Det är det jag känner lite med. Brist på killer apps. Men tänker man efter är både GT7 och Resident Evil Village killer apps, men problemet är att de har specifika målgrupper i form av folk som gillar racingspel och skräckspel. Det är inte alla som gillar såna spel och det blir inte så mainstream då. Horizon VR var riktigt kul bara man är medveten att det är mycket klättrande innan man börjar spela. Och det kommer spel! Nu när PSVR2, Meta, och PCVR har liknande kontroller så blir det lättare för utvecklare att göra spel som passar till alla plattformar. Dessutom verkar Sony ha förenklat möjligheten att göra ett spel VR kompatibelt enligt vissa insatta kanaler på YT. Så att utvecklare kan ta de flesta flatscreen spelen och göra om till PSVR2, som Resident Evil Village då, eller GT7 t.o.m. Så det bådar väl för framtiden.
Kartongen den kom i kan vara ett bra sätt att frakta den tills då en ordentlig väska lanseras. Det kommer nog en massa ställ och väskor snart.
Det är sant på ett sätt det du säger. Gran Turismo och Resident Evil är nya för VR även om de varit ute ett tag. Men jag har haft PCVR i flera år på Rift S och sedan Reverb G2. Flera spel nu på PSVR2 har jag redan lirat men de är riktigt roliga att lira pånytt med de fräcka kontrollerna och feedback i headsetet, samt i HDR. Så är som en helt ny upplevelse! Och det kommer en massa nya spel!
Tror att det är enda spelet. Men GT7 har vanlig racing, banor på grusvägar, samt F1 racing. Förstår att man vill ha dedikerade spel för olika typer av racing som Dirt eller F1, men det kommer ska du se. Tror att de har sålt så många stolar och rattar nu när PSVR2 lanserades, och det kommer de nog fortsätta att göra ju fler som hoppar på PSVR2 tåget. För det är, mestadels, väldigt positivt intryck de flesta har fått som då gör att fler kommer vilja ha ett sådant headset.