Bättre ray tracing-kvalitet i Cyberpunk 2077 med DLSS 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Detta är ju inte sant någonstans men ok.

Säljsnacket från gubbarna på Nvidia verkar ha nått ungdomarna

https://youtu.be/O5B_dqi_Syc?si=OELJfPJbWuNDkiQU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojjter:

Finns en anledning till varför amd fortfarande kör catchup och enda som de har att erbjuda med fsr är att det är open source.

Dom är nog inte så långt efter om man ska tro på DF grabbarna.

"So, how does FSR 3 look? At Gamescom, we had a demonstration of both titles running with the new technology active on a Radeon 7900 XTX running at 4K output. Both were running with v-sync on, which AMD recommends for frame-pacing purposes.

In the very small Forspoken demo we saw, the game was running locked at 120 frames per second and looked just as a v-synced 120fps should look. The game was running in FSR 2 quality mode providing its own frame-rate boost, with frame-gen then taking you up to the limit. In terms of fluidity and clarity, FSR 3 looked a match for DLSS 3 - a view shared by Alex, Rich and John, who were all present to see the demos in person. A great start for FSR 3."

"FSR 3 is a major win for gamers and especially consumers that are running older GPU hardware. FSR 3 will breathe new life into those GTX 1060s, 2060s, 5700 XT's, and even some of our favorite Polaris cards from years back."

Permalänk
Medlem
Skrivet av xc:

Dom är nog inte så långt efter om man ska tro på DF grabbarna.

Stämmer, de börjar närma sig. Men AMD är fortfarande efter på både hårdvaru och mjukvaru sidan, det går inte att förneka. Iaf på GPU. CPU är en helt annan historia.

Problemet är ju dock att dessa är saker de inte ens har släppt ännu. FSR 3 vet vi ej om det är 1 månad eller flera månader bort ännu. Det har också bara visats i ett spel, som vad jag kunde se på youtube åtminstone så var resultaten extremt "meh". (Det kan vara problem hos youtubes compression dock, men fsr 3 såg ej lika bra ut som native.)

Förhoppningsvis är det något som dyker upp framöver samt brett utbud av, då det är väldigt kul om äldre nvidia/amd kort också får frame gen. Men är fortfarande väldigt tveksam på att FSR 3 kommer bli lika bra som DLSS 3.5, tror det fortfarande kommer vara ett stort hopp imellan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

De tråkmånsar som tjatas sig till döds om att Cyberpunk var ospelbart vid släppet, och aldrig har hämtat sig från det. Att världen är tom och tråkig bla bla bla. Struntprat tycker jag.

Man är inte en tråkmåns bara för att man inte håller med dig. Det handlar om att folk har olika intryck och åsikter om spelet, och det gynnar verkligen inte någon att försöka tysta folks åsikter kring något så subjektivt som hur levande världen känns (som vi alla vet var väldigt tom och livlös ).

Visa signatur

Smurf

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Kan du rita in var bollen/pixeln ska vara vid de blåa strecken (vissa frames) när den kastas?

<Uppladdad bildlänk>

Gissa vad, det kan en dator också! Speciellt när den kan spelets lagar (fysiken).
Sen kan du kalla dem låtsaspixlar om du vill, men det ändrar inte det faktum att det går snabbare att göra en kvalificerad "gissning" än att matematiskt beräkna exakta positionen, och ingen kommer se skillnaden.

Att rita in bollen var den ska vara är att räkna ut vart den ska vara och ja det kan både vi och en dator men det är vad som sker när DLSS är avstängt inte när det är på. Med DLSS på så sker en utsmetning av färgerna vid de blå strecken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Är det rätt att jämföra prestanda mellan varandra när ena maskinen spelar sina spel i 720P och andra i 4k?

Sen konsolerna kör inte inställningarna på hög grafik heller.. oftast ''Very Low till medium''

Konsolerna klarar inte av mer än 30FPS i fake 4k.. när det är intensivt så dippar upplösningen ner till 720P för att behålla 30 eller 60FPS, är det bra optimerat?

