärmen ska man inte snåla på heller. För bara ett par tusen mer så får man kompetenta 30-tums skärmar med adaptiv synk med 4k så varför snåla?
Visst finns en hel del 30-tum plus med 1440p och adaptiv synk skärmar därute men tror nog också de panelerna ligger därefter deras 4k diton.
Min personliga åsikt.
Marknaden drivs av vad? Vad som efterfrågas, eller hypad teknik som kan prissättas högt?
Man skulle kunna säga att Steam är en okej(men inte heltäckande) källa att titta på "marknaden" och vad människor har. Skulle inte påstå att den representerar 4k-spelande.
Håller med om att man ska inte snåla för mkt på skärmen, men man ska köpa en skärm som motsvarar ens behov.
Det finns de som behöver eller vill ha en 32" med 1440p. Tillverkarna skulle inte släppa sådana om man inte trodde på att det fanns en köpkraft i just det segmentet. Här är jag övertygade om att tillverkarna har nog större koll på vad marknaden "vill ha", än du och jag tillsammans. Frågan är om marknaden finns i Sverige, Norden, Europa eller någon annanstans?
Det är bra att vi har olika åsikter om detta, för annars skulle produkterna som släpps vara väldigt lika varandra och inte speciellt mkt nytt/innovativ.