Streaming-paket för SHL + Champions League

Permalänk
Medlem

Streaming-paket för SHL + Champions League

Jag vill se SHL (och gärna hockeyallsvenskan), sonen vill se Champions League + Premier League och gärna andra ligor med.
En klockren kombination om man vill punga upp med stora sedelbunden tyvärr :/

Många streaming-tjänster/leverantörer/paket verkar vara rätt låsta till antingen CMore/TV4-sidan eller Viaplay-sidan.
I ett par fall kan man köpa till konkurrenten till ett högt pris.

Telia har dock ett paket, "All sport från Telia & C More inkl. Allsvenskan och Viaplay".
Där ingår:
- Champions League
- SHL
- HockeyAllvenskan
- LaLiga
- Seria A
- SDHL
- WTA
- NBA
- Handbollsligan
- Svenska Cupen
- NFL
- Natonal League
- Premier League
- NHL
- FI
- Bundes liga
- Europa League
- European Tour
- World Padel Tour
- LPGA
- Allsvenskan
- Super ettan
samt vintersport.
(https://www.telia.se/produkt/all-sport-fran-telia-och-c-more-...)

Ett ganska komplett sportpaket helt enkelt. Även om det är mycket som är ointressant för oss.
649kr/mån i 12 mån och sen 749 känns hyfsat rimligt ändå.

Det som gör att jag drar mig lite för det är att det är 12 månaders bindningstid.
Lite oklart också om det kommer ske justeringar iom CMore -> TVPlay migreringen som sker den 14:e.
(https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xgza1p/c-more-anvand...)
Han vill såklart gärna se en match som är den 13:e.

Stör mig lite på att de inte har någon chatt heller utan bara support via telefon (lättare att sitta i chatt-kö än telefon-kö med mit tjobb)

Vet ni om några andra leverantörer som har liknande paket som möter våra önskemål?
Vill inte ha massa boxar och annat joxx för att kunna se så det måste vara en bra app för Apple TV alt Android.

Permalänk
Medlem

Jag gillar det inte alls att man slår ihop massa ligor, jag är bara intresserad av SHL men likt förbannat blir man påtvingad dessa paket.
Minns när de började sända SHL då kunde man gå in och köpa specifik match eller ens favorit lag.

Inte nog med det nu när tv4 tar över det hela, har jag svårt att se en ljus framtid på detta.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279AQDM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Ja paketering och segmentering är nog något som är här för att stanna tyvärr.

Permalänk

Jag har det där paketet för 499 i månaden. Den "trevliga" säljaren sket dock i att berätta att jag hade signat upp mig för 24 månader. Det märkte jag ju såklart för sent för att ändra. Däremot så är jag en dåre som ser i stort sett varje allsvensk match i fotbollen och champions league. Men det är snopet, förut kunde man dela kontot också men nu kan man bara streama samma match på en användare, så om den jag delade med ville se samma gick det inte.

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Jag vill se SHL (och gärna hockeyallsvenskan), sonen vill se Champions League + Premier League och gärna andra ligor med.
En klockren kombination om man vill punga upp med stora sedelbunden tyvärr :/

Många streaming-tjänster/leverantörer/paket verkar vara rätt låsta till antingen CMore/TV4-sidan eller Viaplay-sidan.
I ett par fall kan man köpa till konkurrenten till ett högt pris.

Telia har dock ett paket, "All sport från Telia & C More inkl. Allsvenskan och Viaplay".
Där ingår:
- Champions League
- SHL
- HockeyAllvenskan
- LaLiga
- Seria A
- SDHL
- WTA
- NBA
- Handbollsligan
- Svenska Cupen
- NFL
- Natonal League
- Premier League
- NHL
- FI
- Bundes liga
- Europa League
- European Tour
- World Padel Tour
- LPGA
- Allsvenskan
- Super ettan
samt vintersport.
(https://www.telia.se/produkt/all-sport-fran-telia-och-c-more-...)

Ett ganska komplett sportpaket helt enkelt. Även om det är mycket som är ointressant för oss.
649kr/mån i 12 mån och sen 749 känns hyfsat rimligt ändå.

Det som gör att jag drar mig lite för det är att det är 12 månaders bindningstid.
Lite oklart också om det kommer ske justeringar iom CMore -> TVPlay migreringen som sker den 14:e.
(https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xgza1p/c-more-anvand...)
Han vill såklart gärna se en match som är den 13:e.