Ps5 är som en dator med AMD 3700X och en 6650XT GPU.. sedan sänker spelutvecklaren inställningarna (optimerar) spelet som ska spelas på Playstation 5 till just 30 eller 60FPS, det är inget magiskt.

Så ska PC spela med samma inställningar som Playstation 5 så fungerar alla spel ''bra'' som på PS5'an.

Enkelt som 1 2 3, A B C..

I min värld är 30FPS aldrig bra kodat.. aldrig, oavsett vad utvecklaren säger.. 30FPS och 720P hör hemma 2002..

Herregud vilket struntprat. Dumheter motbevisas lättast med konkreta exempel som visar att det man hade på hjärtat inte stämmer.

Mycket av det du skriver här är helt uppenbart inte sant i den där konkreta betydelsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvin1:

Herregud vilket struntprat. Dumheter motbevisas lättast med konkreta exempel som visar att det man hade på hjärtat inte stämmer.

Mycket av det du skriver här är helt uppenbart inte sant i den där konkreta betydelsen.

Jag orkar bara inte tjafsa.. du tror väl inte att konsolerna klarar av att köra dagens spel i riktig 4k..

Konsolerna kör sällan med RT-teknik.. om ens alls, om konsolerna använder RT är det på absolut lägsta nivå.. och då är det låst till 30FPS.

https://osgamers.com/frequently-asked-questions/why-dont-ps5-...

Källa.

Hade PC-folket nöjt sig med samma standard som konsolspelarna hade det inte varit några problem alls.. men PC-spelarna vill ha.. eller ja, de ville ha tills DLSS kom.. äkta vara.. och 144-240hz/fps, allt maxat.

Ledsen att göra din värld uppochner ang konsolerna, de är inte magiska maskiner.. de är väldigt begränsade, ganska så svaga numera.

Kort och gott, en low end PC idag.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

om jag förstår det rätt går ray reconstruction bara att använda med path tracing som tar så mycket fps att det inte går att spela med något än 4090. så 4070 är värdelöst.
vanlig ray tracing medium är allt avstängt på sen är FR så hög latency vid 30fps att det inte ens går att spela

Jag får runt 50 fps med ray reconstruction på (och path tracing) och DLSS på "balanced" i 1440p och allt på högsta med ett 4060 16 Gb. Är supernöjd med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Jag orkar bara inte tjafsa.. du tror väl inte att konsolerna klarar av att köra dagens spel i riktig 4k..

Konsolerna kör sällan med RT-teknik.. om ens alls, om konsolerna använder RT är det på absolut lägsta nivå.. och då är det låst till 30FPS.

https://osgamers.com/frequently-asked-questions/why-dont-ps5-...

Källa.

Hade PC-folket nöjt sig med samma standard som konsolspelarna hade det inte varit några problem alls.. men PC-spelarna vill ha.. eller ja, de ville ha tills DLSS kom.. äkta vara.. och 144-240hz/fps, allt maxat.

Ledsen att göra din värld uppochner ang konsolerna, de är inte magiska maskiner.. de är väldigt begränsade, ganska så svaga numera.

Kort och gott, en low end PC idag.

Jag undrar mest vilken planet du lever på. Inte min i alla fall: https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Edvin1:

Jag undrar mest vilken planet du lever på. Inte min i alla fall.

Ditt Playstation 5 är alltså en gammal 3700X med ett 6650XT dator.

Sanningen kan göra ont.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Ditt Playstation 5 är alltså en gammal 3700X med ett 6650XT dator.

Sanningen kan göra ont.

Du har helt uppenbart fel om optimering. Det är löjligt att ens behöva nämna det. Spelen optimeras ju till en enda hårdvara vilket betyder att man inte kan jämföra pc och konsol rakt av.

