Bilder på ditt senaste inköp (2023) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Damp ner en liten haul från Amazons utförsäljning och rea-hylla...
Liten krysslaser för att linjera upp min mätmikrofon vid mätningar, en enklare mikrometer, lite borr av lite bättre kvalitet och ett nytt litet mini-pass då mitt förra fick fötter.

Kompletterade med 3st Bessey STC-HH70 för lite fasthållning i verkstaden, plus ett Wera Micro Big Pack 1 för lite småskruvande.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

En Synology ds420+, det som inte syns på bilden men som också är där är 2x 4TB Ironwolf och en 8GB RAM sticka från Corsair.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti Tangentbord:Xtrfy K4 TKL Mus:Xtrfy MZ1 RGB Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 14 Pro

Permalänk
Medlem

4080

Och tillhörande EK vattenblock.

Känns som givet tillbehör för att slippa adaptrarna.
Helgen är räddad

Permalänk
Medlem

Sov gott 1080Ti.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Ja märkte att det sprutade lite bromsvätska INUTI projektbilen precis när jag skulle ut och test köra den.

Det här ledde till...

--->

Som slutade såhär...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Glömde såklart att ta kort när paketen kom för den här rundans uppdatering så lägger jag upp en där allt är på sin plats.
Nytt sen sist är: Chassi, kylare, fläktar nätaggregat, och musmatta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

<Uppladdad bildlänk>

Sov gott 1080Ti.

Viss skillnad på storleken får jag säga!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

2 nya muggar letade sig till samlingen

fick ett hyffsat nr.

Denna slank bara med i farten:

Kanske får bli nya jobbmuggen...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

blev precis klar med min magic the gathering beta samling, avslutades med en psa 9 beta black lotus

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

blev precis klar med min magic the gathering beta samling, avslutades med en psa 9 beta black lotus

https://i.imgur.com/TH5kZSh.jpg

ballt, vad ligger försäkringsvärdet på? 1.5m-ish?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

ballt, vad ligger försäkringsvärdet på? 1.5m-ish?

Tyvärr ganska undervärderade, men ja runt 1,5m... korten är dock värda mycket mer än så (just nu) pga att marknaden är ganska uppblåst. De får ligga och vila i bankvalv i väntan på på framtiden

Permalänk
Medlem

Ene grabben har börjat få problem med lagg. Så lagom lite innan hans födelsedag så fick den gamle trotjänaren MSI GTX 980 Twinfrozr ersättas med ett Sapphire Pulse RX 6600. Det vart en nästan fördubbling i 3dmark Score. Får se om han märker av nåt när han spelar då jag har bytt det i "smyg". Tror inte han märker att det sitter ett annat kort i lådan som är bra mycket kortare

Edit: Insåg nu att kabeldragningen till GPU inte var så snygg längre, men det gamla kortet var som sagt betydligt längre

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Ene grabben har börjat få problem med lagg. Så lagom lite innan hans födelsedag så fick den gamle trotjänaren MSI GTX 980 Twinfrozr ersättas med ett Sapphire Pulse RX 6600. Det vart en nästan fördubbling i 3dmark Score. Får se om han märker av nåt när han spelar då jag har bytt det i "smyg". Tror inte han märker att det sitter ett annat kort i lådan som är bra mycket kortare

Edit: Insåg nu att kabeldragningen till GPU inte var så snygg längre, men det gamla kortet var som sagt betydligt längre <Uppladdad bildlänk>

Kul grej att göra med grabbens dator.. och om han inte märker det på några veckor nämna det vid lördags frukosten sådär helt apropå

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Edit: Insåg nu att kabeldragningen till GPU inte var så snygg längre, men det gamla kortet var som sagt betydligt längre <Uppladdad bildlänk>

Posta reaktion här tack 🫣

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Ytterligare en luftrenare. Kan helt ärligt säga att skiten funkar!! Första gången på typ 20år jag inte vaknar igenkorkad med en kaskad av rinnsnuva. Bara hoppas det fortsätter fungera lika bra i fortsättningen.

Ska dock nämna att jag även kör en i2000 luftrenare och luftfuktare samtidigt så jag vet inte om förtjänsten enbart är för den nya eller om det är en mix av båda.
Det sura är att den nya lyser svagt och det går inte stänga av ljuset vid drift.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

Tyvärr ganska undervärderade, men ja runt 1,5m... korten är dock värda mycket mer än så (just nu) pga att marknaden är ganska uppblåst. De får ligga och vila i bankvalv i väntan på på framtiden

Har du köpt spelkort för miljoner kronor?

Förstår jag dig rätt om du kan sälja dem för mer än 1 500 000SEK, men du avstår?

Imponerande hobby!