Stör mig lite på att de inte har någon chatt heller utan bara support via telefon (lättare att sitta i chatt-kö än telefon-kö med mit tjobb)

Vet ni om några andra leverantörer som har liknande paket som möter våra önskemål?
Vill inte ha massa boxar och annat joxx för att kunna se så det måste vara en bra app för Apple TV alt Android.

Har detta paketet och är hur nöjd som helst. Kör med Telia Play appen, funkar klockrent.

Viaplay Total och Cmore Premium kostar ändå runt 1100 kr annars.
Dock så får vi väl se om Telia är som Disney och köper upp allt som finns på marknaden...

Telia måste ha gjort en bra deal eller så är Viaplay så fattiga efter köpet utav rättigheter för Premier League för 25 Miljarder.. Fattat hur många abonnemang man måste kränga för att få det att gå runt

Skrivet av Erpatjoff:

Jag har det där paketet för 499 i månaden. Den "trevliga" säljaren sket dock i att berätta att jag hade signat upp mig för 24 månader. Det märkte jag ju såklart för sent för att ändra. Däremot så är jag en dåre som ser i stort sett varje allsvensk match i fotbollen och champions league. Men det är snopet, förut kunde man dela kontot också men nu kan man bara streama samma match på en användare, så om den jag delade med ville se samma gick det inte.

549 kr för min del i 12 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Jag fick 399kr i månader i 12 månader.

Fö. så kan du fortfarande dela. Men en av er får kika på Cmore och den andre på Telia Play.

Permalänk
Medlem

Det blev Telia och fungerar bra så här långt iaf, mycket pengar men man får onekligen mycket för det. Men man måste nog gilla flera sporter för att kunna se det som privärt.

Även om utbudet på CMore/Viaplay när det gäller filmer och serier är rätt skralt i förhållande till vad jag gillar.

Men kör Telia Play, CMore, Viaplay och HBO apparna på Apple TV och barnen kör CMore och Viaplay på sina mobiler med egna profiler.

Får se om dom börjar köra som Netflix framgent och kräva att man bor på samma address, kanske blir kinkigt när barnen bara bor här halva tiden.

Permalänk

Är nedanstående alternativ det ”billigaste” (smidigaste?) sättet att få SHL i tv-rutan..? Jag har fiber bredband via Telia (nätet går vi Övik Energi)

All sport från Telia & C More inkl. Allsvenskan och Viaplay

” Komplett tv- & streamingpaket fullmatat med sport, serier, film och underhållning för hela familjen. Paketet består av UEFA Champions League från Telia, C More Premium, Allsvenskan & Superettan från Discovery+ och Viaplay Total (V Premium + V Sport Golf).HBO Max kan läggas till utan extra kostnad.
Titta live eller streama via apparna Telia Play, C More och HBO Max.
Hela UEFA Champions League från Telia
Hela Allsvenskan & Superettan från Discovery+ via Telia Play och C More
All sport från Viaplay - Premier League, Formel 1, NHL, vintersport och mycket mer.
All sport, film & serier från C More - se C More Originals, TV4-program utan reklam, Fotbolls-VM, SHL, Serie A, La Liga och mycket mer
HBO Max som kan läggas till utan extra kostnad - film & serier för hela familjen
Börja streama med Telia Play direkt efter köp.”

649:- vid 12m bindning. Därefter obundet 749:-/månad.

Är enbart intresserad av SHL.

Edit: minimum basutbudet att lägga till är ”Mellan” för 249:- i 12 månader.

Edit 2: Tydligen behövs inget basutbud om jag förstår beställningssidan korrekt.

Permalänk
Skrivet av Dhanjel:

Det blev Telia och fungerar bra så här långt iaf, mycket pengar men man får onekligen mycket för det. Men man måste nog gilla flera sporter för att kunna se det som privärt.

Även om utbudet på CMore/Viaplay när det gäller filmer och serier är rätt skralt i förhållande till vad jag gillar.

Men kör Telia Play, CMore, Viaplay och HBO apparna på Apple TV och barnen kör CMore och Viaplay på sina mobiler med egna profiler.

Får se om dom börjar köra som Netflix framgent och kräva att man bor på samma address, kanske blir kinkigt när barnen bara bor här halva tiden.

Vad jag kan se efter lite letande verkar det här vara det "vettigaste" alternativet om man enbart vill komma åt SHL?

