HJÄLP med att optimera VR- inställningar

Permalänk

HJÄLP med att optimera VR- inställningar

Hej,

Jag har följande spec:

GPU: RX 6900XT 16GB PowerColor Red Devil
MB: Gigabyte B550 AORUS Elite AX V2
CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D
PSU: EVGA SuperNOVA G5 750W
RAM: Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL KF436C18BBAK2/32
SSD: WD Blue SN570 1TB
Chassi: Lian Li LANCOOL III Svart
Kylare: Noctua NH-U12S chromax.black

VR Headset: HP Reverb G2 v2 (köpt i USA)
Skärm: ASUS ROG STRIX XG279Q

Jag spelar DCS i VR. Jag har fruktansvärd prestanda jämfört med andra personer som till och med har sämre spec än mig. Jag behöver de flesta inställningarna på "low" in-game. Jag använder mig av "Windows mixed reality" samt "Steam VR" tillsammans med "OpenXR tools for windows mixed reality". Fortsatt i tråden benämner jag dessa tre som "WMR" "SteamVR" samt
"OPXRTWMR".

Om jag sätter Windows mixed reality som OpenXR runtime med "Use latest preview OpenXR runtime" samt "Custom render scale 100%" så har det en helt FANTASTISKT skarp bild in-game i DCS. FPS är ca 60-70 när jag står på marken och lite lägre när man flyger men stadigt över 50 skulle jag säga. Det hackar något så oacceptabelt dock, rör man huvudet i cockpiten så hackar det så man blir galen. Varken GPU eller CPU verkar vara överdrivet belastade heller enligt live-mätning. Väldigt märkligt, stänger jag dock av Windows mixed reality som OpenXR runtime och ställer SteamVR som OpenXR runtime så blir det väldigt smooth. Dock har jag då tappat all bild-kvalité och jag är fortfarande tvungen att köra SteamVR på endast 50% i resolution.. systemet pallar inte 100% där utan att det ska börja hacka. Extremt frustrerande och jag har nog kollat över 100 timmar på olika youtubers som presenterar sina inställningar men inget fungerar för mig... det känns som en grym prestanda finns där men den går inte att få ut?

Den som kan det här kommer jag kröna till en äkta legendar. Jag bjuder på fika och ersättning för den som kommer hem/ eller har lösningen på mitt problem. Högt förstapris utlovas.

/M