Skaftdammsugare för under 2000 kr!

Permalänk

Skaftdammsugare för under 2000 kr!

Hej!

Letar efter en skaftdammsugare åt tjejen för under 2000 kr. Någon som har tips på en bra?

De jag själv kollat på är dessa 1299 kr Bosch Ready och 1890 kr ELECTROLUX PUREQ.

Hur hade ni valt? Kanske någon annan som funkar?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet är att billiga electrolux, jag tänkte säga suger; men då blir det ju otydligt om det är bra eller dåligt... så, billiga electrolux är dåliga. Bosch har jag ingen personlig erfarenhet av. Jag hade tidigare en dreame som jag köpte på kampanj för 1490:- den var RIKTIGT bra för de pengarna, men den är ett komplement till en vanlig damnsugare. Numera har vi istället en Samsung jet90 och då är nästan den vanliga dammsugaren överflödig. Så för under 2000 är min rekommendation, köp en konventionell dammsugare med sladd om ni inte redan har det, och ska du köpa något som komplement. Titta på en kinesisk maskin som xiaomi eller dreame.

Ska det vara som enda dammsugare så är min åsikt att man inte klarar det med de billigare maskinerna, de får liksom inte upp grus, barr och annat som råkar släpas in. Eller långa hårstrån osv. För att inte tala om mattor.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Har ingen höjdarerfarenhet av sladdlösa dammsugare, köpte någon Dyson för 4990 kr och den var helt ok förutom att man i princip måste ha hörselkåpor på sig för den låter något helt otroligt mycket på högsta effekten. Kör man på lägre effekt orkar den inte dra upp sand etc. utan plockar då mest med sig hår/damm. Efter två år orkade den inte längre hela lägenheten på en laddning och strax efter det så slutade den att fungera...

Köpte sedan en Bosch ultra silent konventionell dammsugare och har inte saknat vår Dyson ö.h.t...