Är det fel på min ConBeeII pinne?

Permalänk
Medlem

Är det fel på min ConBeeII pinne?

Hej

Försöker installera min ConBeeII sticka i home assistant som jag i sin tur kör i Windows 10 i Virutalbox, stickan verkar hittas när jag lägger in plugins men den lyckas inte identifiera stickan.
Jag blev fundersam när det står Product: Raspbee och på firmware: not connected, tog ett par skärmdumpar om det kan vara till någon hjälp.

Testa även att försöka uppdatera firmware via den här guiden vilket gick bra men får fortfarande inte upp stickan i HA.

Någon som har en aning om vad jag missat eller vad mer jag kan försöka?

Tack

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

ÄR du strikt inställd på att köra deCONZ? Nu kör ju jag i en vanlig raspberry men jag kör ZHA istället. Skulle ZHA lyckas bättre för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av katsuaki93:

ÄR du strikt inställd på att köra deCONZ? Nu kör ju jag i en vanlig raspberry men jag kör ZHA istället. Skulle ZHA lyckas bättre för dig?

Jag har inte jättemycket kunskap inom detta område, så om det inte är jätte avancerat att komma igång med så kanske det kan vara nåt.

Vad är skillnaden mellan dessa?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag har inte jättemycket kunskap inom detta område, så om det inte är jätte avancerat att komma igång med så kanske det kan vara nåt.

Vad är skillnaden mellan dessa?

Kör ZHA, du kommer ha en bättre upplevelse överlag.