Fredagspanelen 290: Fanboyism och fejkade pixlar

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 290: Fanboyism och fejkade pixlar

Calle och André återvänder till studion för att prata några av veckans intressanta nyheter och varför Calle egentligen är en tvättäkta fanboy.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan relatera till beundrarpojkegrejen när jag (inte så ofta) komponerar en maskin till mig själv. Magkänslan säger då blå-grönt eller rent rött-rött! När jag bygger till vänner och bekanta, som själva inte har något vidare bry, så blir det dock renodlad pris per prestanda resonering.

En fråga; Är moderskeppet själva "hjärtat" i minnesfrekvensen?

Tusen tack för panelen och de goda fredagskänslorna, skål i vuxenläsk!

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Va fan, början på - 80 talet då. Alla Star Wars gubbar man köpte, för dyra pengar. Årtusende Falken kostade över 500kr DÅ. Jag sparade min månadspeng över ett år, för att köpa en.
Jag fattade inte föränn jag blivit för gammal, att det gick att sätta i två AA batterier. Och få liv i laserkanonerna 😄

Ville ha en fyrbent gångare, från film 2 (Rymdimperiet slår tillbaka) . Men den var ännu dyrare. Köpte senare en tvåbent gångare från film 3 (Jedins Återkomst) .

Vi bytte Star Wars figurer friskt med varandra i skolan, och på fritids. Och skröt vilka vi hade 😄 Han Solo i vinterlandet (film 2) minns jag, var mer attraktiv på bytesmarknaden än sommarversionen från film 3 😀 Samma med "Stormtrooper". Imperial Stormtrooper från film 2, var ovanlig. Och därmed attraktiv. Vanliga Stormtoopers hade alla en av 😄

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av kallandes:

Va fan, början på - 80 talet då. Alla Star Wars gubbar man köpte, för dyra pengar. Årtusende Falken kostade över 500kr DÅ. Jag sparade min månadspeng över ett år, för att köpa en.
Jag fattade inte föränn jag blivit för gammal, att det gick att sätta i två AA batterier. Och få liv i laserkanonerna 😄

Ville ha en fyrbent gångare, från film 2 (Rymdimperiet slår tillbaka) . Men den var ännu dyrare. Köpte senare en tvåbent gångare från film 3 (Jedins Återkomst) .

Vi bytte Star Wars figurer friskt med varandra i skolan, och på fritids. Och skröt vilka vi hade 😄 Han Solo i vinterlandet (film 2) minns jag, var mer attraktiv på bytesmarknaden än sommarversionen från film 3 😀 Samma med "Stormtrooper". Imperial Stormtrooper från film 2, var ovanlig. Och därmed attraktiv. Vanliga Stormtoopers hade alla en av 😄

Det är sant, glömde bort den lilla franchisen hehe.

Permalänk

Inget ont om er grabbar ni gör ett toppenjobb men när kommer Jonas tillbaka?

Permalänk
Medlem

Tack för panelen!

Varför är det så få punkter/ämnen nuförtiden? Jämfört med t.ex panel 267 och bakåt?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Dinkefing:

Inget ont om er grabbar ni gör ett toppenjobb men när kommer Jonas tillbaka?

Inte långt kvar nu!

Skrivet av Elakekocken:

Tack för panelen!

Varför är det så få punkter/ämnen nuförtiden? Jämfört med t.ex panel 267 och bakåt?

Vi fokar mer på ämnen att prata om och bakar in veckans nyheter i dessa. Blir roligare för oss och bättre flow i snacket.