Lego bygger en kuslig speldator med över 20 000 bitar

Permalänk
Melding Plague

Lego bygger en kuslig speldator med över 20 000 bitar

Med Halloween runt hörnet visar den danska klassikern att plastklossarna kan användas för såväl herrgårdar som datorbyggande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Last gen

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Mycket fräsigt!

Permalänk
Medlem

Tur att den kan köra Crysis, blev lite orolig där ett tag

Permalänk
Medlem

Lite imponerande ändå 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

20000 Bitars dator

En gång för många år sen så hade jag det lite tråkigt på jobbet, det var den gång när alla datorer var gråa och tråkiga, så jag gick ner till leksaksaffären och köpte några Lego klotsar och byggde in hela monitorn i Lego.

När chefen kom tillbaka på kontoret, stod han och sekretären och tittade på mig som om jag var tokig.

"Vad?"

Jag tyckte bara min monitor var tråkig sade jag, chefen bare skakade på huvudet och gick tillbaka till sitt kontor.

Permalänk
Medlem

Det finns en bok, den heter "Forbidden Lego" där finns många udda projekt...!

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.

Permalänk
Medlem

Lego kostar ungefär 1 krona biten. Så chassit på denna blir som ett 4090 då. Klart värt!

Permalänk
Medlem

Jösses vilket bygge, svincoolt! Nu blev jag sugen på att bygga Lego

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Lego kostar ungefär 1 krona biten. Så chassit på denna blir som ett 4090 då. Klart värt!

Ähh. Man bygger väl detta med bitar som man redan har? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av nextuz:

Ähh. Man bygger väl detta med bitar som man redan har? 😁

Har bara duplo blir billigare då antar jag

Permalänk
Medlem

Ptja, den enda frågan jag hade besvarades i videon.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Pffft, legochassi gjorde jag ju redan.. ehh... 2012 typ, och jag klarade mig på bara ~200 bitar! Betyder det att jag är en såndäringa hipster?

https://www.sweclockers.com/galleri/9677-rpi-meets-lego#image...

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Har också byggt ett Lego-chassi, back in 2011. Det vann även ett pris i en Sweclockers galleri-tävling, tror jag fick en Shogun: Total War nyckel som jag gav bort till mer behövande

https://www.sweclockers.com/galleri/7546-toad-lego-mini-itx

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Lego kostar ungefär 1 krona biten. Så chassit på denna blir som ett 4090 då. Klart värt!

Jag var på Klossfestivalen när de besökte Partille Arena för ett tag sedan.

Där kunde man bygga vad man ville och sedan köpa med sig det hem (lösvikt).
Det kostade 1kr/g.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay