Hyper-V Manager och IP-nummer

Permalänk
Medlem

Hyper-V Manager och IP-nummer

Hej!

Har ett gäng virtuella datorer som går på Hyper-V Manager i Windows 10.
Problemet som de har är att Hyper-V Manager ger dem ett eget IP-nummer som skiljer dem från övriga nätverk. Det optimala hade varit att de ska dela serie med övriga datorer som är ansluta till routern. Men jag fattar inte riktigt vilka nätverksinställningar jag ska ha för att det ska gå. Är det någon som vet mer om detta?

Permalänk
Avstängd

Nu har jag inte det framför mig men jag har för mig att det ska gå att välja adapter i Hyper V Managern, väljer man den virtuella adaptern så hamnar den ju på ett eget när liksom, som kan bryggas så man får internet men ingen åtkomst till resten av nätverket. Men väljer man den vanliga adaptern så har jag för mig att det funkar som en separat dator på samma nätverk.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu var det ett tag jag satt med detta, men du ska väl skapa en virtuell switch?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Sötast

Det låter som att din manager NAT:ar trafiken istället för switchar den.

Permalänk
Medlem

Hmm jag ser vad felet är men får bara ett felmeddelande om att jag inte kan ändra en existerande växel eller lägga till en ny. Tror jag går och grillar istället Sådana här dumma fel gör mig så trött.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Hur ser du det, hur kollar du? Vad är det för IP?
Har du ställt in "external network" ?
Mina VM's har statiskt IP från routern

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Hur ser du det, hur kollar du? Vad är det för IP?
Har du ställt in "external network" ?
Mina VM's har statiskt IP från routern

Ja precis, det är så jag tycker det borde vara också.
Så här ser det ut, trycker jag på verkställ så får jag meddelandet i bilden ovan

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MsSmith:

Ja precis, det är så jag tycker det borde vara också.
Så här ser det ut, trycker jag på verkställ så får jag meddelandet i bilden ovan

<Uppladdad bildlänk>

Du försöker inte skapa ny virtuell switch med samma namn eller liknande? Helst vill jag se meddelandet på engelska:P