Och att ett Xbox X eller PS5 är "low end pc"? Vad betyder ens det? Du gör ju dig själv till åtlöje när du säga sådana saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajvan:

är det bara jag som upplever extrem ghosting i vissa miljöer med allt nytt lull lull påslaget?
ingen verkar nämna detta.

kör i 1440p med 4090 och ips panel.

Skrivet av Eismannen:

Jag har också detta problem. Och kör precis som du, 4090 i 1440p, dock VA panel.
Men ghostingen känns mer än innan tycker jag. Enligt all marketing wank skulle väl ghosting minska med dlss 3.5 ??

Jo, även Vex uppmärksammar vad han upplever som mer ghosting: DLSS 3.5: Ray Reconstruction TESTED! | The Future of Gaming? Or just a Gimmick??, och det ser ju ut så. Jag håller också med honom vid ca 7:45 om att den rastrerade bilden bevarar mer av materialets underliggande struktur och ser mer äkta ut än den mer utsmetade version som ges i de andra två med path tracing. Utsmetningen påminner faktiskt här mer om "oskärpan" i den första versionen av DLSS. Ray reconstruction verkar vara en mixed bag, men kanske en del beror på path tracing-implementationen i CP? DF visade ju att vissa reflektioner använder förenklad ljussättning, och att material som glas hade bättre refraktioner i Chernobylites raytracing, så det är ju inte frågan om att RT OD är en "alltöverspännande" felfri path tracing för maximal realism, utan den har sina genvägar och förenklingar.

Skrivet av xc:

So as far as technology support goes:
...
RSR - All AMD, NVIDIA, Intel GPUs

Trpr wccftech får rätta sin text; RSR är Radeon Super Resolution, samma som FSR, men genom drivrutinen. Den drivrutinen funkar säkert utmärkt på både Nvidia och Intel - om de byter till AMD...

Permalänk
Moderator
Moderator

Något jag tänkte på när jag kollade på HUBs video på samma tema var hur mycket arbete det verkar vara att få funktionen användbar i en speltitel. Givetvis kommer en hel del av detta arbete vara till nytta även för andra utvecklare, men att få strålrekonstruktion på en vettig nivå i en ny spelmotor verkar kräva ganska omfattande resurser. Om så är fallet känns risken stor att det bara kommer implementeras i ett fåtal titlar, eller sådana som använder gemensam spelmotor (som UE5).

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Ändå 5 procents förbättring! Det är ju inte illa alls.

Tänk på antalet värdesiffror också. Om det i själva verket är avrundat från 17.51 och 19.49 är det över 11%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Ditt Playstation 5 är alltså en gammal 3700X med ett 6650XT dator.

Sanningen kan göra ont.

varför ignorerar du min kassa skärmpanel

Dock talar du ju sanning om detta, förstår inte varför folk tror ps5/xbox series x är bra delar i. Allt handlar om downscaling/låga inställningar. Det fanns titlar som kunde köra native 4k i högre quality settings, men det var flera år sen. De flesta moderna titlar klarar knappt 30fps i low-medium 4k. Jämför bara TLOU pc vs PS5 draw distance på denna bild. https://imgur.com/a/KUAk2Ia

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojjter:

varför ignorerar du min kassa skärmpanel

Dock talar du ju sanning om detta, förstår inte varför folk tror ps5/xbox series x är bra delar i. Allt handlar om downscaling/låga inställningar. Det fanns titlar som kunde köra native 4k i högre quality settings, men det var flera år sen. De flesta moderna titlar klarar knappt 30fps i low-medium 4k. Jämför bara TLOU pc vs PS5 draw distance på denna bild. https://imgur.com/a/KUAk2Ia

Ursäkta. Men är det inte lite hjärndött att jämföra nya grafikkort för 10 000 - 20 000 sek med en konsol som är tre år gammal och som kostade 6000 sek när det begav sig?

