Klarna funkade inte på Android 11 längre?

Permalänk
Medlem

Klarna funkade inte på Android 11 längre?

Jag kan inte längre använda Klarna appen på min Android 11 telefon?! Någon annan med samma problem?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

La ett mejl till support adressen men den används inte längre? Väldigt seriöst. Man måste skaffa sociala medier för att få support?!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Android 11 är ju väldigt nytt, bara några år gammalt, så jag tror inte de brutit kompatibiliteten på den nivån. Det måste vara nåt annat som strular.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Vilken telefon är det?

Jag har en OnePlus 6 och sitter fortfarande på Android 10 och appen funkar för mig.
Android har en del egenheter eller rättare sagt vissa utvecklare gör lite som de vill... På min mammas OP Nord 2 funkar inte castingen på Prime Video, medan på pappas sunkiga Xiaomi Mi 3 funkar det alldeles utmärkt av nån anledning.

Har du provat att rensa både data och cache på Klarna-appen (samt tvingad avslutning)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Razken:

Vilken telefon är det?

Jag har en OnePlus 6 och sitter fortfarande på Android 10 och appen funkar för mig.
Android har en del egenheter eller rättare sagt vissa utvecklare gör lite som de vill... På min mammas OP Nord 2 funkar inte castingen på Prime Video, medan på pappas sunkiga Xiaomi Mi 3 funkar det alldeles utmärkt av nån anledning.

Har du provat att rensa både data och cache på Klarna-appen (samt tvingad avslutning)?

Oneplus 8T så ca 3 år på nacken? Japp rensat har jag testat.

Frugan har samma telefon men android 13 och där funkar det. 🤨

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Oneplus 8T så ca 3 år på nacken? Japp rensat har jag testat.

Frugan har samma telefon men android 13 och där funkar det. 🤨

Bara att dra in Android 13 då? Varför vill du inte köra med senaste Android versionen?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Alltså, det står ju klart och tydligt att om du vill ha kontakt med dom så kan du chatta med dom dygnet runt i appen, låna din frus telefon och fråga dom varför det inte fungerar. De skriver också att om du vill ha tag på deras "social media team" så ska du kontakta dem via sociala medier. Men du ska ju inte kontakta deras social media team, så du behöver inte kontakte via sociala medier.

En annan sak, testade att gå in på klarna.se, det står väldigt tydligt högst uppe i mitten "Hjälp" därefter klickar du på kundservice. Längst ner på nästkommande sida får du möjlighet att både chatta med Klarna, samt att det klickar du på "Ring oss" så står det ett telefonnumer som du kan ringa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Bara att dra in Android 13 då? Varför vill du inte köra med senaste Android versionen?

Oxygen kina skit efter A11 tyvärr. Frugans telefon är otroligt seg och kass sedan uppdateringen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av wranzzon:

Alltså, det står ju klart och tydligt att om du vill ha kontakt med dom så kan du chatta med dom dygnet runt i appen, låna din frus telefon och fråga dom varför det inte fungerar. De skriver också att om du vill ha tag på deras "social media team" så ska du kontakta dem via sociala medier. Men du ska ju inte kontakta deras social media team, så du behöver inte kontakte via sociala medier.

En annan sak, testade att gå in på klarna.se, det står väldigt tydligt högst uppe i mitten "Hjälp" därefter klickar du på kundservice. Längst ner på nästkommande sida får du möjlighet att både chatta med Klarna, samt att det klickar du på "Ring oss" så står det ett telefonnumer som du kan ringa.

Ja jag kom faktiskt fram på chatten tillslut men det var rätt krångligt. De kunde dock inte lösa det.

Får försöka börja undvika klarna så mycket som möjligt från och med nu.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Mobiler är nerlåsta i dag så man måste vänta på de uppdateringar som kommer via mobilnätet. En tre år gammal mobil lär inte ens vara kompatibel med en 2023 års version av Android.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av cyklonen:

Mobiler är nerlåsta i dag så man måste vänta på de uppdateringar som kommer via mobilnätet. En tre år gammal mobil lär inte ens vara kompatibel med en 2023 års version av Android.

Mobilen det handlar om går att köra Android 13 på...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Mobilen det handlar om går att köra Android 13 på...

I så fall kommer det en uppdatering till den via mobilnätet. Kommer det ingen, finns det ingen kompatibel version, högst troligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Om du läser tråden så har TS fru likadan telefon och den har Android 13 så kanske du kan komma med korrekt information först o främst. Sen kan du alltid manuellt installera en uppdatering hos OnePlus enkelt. Den är inte nedlåst så att man måste vänta på att den kommer. Sedan kommer inte uppdateringar bara via mobilnät, utan Wi-Fi går lika bra. Bara att använda OxygenUpdater så kan du hämta hem senaste versionen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Oxygen kina skit efter A11 tyvärr. Frugans telefon är otroligt seg och kass sedan uppdateringen.

Då är det too bad för dig. För övrigt så rekommenderar jag en nollställning av en telefon om den är seg efter en Andorid uppgradering, det kan behövas ibland. Det löser förvånansvärt många problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Då är det too bad för dig. För övrigt så rekommenderar jag en nollställning av en telefon om den är seg efter en Andorid uppgradering, det kan behövas ibland. Det löser förvånansvärt många problem

Har tyvärr inte lust att sitta en vecka och installera grejer, har annat att göra.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Har tyvärr inte lust att sitta en vecka och installera grejer, har annat att göra.

En vecka? You must be joking! Tar på sin höjd 2-3 timmar. För mig tar det typ 30 minuter eller något sånt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara rätt drygt att fixa in Bank-ID etc om man inte har rätt ID-kort etc vid en nyinstallation. Hur som helst har vi Android 8 på en telefon, tror Klarna funkar bra där fortfarande, precis som Bank ID. Men, Android 8 är nog på fallrepet.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Det kan ju vara rätt drygt att fixa in Bank-ID etc om man inte har rätt ID-kort etc vid en nyinstallation. Hur som helst har vi Android 8 på en telefon, tror Klarna funkar bra där fortfarande, precis som Bank ID. Men, Android 8 är nog på fallrepet.

Android 7 är kravet för Klarna om man tittar i Play på nätet, men det kan ju vara så att kravet är högre om det finns en nyare version till telefonen.