LG lanserar stilig liten 4K-projektor

Permalänk
Melding Plague

LG lanserar stilig liten 4K-projektor

Cinebeam Qube är en kompakt ny 4K-projektor från LG där industridesignen står i centrum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där är ju inte ny! Den demade ju Stig Helmer i Sällskapsresan!

Permalänk
Medlem

Den är ju skitfräck! Inget jag personligen kommer skaffa, men kul med något annorlunda.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Jag längtar till bättre portabla projektorer. Det finns dugliga även idag men priset är sådär. Denna lär inte vara billig men håller tummarna på mer

Vill kunna köra i sovrummet och eller ta med i en vanlig väska tex.
(Kikat på laser capsule 3 och samsungs freestyle).

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Jag längtar till holo projectors.

Vill kunna köra i sovrummet.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en sån bara för designen.

Permalänk
Medlem

Vilken duk pallar 450000:1 i kontrast? Såklart är det ren smörja

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vilken duk pallar 450000:1 i kontrast? Såklart är det ren smörja

En duk som blivit målad med Vanta Black. Så mörk att den typ absorberar allt ljus som träffar ytan. Och vill man ha den mest vita duken så målas den med White 2.0.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem

Snygg nischprodukt som säkert har sitt användningsområde, men:
"På den tekniska fronten har Cinebeam Qube en lampa som ger 500 ANSI Lumen ljusstyrka, vilket räcker för en bild på upp till 120 tum i diameter och kontrastförhållande på 450 000:1. Den täcker hela 154 procent av färgrymden DCI-P3"
Är 100% rent ljug, ingen chans i världen att det stämmer och 500 ANSI lumen på 120" kommer vara svårt att se utanför en svartmålad grotta Jag har 2800 lumen på 104" och tycker det är på gränsen...

Permalänk
Medlem

Vet inte dem Dieter Rams är eller vad han har designat förr, men är jag den enda som tänkte "Pennvässare" när jag såg bilden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cebor:

Vet inte dem Dieter Rams är eller vad han har designat förr, men är jag den enda som tänkte "Pennvässare" när jag såg bilden?

Tack för den, nu kan jag inte se det som något annat!

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag att läsa om den här typen av gadgets. Det är precis det som dyker upp i mitt reklamflöde överallt. Hoppas verkligen sweclockers får sponsorpengar för det också 👍

Permalänk
Medlem

Grymt snygg! Den skulle passa bra i sovrummet, om priset bara inte är helt hutlöst, vilket det antagligen kommer va...

Frågan är bara hur pass krångligt det skulle bli att ha en projektor i ett skåp, som man sen plockar fram och riktar mot en vit vägg när man vill se film. Blir väl en del krångel med att ställa in den vettigt?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Vilken duk pallar 450000:1 i kontrast? Såklart är det ren smörja

Duk?

Det är garanterat "inter-frame kontrast" (dvs svart/vit-skillnaden mellan två olika frames. inte intra-frame, inom en frame) som de avser så det är bara att de drar ner lampan rejält då svart mäts (för att sedan maxa den igen då vit mäts) så klarar de den specen.

Naturligtvis så har detta 0 värde praktiskt men det är det sällan den här typen av specar har ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

En duk som blivit målad med Vanta Black. Så mörk att den typ absorberar allt ljus som träffar ytan. Och vill man ha den mest vita duken så målas den med White 2.0.

Problemet är ju att du behöver kunna reflektera ljust och inget på en gång, grå duk är därför vanligast, inget kan bli mörkare än duken, men utan reflektioner får man ingen bild alls

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cebor:

Vet inte dem Dieter Rams är eller vad han har designat förr, men är jag den enda som tänkte "Pennvässare" när jag såg bilden?

Nope, det var det första som dök upp i mitt huvud med. Den klassiska pennvässarn som var fastskruvad framme på lärarens bord haha

Permalänk
Medlem

Finns ju fina laserbaserade projektorer nu, med 2000+ Ansi lumen. Samsung freestyle har fått dåliga betyg av projektor-folk.