Det finns mängder med felvända personer som ställer saker emot varandra. Jag skulle snarare säga att vare sig man väljer pc eller konsol så får man en bra upplevelse. Konsoler presterar enormt bra om vi ser till priset och att de har några år på nacken.

Mitt Ratchet and Clark lirar i native 4k RT, 45-50 fps i VRR-läget. Det är enormt imponerande tycker åtminstone jag. https://youtu.be/rT02nhZ4BuI?si=SmLtKOSufuBQK75T

Permalänk
Medlem
Skrivet av bopp:

Jo, även Vex uppmärksammar vad han upplever som mer ghosting: DLSS 3.5: Ray Reconstruction TESTED! | The Future of Gaming? Or just a Gimmick??, och det ser ju ut så. Jag håller också med honom vid ca 7:45 om att den rastrerade bilden bevarar mer av materialets underliggande struktur och ser mer äkta ut än den mer utsmetade version som ges i de andra två med path tracing. Utsmetningen påminner faktiskt här mer om "oskärpan" i den första versionen av DLSS. Ray reconstruction verkar vara en mixed bag, men kanske en del beror på path tracing-implementationen i CP? DF visade ju att vissa reflektioner använder förenklad ljussättning, och att material som glas hade bättre refraktioner i Chernobylites raytracing, så det är ju inte frågan om att RT OD är en "alltöverspännande" felfri path tracing för maximal realism, utan den har sina genvägar och förenklingar.

Trpr wccftech får rätta sin text; RSR är Radeon Super Resolution, samma som FSR, men genom drivrutinen. Den drivrutinen funkar säkert utmärkt på både Nvidia och Intel - om de byter till AMD...

Man undrar nästan om ni spelar Cyberpunk eller om ni kollar på en video och bestämmer er för något. Jag har 380 timmar i Cyberpunk från dagen det släptes till nu, spelat lite då och då med ett längre uppehåll nu inför releasen av detta. Ghostingen i Cyberpunk har stadig tickat ner hela tiden under de år som det har funnits, och kollar jag på det nu mot hur det såg ut för 2 år sedan är ju skillnaden megastor. Det är ju nästan inget kvar.

Det var ju inte så länge sedan det var långa streaks efter fötterna på alla NPC när dom gick, jag ser inget av detta längre med PT. Eller ok, kraftigt reducerat iallafall.

Sen att det alltid går att leta upp något ställe där det fortfarande är ghostar och slänga ut hela bäbisen med badvattnet. Ja, det får ni göra om ni vill så kan vi som gillar det här spelet fortsätta spela.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lussarn:

Sen att det alltid går att leta upp något ställe där det fortfarande är ghostar och slänga ut hela bäbisen med badvattnet. Ja, det får ni göra om ni vill så kan vi som gillar det här spelet fortsätta spela.

Det är fullt möjligt att diskutera tekniken separat från spelupplevelsen. Bra att du gillar spelet, men att andra ser det som ett teknikdemo är också en helt rimlig synvinkel. Det är inte två ömsesidigt utslutande perspektiv.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Det är fullt möjligt att diskutera tekniken separat från spelupplevelsen. Bra att du gillar spelet, men att andra ser det som ett teknikdemo är också en helt rimlig synvinkel. Det är inte två ömsesidigt utslutande perspektiv.

Jedi survivor som jag spelade senast ghostar i TAA men det går att spela ändå, och jag har inte hört ett knyst om att det ghostar från någon. Det var i en hiss jag såg det senast. Jag vet inte hur många youtubevideos jag sett som visar att Cyberpunk DLSS kan ghosta i hissar, men det är många, och det är riktigt, riktigt dåligt tydligen. Har inte sett en enda om TAA ghosting. Spelat AC Valhalla? Kolla runt main karaktären, det ser misstänkt likt ut ghosting skulle jag säga. Men det går att spela iallafall, ingen bryr sig.

