Lita på måtten i PostNords app?

Permalänk
Medlem

Lita på måtten i PostNords app?

Fel forum att skriva i men jag ger det ett försök. Beställde nyligen en elgitarr från gear4music och fick ett Mail idag att den skickats. Då skrev jag inte ordernumret i PostNord appen. Till min förvåning står det att paketet som är påväg till mig är 36cm högt och 26cm. Jag köpte en lite större gitarr så om de inte kört den i en hydraulisk press vet jag inte riktigt vad som är påväg hem till mig.

Min fråga är om de måtten som står i appen är pålitliga. Alltså om det är nån som har erfarenhet av liknande.

Tack på förhand!

Rubrik förtydligad /Vzano, Mod
Permalänk
Medlem

Enligt min erfarenhet stämmer måtten mestadels, men 100% pålitliga är de inte.

Permalänk
Rekordmedlem

Den lär vara tredimensionell så har du bara fått 2 mått är det nått fel
Vad är problemet, du lär få din gitarr även om leverantören angett fel mått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har visat helt fel för mig flera gånger. Inget att oroa sig över.

Vikten brukar stämma bättre.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Om det finns ett tredje mått på typ 1.5m så stämmer det säkert.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

Fick två paket, det fick jag ingen information om förens de var framme. Så jag fick min gitarr slutet gott allting gott.