Efterlängtade Fallout 4-modden Fallout: London släpps i vår

Permalänk
Melding Plague

Efterlängtade Fallout 4-modden Fallout: London släpps i vår

Fallout: London har varit under utveckling sedan 2019 och nu meddelar utvecklarna att de äntligen har ett lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Måate ju testas!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Testpilot

Ska bli spännande att testa på detta!

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Gött! Liket lever! Har fortfarande min söndermoddade installation av FO4 kvar på hårddisken som man spelar lite ibland på skoj sådär. Blir att dra hem det här omedelbums när det släpps!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk

Wunderbar. Vad kostar det?

Permalänk
Medlem

Är det en officiell spelutgivare eller en entusiastisk team som jobbar med denna mod?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Wunderbar. Vad kostar det?

Gratis!

Skrivet av friArsenik:

Är det en officiell spelutgivare eller en entusiastisk team som jobbar med denna mod?

Det är ett spelmod, så en skara väldigt entusiastiska utvecklare. Är väl drygt 50 - 60 personer i kärn-laget och strax norr om 200 personer som deltagit i projektet genom åren, så inte långt ifrån vad en AA-studio skulle kunna producera. Det är inte deras första projekt i liknande anda.

Från deras egna hemsida:
Team FOLON® is a group of hobbyists, industry professionals, modders, and game enthusiasts who have come together from all corners of the globe to breathe life into the post-apocalyptic streets of London. Our team includes talented modders, writers, 3D artists, voice actors, and many more creative individuals. We share a common love for the Fallout series and are committed to delivering an unforgettable gaming experience.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Kanske är daga att skaffa FO4 då? Är det bättre nu än vid lanseringen?

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om Bethesda announcar att nästa Fallout blir i London xD
Detta får testas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske är daga att skaffa FO4 då? Är det bättre nu än vid lanseringen?

Jag undrar detsamma. Har av olika skäl inte ens testat fyran efter allt skäll det fick runt lansering.
Men det kostar ju typ sjuttio spänn nu på steamrean, så det kanske är dags, som sagt 🙂

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Jag undrar detsamma. Har av olika skäl inte ens testat fyran efter allt skäll det fick runt lansering.
Men det kostar ju typ sjuttio spänn nu på steamrean, så det kanske är dags, som sagt 🙂

Ja, eller goty med massa dlc för 9.99€, hmm…

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Ja, eller goty med massa dlc för 9.99€, hmm…

Ooh! Det såg jag inte. Jag kollade bara lite snabbt på https://isthereanydeal.com/search/?q=fallout+4
Och enligt dom så går det ju att spara ytterligare nån tia, vilket jag kanske hade orkat göra, om det inte var för att det ändå är en steam-key man köper.

Visa signatur

"Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta." - Svante Grundberg och Björn Wallde.

"If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be." - Caron Keating.

Permalänk
Skrivet av Yatagarasu:

Gratis!
Det är ett spelmod, så en skara väldigt entusiastiska utvecklare. Är väl drygt 50 - 60 personer i kärn-laget och strax norr om 200 personer som deltagit i projektet genom åren, så inte långt ifrån vad en AA-studio skulle kunna producera. Det är inte deras första projekt i liknande anda.

Sweet. Betyder det att de inte gillar pengar? Dvs du menar att det är en gratis modd?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av medbor:

Kanske är daga att skaffa FO4 då? Är det bättre nu än vid lanseringen?

Skrivet av dan@work:

Jag undrar detsamma. Har av olika skäl inte ens testat fyran efter allt skäll det fick runt lansering.
Men det kostar ju typ sjuttio spänn nu på steamrean, så det kanske är dags, som sagt 🙂

Skrivet av medbor:

Ja, eller goty med massa dlc för 9.99€, hmm…

10 euro för spelet med alla DLC:s är helt klart värt pengarna!

Jag är personligen inte ett stort fan av självaste huvud-storyn i Fallout 4, men trots det så brukar jag rekommendera spelet när det går på rea. Finns många timmar av nöje, och DLC:na är riktigt bra.

Skrivet av Olof_von_Knorring:

Sweet. Betyder det att de inte gillar pengar? Dvs du menar att det är en gratis modd?

Pengar gillar de säkert, men de har integritet när det kommer till moddning och värnar om gemenskapen kring att modifiera spel – därmed kostnadsfritt och bara att ladda ned om du äger Fallout 4 på Steam

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Kanske är daga att skaffa FO4 då? Är det bättre nu än vid lanseringen?

fallout4 vr är guld. London är bara intressant om det har vr stöd

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av medbor:

Kanske är daga att skaffa FO4 då? Är det bättre nu än vid lanseringen?

Det ska komma en next gen-uppdatering till PC och de nyare konsollerna snart. Den skulle kommit i år men har blivit försenad, vissa tror att den kommer i samband med tv-serien på Amazon.