Och jag ser definitivt Cyberpunk som ett teknikdemo, det har en herrans massa unika effekter vi inte kan se någon annanstans. Och lite artefakter också. Men vissa väljer att fokusera all sin energi på dom dåliga bitarna. Jag vet inte varför, bryr mig inte.

Missförtså mig inte att jag inte vill att aretefakterna som finns skall bort, men Cyberpunk är så mycket mer än ghosting, shimmering och streaking.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Ursäkta. Men är det inte lite hjärndött att jämföra nya grafikkort för 10 000 - 20 000 sek med en konsol som är tre år gammal och som kostade 6000 sek när det begav sig?

Det finns mängder med felvända personer som ställer saker emot varandra. Jag skulle snarare säga att vare sig man väljer pc eller konsol så får man en bra upplevelse. Konsoler presterar enormt bra om vi ser till priset och att de har några år på nacken.

Mitt Ratchet and Clark lirar i native 4k RT, 45-50 fps i VRR-läget. Det är enormt imponerande tycker åtminstone jag. https://youtu.be/rT02nhZ4BuI?si=SmLtKOSufuBQK75T

Coolt att du kan spela Ratchet and Clank i bättre performance än ps5an klarar.
Fidelity är 30 frames, med ray tracing och 4k. Låst 30, ej konstant 30. Har spelat det själv och det är vidrigt.

Performance är 60 frames, som (jag tror, stod olika på olika platser)är lägre res samt quality. Som ungefär spela ett PC spel på low-medium med lägre resolution scale.

Performance RT är INTE 4k, men med raytracing. Denna hamnar du imellan 30-50 fps beroende på scen, men detta är som sagt inte 4k. Det är troligtvis denna du spelar på, men det är inte 4k.

Det finns ingen som jämför ett 4090 med ett rtx 2070, som ps5an har. Man jämför ps5an med liknande system.

Med tanke på att ps5an kostar lika mycket än idag, så är det inte så bra deal som du vill föreställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lussarn:

Man undrar nästan om ni spelar Cyberpunk eller om ni kollar på en video och bestämmer er för något. Jag har 380 timmar i Cyberpunk från dagen det släptes till nu, spelat lite då och då med ett längre uppehåll nu inför releasen av detta.

Har försökt spela igenom det 3 gånger nu, vid release, 1 år efter release och för några månader sedan. Har gett upp efter 20-30 timmar varenda gång. Det är bara ett väldigt meh spel.

Hoppas 2.0 gör stor skillnad, tänkte göra ett nytt försök om någon månad när lite mods uppdaterats. Vill verkligen gilla cyberpunk, men tycker generellt att det är ett ganska tråkigt spel. Förhoppningvis hjälper 2.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojjter:

Coolt att du kan spela Ratchet and Clank i bättre performance än ps5an klarar.
Fidelity är 30 frames, med ray tracing och 4k. Låst 30, ej konstant 30. Har spelat det själv och det är vidrigt.

Performance är 60 frames, som (jag tror, stod olika på olika platser)är lägre res samt quality. Som ungefär spela ett PC spel på low-medium med lägre resolution scale.

Performance RT är INTE 4k, men med raytracing. Denna hamnar du imellan 30-50 fps beroende på scen, men detta är som sagt inte 4k. Det är troligtvis denna du spelar på, men det är inte 4k.

Det finns ingen som jämför ett 4090 med ett rtx 2070, som ps5an har. Man jämför ps5an med liknande system.

Med tanke på att ps5an kostar lika mycket än idag, så är det inte så bra deal som du vill föreställa.

Nej. I VRR är det ungefär 40-50 fps. Se från 3:10 här: https://youtu.be/LOJ7D8O1hgo?si=RLKyfeVsYEMNm90Y

VRR är nära nog en game changer på PS5. Stor skillnad i upplevelse mellan 30 fps och 45-50 fps.

