Får inte ångra mitt köp av CDON+

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Efter ha läst mailkorresponden här så tror jag att CDON kundtjänst och TS missförstår varandra. Var extra tydlig när du mailar nästa gång.

Håller med. Cdon skickar ju även villkor för ångerrätten

Ts, har du uttryckt och bokstavligt sagt att du vill nyttja ångerrätten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Hur har det gått för dig?

Det har inte hänt mycket. Tog paus från detta. Kontaktade hallå konsument som också trodde det kunde röra sig om ett undantag, men visste inte.

CDON är tysta som graven. (Jag har inte skickat fler mail sedan de ignorerade frågan förra gången)

Skrivet av pege75:

Håller med. Cdon skickar ju även villkor för ångerrätten

Ts, har du uttryckt och bokstavligt sagt att du vill nyttja ångerrätten?

Första gången skrev jag:

Citat:

Hej!

Det blev fel. Jag beställde cdon+ med viaplay, men jag ville ha det vanliga cdon+ för 89kr/år
Kan ni byta detta åt mig?

Mvh ******

Andra gången skrev jag att jag ville göra ett återköp på mina ordrar och skrev ordernummer för cdon+ och för ordern jag gjorde.

Båda gångerna gav de samma svar som jag citerade i första inlägget. Tycker inte jag varit otydlig alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

Det har inte hänt mycket. Tog paus från detta. Kontaktade hallå konsument som också trodde det kunde röra sig om ett undantag, men visste inte.

CDON är tysta som graven. (Jag har inte skickat fler mail sedan de ignorerade frågan förra gången)

Första gången skrev jag:

Andra gången skrev jag att jag ville göra ett återköp på mina ordrar och skrev ordernummer för cdon+ och för ordern jag gjorde.

Båda gångerna gav de samma svar som jag citerade i första inlägget. Tycker inte jag varit otydlig alls.

Jag skulle nog säga att du inte tydligt har skrivit att du vill ångra ditt köp/tecknande av tjänst, du använde dig inte av mallen du fick i en tidigare post bara för att säkerställa att det blev uppfattat korrekt?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Jag skulle nog säga att du inte tydligt har skrivit att du vill ångra ditt köp/tecknande av tjänst, du använde dig inte av mallen du fick i en tidigare post bara för att säkerställa att det blev uppfattat korrekt?

Okej, jag skickade nu även en retur på cdon+ ordern genom supportsidan.

Permalänk
Medlem

Jag tror folk försöker säga till dig att du lär hävda "Ångerrätten" och inte "Öppet köp" gentemot CDON.

Du kan inte "ge tillbaka" CDON+/Discovery+ via öppet köp, men du kan ångra hela köpet genom att hävda "Ångerrätten", där du har lagligt stöd för 14 dagars ångerrätt när det gäller distansköp.

Så när du frågar om dom kan ändra/eller avsluta din tjänst, så kan dom inte det. Men du kan alltid kräva att du vill häva ditt köp genom den lagstadgade ångerrätten och på så sätt få den avslutad.

Skulle dom säga att dom avtalat bort ångerrätten, be dom påvisa vart någonstans i avtalet det står isåfall. I värsta fall hänvisa till ARN-ärendet ovan, där man i princip inte kan avtala bort ångerrätten på streamad media då innehållet ändras konstant m.m. och därav bör inte kunna avtalas bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Jag tror folk försöker säga till dig att du lär hävda "Ångerrätten" och inte "Öppet köp" gentemot CDON.

Du kan inte "ge tillbaka" CDON+/Discovery+ via öppet köp, men du kan ångra hela köpet genom att hävda "Ångerrätten", där du har lagligt stöd för 14 dagars ångerrätt när det gäller distansköp.

Så när du frågar om dom kan ändra/eller avsluta din tjänst, så kan dom inte det. Men du kan alltid kräva att du vill häva ditt köp genom den lagstadgade ångerrätten och på så sätt få den avslutad.

Skulle dom säga att dom avtalat bort ångerrätten, be dom påvisa vart någonstans i avtalet det står isåfall. I värsta fall hänvisa till ARN-ärendet ovan, där man i princip inte kan avtala bort ångerrätten på streamad media då innehållet ändras konstant m.m. och därav bör inte kunna avtalas bort.