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Klockren tshirt för oss 80-talister

Vart köpte du denna ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vart köpte du denna ?

https://www.joom.com/sv/products/602c992d03805b0106b5d267

Här finns ett ställe som säljer den

Permalänk
Medlem

Behövde ANC, då mina Pixel Buds A-series inte hade det och att mina Airpods Pro inte har stöd för voice commands till android

Visa signatur

|Chassi Fractal Design North |CPU 7800X3D |Moderkort ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
|RAM Kingston HyperX 32 GB |GPU Gigabyte RTX 3070 Eagle
|SSD Seagate FireCuda 510 2 TB NVMe |SSD Kingston Fury Renegade 2 TB NVMe
|PSU Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vart köpte du denna ?

Skrivet av Ecthelion:

Jag köpte min genom Wish. Rent generellt en skitsida men bra för t-shirts

Permalänk
Medlem

Bild på renoverings satser och "offren"

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Medlem

Nytt tangentbord för kontoret eftersom jag tröttnade på det gamla Logitech tangentbordet jag haft i fem år.

Keychron K6, trådlöst med bruna Gateron-switches.

Se bilder
Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dreijer:

Har du köpt spelkort för miljoner kronor?

Förstår jag dig rätt om du kan sälja dem för mer än 1 500 000SEK, men du avstår?

Imponerande hobby!

Det är ju inte riktigt samma sak som något ”har ett värde” och ”har en köpare på” 😉

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Det blev en ny klocka, som (egentligen ersätter min Moto360 Gen1)

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Köpte en blomma jag ska ha i mitt rum sedan, men först ska det målas och fixas där.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Damp ner en liten haul från Amazons utförsäljning och rea-hylla...
Liten krysslaser för att linjera upp min mätmikrofon vid mätningar, en enklare mikrometer, lite borr av lite bättre kvalitet och ett nytt litet mini-pass då mitt förra fick fötter.
<Uppladdad bildlänk>

Kompletterade med 3st Bessey STC-HH70 för lite fasthållning i verkstaden, plus ett Wera Micro Big Pack 1 för lite småskruvande.
<Uppladdad bildlänk>

Trevligt inköp!

Alpen gör faktiskt ganska bra borrar. Deras forte för metall är bra. Sen är jag skeptisk till vad kobolten tillför (i praktiken) för rena träborrar.

Men du får definitivt avdrag för Bessey-tvingarna.
Inte för att dom på något sett är dåliga utan ENBART för att de är så överhajpade och att folk verkar tro att man måste ha bessey för att kunna limma ihop några träbitar.

HAHAHAHAHA

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperNova:

Trevligt inköp!

Alpen gör faktiskt ganska bra borrar. Deras forte för metall är bra. Sen är jag skeptisk till vad kobolten tillför (i praktiken) för rena träborrar.

Men du får definitivt avdrag för Bessey-tvingarna.
Inte för att dom på något sett är dåliga utan ENBART för att de är så överhajpade och att folk verkar tro att man måste ha bessey för att kunna limma ihop några träbitar.

HAHAHAHAHA

Tillför nog inte så mycket förutom möjligen lite livslängd innan slipning, behövde bara ett extra set billiga borr i verkstan och priset var rätt. Har som du säger bra erfarenhet av deras metallborr.

Just de autojusterande snabb/maskin -spännarna från Bessey tycker jag är värda sitt pris flera gånger om. Har usel erfarenhet av flertalet billigare ditos tyvärr, inte hittat några andra som varit lika bra. Har ett par dussin Besseys i verkstan redan, så de är i gott sällskap. Ärligt talat kunde jag bry mig mindre och hajpen, köper dem enbart för att de varit bäst av de jag provat.

Eller finns det bättre och billigare med autojustering som jag missat?

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Äntligen fått hem min begagnade Korth!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Tillför nog inte så mycket förutom möjligen lite livslängd innan slipning, behövde bara ett extra set billiga borr i verkstan och priset var rätt. Har som du säger bra erfarenhet av deras metallborr.

Just de autojusterande snabb/maskin -spännarna från Bessey tycker jag är värda sitt pris flera gånger om. Har usel erfarenhet av flertalet billigare ditos tyvärr, inte hittat några andra som varit lika bra. Har ett par dussin Besseys i verkstan redan, så de är i gott sällskap. Ärligt talat kunde jag bry mig mindre och hajpen, köper dem enbart för att de varit bäst av de jag provat.

Eller finns det bättre och billigare med autojustering som jag missat?

Just bänk-klämmor använder jag så sällan så där har jag inget jätteerfarenhet. Brukar alltid bli att jag föredrar att klämma sakerna på sidan så man kommer åt hela ytan.

Samtidigt är det ju typ inom just detta segment ganska liten skillnad mellan bessey och andra. Men som sagt, var lite lustig. Bessey saker är ju absolut inte dålig tvärt om.

Blir bara så full i skratt när man ser någon "kreatör" som har tvingar för tusentals kronor för att limma ihop några plyfa-bitar. Hahah.