Firmware i Kingston-SSD innehåller sångtext av Coldplay

Permalänk
Melding Plague

Firmware i Kingston-SSD innehåller sångtext av Coldplay

"Nobody said it was easy, It's such a shame for us to part, Nobody said it was easy, No one ever said it would be this hard – Oh, take me back to the start."

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Haha lite kul ändå!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Shit tänk om skivindustrin får reda på detta...! 😂😂

Permalänk
Medlem

Ingen sa att det skulle vara enkelt att få en kommentar från Kingston.

Permalänk
Medlem

Någon med lite humor på Kingston lyssnade väl på låten och tänkte att det här ska jag lägga in. 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eismannen:

Shit tänk om skivindustrin får reda på detta...! 😂😂

Universal filar redan på hur de ska kunna plocka royalties för varje såld enhet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Bland 80-tals datorspel är det ökänt med meddelanden från programmeraren till någon som skulle hacka det. En del är vädjanden om att inte piratkopiera spelet, andra utläggningar om hur dåliga chefer han har, etc. Låttexter fanns säkert också.

En gång i tiden jobbade som programmerare och skulle få vårt program att skapa ett unikt ID för varje dator som det var installerat på. Varje hårddisk med S.M.A.R.T-funktionalitet skulle ha ett unikt serienummer, så vi (eg. min chef) valde att det skulle extraheras och användas.
Självklart så var det i verkligheten inte alla tillverkare som gav varje hd ett serienummer. Väldigt många hade numret 0. Men ett annat vanligt nummer var 14159265358979323846 ... vilket ser ut som ett slumpmässigt valt nummer, eller hur.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Det är väl därför vi betalar kasettskatt på alla hårddiskar?

Permalänk
Medlem

Smart sätt att få lite gratis reklam men bandet i sig är extremt kallt för mig.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Smart sätt att få lite gratis reklam men bandet i sig är extremt kallt för mig.

Det kanske fungerar som kylare?

Permalänk
Medlem

Hehe, jag försöker också lägga lite easter eggs i min kod. Gärna också typ ”# TODO this is really horrible, should be refactored asap”. Kul!

Permalänk
Medlem

Kanske var en heartbroken stackars utvecklare som la in det.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Nyligen var det en nyhet om Corsair PCI-E 5.0 SSD som överhettades
Färska SSD-enheter överhettas – kan ge datakorruption

Då var det smart av utvecklarna på Kingston att lägga in lite Coldplay för att förbättra prestanda och säkerhet.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av GuessWho:

Nyligen var det en nyhet om Corsair PCI-E 5.0 SSD som överhettades
Färska SSD-enheter överhettas – kan ge datakorruption

Då var det smart av utvecklarna på Kingston att lägga in lite Coldplay för att förbättra prestanda och säkerhet.

Mer än tre år innan dessutom! Förutseende.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Mer än tre år innan dessutom! Förutseende.

Det gäller att ligga steget före.

Permalänk

Lite läskigt ändå att det finns såna saker flera år utan att någon märker.

Permalänk
Medlem

Trevligt! Jag har aldrig hört den tidigare men texten är jag bekant med...

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Trevligt! Jag har aldrig hört den tidigare men texten är jag bekant med...

https://www.youtube.com/watch?v=Uze8lYi3XPg&t=171

Hells yeah, båda är mästerverk IMO (och det finns ytterligare som också håller hög kvalitet)

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Trevligt! Jag har aldrig hört den tidigare men texten är jag bekant med...

https://www.youtube.com/watch?v=Uze8lYi3XPg&t=171

Tänkte väl att Evil Activities underbara publikfriare skulle dyka upp i kommentarerna.