Permalänk
Medlem

IPTV app till LG C2

Hej,

Vilken IPTV app är den som ni använder på era LG C2 skärmar?
Detta är första gången jag använder en LG WEBOS och jag ser att det finns inte många "kvalitets" appar att ledda ner.
Tidigare hade jag en Philips Android och jag var jättenöjd med TIVIMATE appen, men den funkar bara på android plattformar.

Kan man för exempel ha en chromcast via USB på TV och ladda TiviMate till den så att den startas automatisk när man sätter på TV d.v.s. att appen startas automatisk utan några extra steg som: Gå till Home på LG - starta Chromecast - starta IPTV appaen.

Eller har ni en likadan app att rekommendera med bra EPG information och att man kan spola tillbaka innehållet 2-3 dagar bakåt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dado10:

Hej,

Vilken IPTV app är den som ni använder på era LG C2 skärmar?
Detta är första gången jag använder en LG WEBOS och jag ser att det finns inte många "kvalitets" appar att ledda ner.
Tidigare hade jag en Philips Android och jag var jättenöjd med TIVIMATE appen, men den funkar bara på android plattformar.

Kan man för exempel ha en chromcast via USB på TV och ladda TiviMate till den så att den startas automatisk när man sätter på TV d.v.s. att appen startas automatisk utan några extra steg som: Gå till Home på LG - starta Chromecast - starta IPTV appaen.

Eller har ni en likadan app att rekommendera med bra EPG information och att man kan spola tillbaka innehållet 2-3 dagar bakåt?

Har själv en 4K Chromecast Google TV (Andriod) p.g.a HBO Max inte funkar på min TV. Inkopplad till TV:ns HDMI port 1. Startas när jag startar TV:n på TV:ns fjärr, fjärr medföljer + strömförsörjning medföljer Chromecasten å finns en liten fast HDMI kabel stump. Finns dessa appar förinstallerade: Netflix, Disney +, Youtube/Music, Apple TV, Prime. Har installerat SVT Play, Viaplay å HBO Max, bara 4GB minne, HDMI 2.0. Går att stänga av via CEC så att den inte automatiskt när TV:n startar. Klarar bl.a Dolby Vision/Surround. Wi - Fi. Behövs inte casta från mobil.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Smart iptv, man behöver dock ändra region för att ladda ner appen men går bra att ändra tillbaka sen.
https://siptv.app/howto/lg/

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Smart iptv, man behöver dock ändra region för att ladda ner appen men går bra att ändra tillbaka sen.
https://siptv.app/howto/lg/

Man ändrar på lands inställningar och laddar ner den. Men SMART IPTV är ingen bra app.
Den är långsamt och det går inte att spola tillbaka program och appen har uppdaterats för länge sedan.

Permalänk

Smart TV Club, riktigt bra.

Visa signatur

GAMING
G60SD OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090 XLR8|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|OLED77S90C|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Avstängd

Om du vill köra Tivimate rekommenderar jag Nvidia Shield pro. Inte gratis men är bäst. Kör den själv med Tivimate.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04