Jag har ingen aning vad ni vill att jag ska göra som jag inte redan har gjort. Ge mig mer exakta instruktioner vad det är ni vill att jag ska göra.

Hur ska jag formulera mig exakt och var gör jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Vägrar? De nämner ju inte CDON+ där.

Finns inget som säger att du inte får använda tjänsten, varken i lagen eller i deras egna villkor. "Ångerrätt gäller för köpet inom 14 dagar från köptillfället.".

Se 2.6 i https://cdn.cdon.com/content/CDONPlusVillkor/CDONplusVillkor2....

Edit: Har du alltså redan skickat e-post till customerservice@cdon.com där du bett om att frånträda/ångra CDON+ har du ångrat och kan bestrida betalningen från Qliro.

Är det fortfarande inom 14 dagar från beställningen så kan du för tydlighetens skull skicka igen.

Skriv till customerservice@cdon.com

Jag meddelar härmed att jag frånträder mitt köpeavtal avseende följande tjänster X

- beställdes den Y
- ditt namn
- din adress
- datum

Där X är CDON+ med Viaplay och Y när du gjorde beställningen.

Ska du bestrida Qliro så kolla så du inte har bankkonto eller kort kopplat dit eller dylikt. Har du redan skickat en tydlig ånger inom ångertiden kontakta Qliro på en gång, gör du det via e-post kan du bifoga detta när du skriver till kundservice@qliro.com. Finns ingen anledning att vänta på ARN-beslut och du måste ju ändå bestrida.

Petterk gjorde ju precis det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

En oväntad vändning. Fick detta mail på torsdagen:

Citat:

Hej ******,

Jag beklagar verkligen att det blivit fel från min sida.
 
Vi kommer att återbetala dig för cdon+ och inom 2-5 bankdagar kommer du att bli återbetald på detta.
 
Skulle du önska kan du nyttja denna rabattkod i kompensation. Den är på 50kr och kan nyttjas vid ett framtida köp över 100kr.
 
*snip*
 
Du är varmt välkommen att återkomma om det finns något mer vi kan hjälpa dig med.
 
Jag ber verkligen om ursäkt återigen och hoppas på att du får en fin dag.

Med vänlig hälsning
******
CDON Customer Support

When a great deal means a great deal!

Så det ser ut att ordna sig

cdon+ är dock fortfarande aktivt och ordern är ännu inte annullerad, så jag kan inte beställa något nu under black friday ¯\_(ツ)_/¯

raderat kod /mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

En oväntad vändning. Fick detta mail på torsdagen:

Så det ser ut att ordna sig

cdon+ är dock fortfarande aktivt och ordern är ännu inte annullerad, så jag kan inte beställa något nu under black friday ¯\_(ツ)_/¯

Antagligen försent nu men du borde inte har tagit med rabattkoden i mailen du klistrade in här. Risken är stor att någon har snott den redan så du inte kan använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

En oväntad vändning. Fick detta mail på torsdagen:

Så det ser ut att ordna sig

cdon+ är dock fortfarande aktivt och ordern är ännu inte annullerad, så jag kan inte beställa något nu under black friday ¯\_(ツ)_/¯

Citat:

Jag har handlat en hel del saker från cdon genom åren, men nu lär jag aldrig handla därifrån igen.

#19799449

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Antagligen försent nu men du borde inte har tagit med rabattkoden i mailen du klistrade in här. Risken är stor att någon har snott den redan så du inte kan använda den.

Lol, koden var inte äkta. Det här var koden ni såg: N1cEtrY69

Skrivet av backspace:

Men om de nu rättar till detta har jag inga problem med att ge dem en andra chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darc:

cdon+ är dock fortfarande aktivt och ordern är ännu inte annullerad, så jag kan inte beställa något nu under black friday ¯\_(ツ)_/¯

Varför skulle du inte kunna beställa?

Beställningarna har inget att göra med CDON+. Du ingår inte i något nytt avtal om CDON+ för att du beställer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Varför skulle du inte kunna beställa?

Beställningarna har inget att göra med CDON+. Du ingår inte i något nytt avtal om CDON+ för att du beställer.

Beställningar nyttjar cdon+ med fri frakt. Jag vill inte krångla till saker nu när det ser ut att lösa sig.

Permalänk
Medlem

Sa ju det, det rörde sig om ett missförstånd mellan dig och supporten. Skönt att det ordnade sig till sist!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233