Slutsats: du har fel. Det är svårt att diskutera med människor som inte har koll. Och som dessutom är otrevliga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Nej. I VRR är det ungefär 40-50 fps. Se från 3:10 här: https://youtu.be/LOJ7D8O1hgo?si=RLKyfeVsYEMNm90Y

Slutsats: du har fel. Det är svårt att diskutera med människor som inte har koll. Och som dessutom är otrevliga.

Ingen aning om VRR gör så stor skillnad, fanns ej när Ratchet and Clank kom ut, ej spelat det sen dess. Dock ger inte VRR magiskt fler frames, det ger bara unlocked och lite kompensation för dips. Så med andra ord, V-sync med extra steps. Något vi haft i vad, 20 år? VRR finns även bara på en handfull titlar.

Dessutom är det 45 fps i medium settings, högst. Det är inga ultra 4k native det där inte.

Bror kallar andra hjärndöda och sen klagar på någon är otrevlig när de får lite sass tillbaka lmaooooo, get a grip
Du tycker 45 fps är imponerande, säger ganska mycket om dig.

Slutsats: Du har väldigt låga krav, därför ses detta som ett bra scenario för dig. Ignorance is bliss. Att jag inte skulle ha koll är intressant, då jag kan köpa 15-20st av din sketna konsol innan du ens är uppe i min setup.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojjter:

Ingen aning om VRR gör så stor skillnad, fanns ej när Ratchet and Clank kom ut, ej spelat det sen dess. Dock ger inte VRR magiskt fler frames, det ger bara unlocked och lite kompensation för dips. Så med andra ord, V-sync med extra steps. Något vi haft i vad, 20 år? VRR finns även bara på en handfull titlar.

Dessutom är det 45 fps i medium settings, högst. Det är inga ultra 4k native det där inte.

Bror kallar andra hjärndöda och sen klagar på någon är otrevlig när de får lite sass tillbaka lmaooooo, get a grip
Du tycker 45 fps är imponerande, säger ganska mycket om dig.

Slutsats: Du har väldigt låga krav, därför ses detta som ett bra scenario för dig. Ignorance is bliss. Att jag inte skulle ha koll är intressant, då jag kan köpa 15-20st av din sketna konsol innan du ens är uppe i min setup.

Du snackar ju strunt. Du säger saker som helt enkelt inte stämmer. Där kom en sak till: ”Endast en handfull spel har VRR”. Fel igen. Och vad menar du med att native 4k inte riktig 4k? Okej?

För upplysning: jag finns på både pc och playstation. Jag ska tänka på dig när jag spelar Spider Man 2 nu i oktober och FF7 Rebirth i februari. För kära du. Vi har Playstation för att få spela de exklusiva titlarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojjter:

Har försökt spela igenom det 3 gånger nu, vid release, 1 år efter release och för några månader sedan. Har gett upp efter 20-30 timmar varenda gång. Det är bara ett väldigt meh spel.

Hoppas 2.0 gör stor skillnad, tänkte göra ett nytt försök om någon månad när lite mods uppdaterats. Vill verkligen gilla cyberpunk, men tycker generellt att det är ett ganska tråkigt spel. Förhoppningvis hjälper 2.0

Gillar du Sci-Fi annars vanligtvis?
Själv tycker jag t.ex. att fantasy är tråkigt så även om t.ex. Wicher 3 är rankat superhögt så intresserar det mig inte medans
CP2077 är ett av mina favoritspel någonsin just för att det klickar så väl med vad jag gillar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin1:

Du snackar ju så mycket strunt. Du säger saker som helt enkelt inte stämmer. Där kom dumhet till: ”Endast en handfull spel har VRR”. Fel igen. Och vad menar du med att native 4k inte riktig 4k? Okej?

För upplysning: jag finns på både pc och playstation. Jag ska tänka på dig när jag spelar Spider Man 2 nu i oktober och FF7 Rebirth i februari. För kära du. Vi har Playstation för att få spela de exklusiva titlarna.