Körde du en standardbox där man måste ha en nätverkskabel emellan?

Permalänk
Medlem

Det är det paketet jag kör på för 649.
Men Cmore (eller TV Play+ från och med imorgon) så kostar det billigaste med SHL runt 550 om jag minns rätt. Men för de 100kr extra så får man ju rätt mkt mer.

Innan har jag kört via tidningskungen för att få ett hyfsat pris, men de har inget just nu. Kanske avvaktar morgondagens förändringar.
https://www.tidningskungen.se/musik-och-film/c-more-all-sport

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Är nedanstående alternativ det ”billigaste” (smidigaste?) sättet att få SHL i tv-rutan..? Jag har fiber bredband via Telia (nätet går vi Övik Energi)

All sport från Telia & C More inkl. Allsvenskan och Viaplay

” Komplett tv- & streamingpaket fullmatat med sport, serier, film och underhållning för hela familjen. Paketet består av UEFA Champions League från Telia, C More Premium, Allsvenskan & Superettan från Discovery+ och Viaplay Total (V Premium + V Sport Golf).HBO Max kan läggas till utan extra kostnad.
Titta live eller streama via apparna Telia Play, C More och HBO Max.
Hela UEFA Champions League från Telia
Hela Allsvenskan & Superettan från Discovery+ via Telia Play och C More
All sport från Viaplay - Premier League, Formel 1, NHL, vintersport och mycket mer.
All sport, film & serier från C More - se C More Originals, TV4-program utan reklam, Fotbolls-VM, SHL, Serie A, La Liga och mycket mer
HBO Max som kan läggas till utan extra kostnad - film & serier för hela familjen
Börja streama med Telia Play direkt efter köp.”

649:- vid 12m bindning. Därefter obundet 749:-/månad.

Är enbart intresserad av SHL.

Edit: minimum basutbudet att lägga till är ”Mellan” för 249:- i 12 månader.

Edit 2: Tydligen behövs inget basutbud om jag förstår beställningssidan korrekt.

Om du enbart är intresserad av SHL är det väl bäst att köpa ett paket direkt från C More / TV4 Play (Byter namn i morgon) för 549kr/mån obundet eller 449kr/mån (12 månaders bindningstid)?

https://www.cmore.se/alla-paket

Permalänk
Skrivet av edson:

Om du enbart är intresserad av SHL är det väl bäst att köpa ett paket direkt från C More / TV4 Play (Byter namn i morgon) för 549kr/mån obundet eller 449kr/mån (12 månaders bindningstid)?

https://www.cmore.se/alla-paket

Ja ser ut som så, antar att man bara får köra 4:ans playapp o streama till tvn men vad händer med kvalité osv då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SubzeroNr1:

Ja ser ut som så, antar att man bara får köra 4:ans playapp o streama till tvn men vad händer med kvalité osv då?

Så länge man har en OK uppkoppling / Fiber lär det inte vara några problem. Ska du ha maxkvalité idag / högst bandbredd är det fysisk parabol som gäller.

C More-appen och nya TV4 Play kommer leva parallella liv tills C More stängs ner helt i slutet av oktober om jag förstått det rätt.

Permalänk
Medlem

Om man har ICA-kort kan man få 50% rabatt i 3 månader på alla paket.
Detta verkar bara gälla till idag vilket är naturligt då TV4 tar över och ändrar varumärket start i morgon.

Lär säkert komma erbjudanden där också tippar jag

Enjoy:
https://www.ica.se/erbjudanden/partnererbjudanden/c-more/

https://www.cmore.se/kampanj/icastammis

Bokningskod C More Standard: ICSTA5023
Bokningskod C More Plus: ICPLU5023
Bokningskod C More Premium Plus: ICPP5023

Permalänk
Skrivet av edson:

Om man har ICA-kort kan man få 50% rabatt i 3 månader på alla paket.
Detta verkar bara gälla till idag vilket är naturligt då TV4 tar över och ändrar varumärket start i morgon.

Lär säkert komma erbjudanden där också tippar jag

Enjoy:
https://www.ica.se/erbjudanden/partnererbjudanden/c-more/

https://www.cmore.se/kampanj/icastammis

Bokningskod C More Standard: ICSTA5023
Bokningskod C More Plus: ICPLU5023
Bokningskod C More Premium Plus: ICPP5023

O nice är Icakund så det såg inte dumt ut!