Fler svenskar väntar till Black friday för att handla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Det är grabbarna som vill ha en då fler kompisar börjat gå över till dator å spela än konsol.
Så de va valet å kvalet på ps5 eller en burk.
Dom sitter redan på switch och ps4.

Grabbarna är 7 och 11 iår.

Hmm. Jag har döttrar. Ingen av dem eller deras (tjej-)kompisar har någon PC. Kanske är annorlunda i killarnas värld.
Det kommer inte att ge dem några pluspoäng hos tjejerna, men det har väl å andra sidan aldrig varit fallet!😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Hmm. Jag har döttrar. Ingen av dem eller deras (tjej-)kompisar har någon PC. Kanske är annorlunda i killarnas värld.
Det kommer inte att ge dem några pluspoäng hos tjejerna, men det har väl å andra sidan aldrig varit fallet!😀

Min dotter och hennes kompisar har pc, då måste det vara så för alla...

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Jag känner ett barn som inte vill ha en PC och ett annat barn som har och använder en PC, så nu vet jag inte om jag ska tro att 0% av alla barn vill ha en eller om 100% vill ha en. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag känner ett barn som inte vill ha en PC och ett annat barn som har och använder en PC, så nu vet jag inte om jag ska tro att 0% av alla barn vill ha en eller om 100% vill ha en. :/

Du får identifiera skillnader mellan barnen, t ex har 100% av alla brunhåriga barn dator och 0% av de blonda.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Hmm. Jag har döttrar. Ingen av dem eller deras (tjej-)kompisar har någon PC. Kanske är annorlunda i killarnas värld.
Det kommer inte att ge dem några pluspoäng hos tjejerna, men det har väl å andra sidan aldrig varit fallet!😀

Ok men vad har en 7åring för jakt efter poäng hos tjejer och en dator att göra ?
Det är barn vi pratar om och sen att spela spel och köra lite läroprogram är aldrig fel oavsett kön.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Jag känner ett barn som inte vill ha en PC och ett annat barn som har och använder en PC, så nu vet jag inte om jag ska tro att 0% av alla barn vill ha en eller om 100% vill ha en. :/

Då kommer tydligen sen ena få massa pluspoäng och den andra kommer bli helt utan om man läser tidigare inlägg.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Ok men vad har en 7åring för jakt efter poäng hos tjejer och en dator att göra ?
Det är barn vi pratar om och sen att spela spel och köra lite läroprogram är aldrig fel oavsett kön.

Naturligtvis.
Det är bara det att mina barn och deras kompisar gör det på telefoner och (mer sällan) surfplattor. Att se sig omkring är alltid bättre än att vara omedveten om sin omgivning, men om man verkligen vill veta vad som pågår lite bredare får man leta upp bra data.
Och det är inte så förbaskat lätt.
Inte ens totala försäljningsvolymer är särskilt tillförlitligt tillgängliga, än mindre företag vs. privatkonsumtion eller 15-25år vs. 45-55år och så vidare.

Allmänt förefaller det vara så på privatsidan att allt färre betalar allt mer, vilket inte precis gynnar barn och ungdomar eller återväxt. Men som sagt, hårda siffror finns helt enkelt inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Naturligtvis.
Det är bara det att mina barn och deras kompisar gör det på telefoner och (mer sällan) surfplattor. Att se sig omkring är alltid bättre än att vara omedveten om sin omgivning, men om man verkligen vill veta vad som pågår lite bredare får man leta upp bra data.
Och det är inte så förbaskat lätt.
Inte ens totala försäljningsvolymer är särskilt tillförlitligt tillgängliga, än mindre företag vs. privatkonsumtion eller 15-25år vs. 45-55år och så vidare.

Allmänt förefaller det vara så på privatsidan att allt färre betalar allt mer, vilket inte precis gynnar barn och ungdomar eller återväxt. Men som sagt, hårda siffror finns helt enkelt inte.

Herregud mycket text för hmm ingenting ? 😅

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Blir nog och handla lite grejer detta året. Ska flytta så kan lika väl passa på om något av det jag ändå tänkt köpa är billigare.
Hoppas väl på matbord + stolar, utesoffa / möbler, TV, säng, tv-bänk, Smart klocka, AC.
Vissa grejer kommer nog falla bort dock. Prio är väl matbord och stolar iallafall

Skrivet av Nicklidstrom:

Jag ska köpa en 5800X3D för 1490kr och kanske något mer.

Hehe man kan ju drömma.

Ett 4090 för under 10k hade inte varit fel det heller.

Permalänk

Jag sitter på en 4770k och ett 1080ti, skulle egentligen behövt uppgradera burken för bra länge sedan, men nu har jag gett mig fan på att köpa en helt ny burk!

Visa signatur

Bara för att jag inte är paranoid längre betyder det inte att dom har slutat jaga mig

Permalänk
Medlem

Finns bara en grej jag är ute efter, Apple Watch Ultra 2. Blir en fin uppgradering från min series 6. Men kommer antagligen inte bli nå rea på den och jag kommer tänka ”skulle lika gärna ha köpt den på release”. Men men 😅