När sa jag att native 4k inte är riktigt 4k? Ganska uppenbart att du snackar skit om att du spelar pc då du ej förstår konceptet av olika graphical presets. Skrev ULTRA 4k native.

VRR inte finns i handfull titlar? Skulle jag vilja säga: https://www.pushsquare.com/guides/all-vrr-optimised-games-for...

Speciellt när flertal av dem är gamla/indie titlar.

Du är otroligt självsäker människa, på att ha fel.
Imponerande, mer imponerande än din medium 4k 45 fps )

Är inte intresserad av någon av de titlarna, hade jag varit det är det inga problem heller då jag har en ps5 hemma.

Förstår om det är lite ensamt just nu, (lite obehagligt att du vill tänka på mig dock) men kan ställa upp så det känns lite bättre <3 Så krya på dig lille gubben, förhoppningvis växer du också upp någon dag och inser att det finns en värld utanför 60 fps

Brb ska bara gå och spela Cyberpunk 2.0 4k ultra psycho i 100 fps, ska tänka på dig sötfis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Gillar du Sci-Fi annars vanligtvis?
Själv tycker jag t.ex. att fantasy är tråkigt så även om t.ex. Wicher 3 är rankat superhögt så intresserar det mig inte medans
CP2077 är ett av mina favoritspel någonsin just för att det klickar så väl med vad jag gillar.

Det som är så sjukt, detta är rent utav up my alley. Brukar gilla sci fi, brukar gilla rpg's. Älskar fantasy. Hade dock samma problem med the Witcher 3, försökt att spela igenom det 3-4 gånger men blir bara så jävla uttråkat/meh efter ett tag. Fastnar inte typ?

Säg bara såhär, starfield är nog objektivt ett sämre spel än cyberpunk (ej launch såklart, var pinsamt launch) men är helt fast i starfield. Även med alla dess problem. Cyberpunk får mig bara inte hooked typ??

Hoppas det går vägen denna gång, speciellt då det är ett väldigt snyggt spel. Speciellt på en OLED, all neon och pitch black blacks är otroligt snyggt

Permalänk
Medlem

Blir intressant att se hur bra FSR 3 fungerar på äldre kort, främst ur RTX 2000- och 3000-serien. Det kan bli spiken i kistan för 4000-serien om man kan "uppgradera" sitt 3000-kort till motsvarande 4000-kort gratis eftersom i princip det enda som skiljer är frame-gen.

Sen kommer man tyvärr inte kunna kombinera Ray Reconstruction från DLSS3 med FSR 3 upskalning och frame-gen så en liten trade-off blir det ju alltid. Men blir det en trade-off värd 6000+ SEK för de som redan har 2060 Super eller bättre?

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Rojjter:

VRR inte finns i handfull titlar? Skulle jag vilja säga: https://www.pushsquare.com/guides/all-vrr-optimised-games-for...

Nu kommer ju förhoppningsvis eran diskussion raderas när någon mod vaknar igen men vill bara flika in att fler spel än så stödjer vrr på ps5, t ex God of War Ragnarök ser jag inte med på listan, så man kan nog utgå ifrån att just den listan inte är komplett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Blir intressant att se hur bra FSR 3 fungerar på äldre kort, främst ur RTX 2000- och 3000-serien. Det kan bli spiken i kistan för 4000-serien om man kan "uppgradera" sitt 3000-kort till motsvarande 4000-kort gratis eftersom i princip det enda som skiljer är frame-gen.

Sen kommer man tyvärr inte kunna kombinera Ray Reconstruction från DLSS3 med FSR 3 upskalning och frame-gen så en liten trade-off blir det ju alltid. Men blir det en trade-off värd 6000+ SEK för de som redan har 2060 Super eller bättre?

Förmodligen riktigt kraftig input lag och anti lag + är enbart 7000 serien som får.
AMD har alltid haft stora problem med input lag med fsr

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25