Dator stutter/fryser eller stänger när jag ändra storlek på fönster till teams möten/vlc/discord stream

Permalänk
Medlem

Dator stutter/fryser eller stänger när jag ändra storlek på fönster till teams möten/vlc/discord stream

Hej! Jag har ett olustigt problem. När jag ändra storleken på ett fönster i ett möte på teams, på en discord stream eller när jag använder vlc så får jag stutter/freeze eller att datorn dör. Om jag bara får stutter och lyckas stänga ner fönstret så är det inga problem längre.

När jag t.ex. tittar på youtube, twitch eller annan web-based video så har jag inga problem alls. Så det verkar bara problem när det är något program i windows....

En annan sak som gör detta mer skumt är att när bara använder en av mina två skärmar (spelar ingen roll vilken) så är det inga problem...

BIOS och drivrutiner uppdaterade
Process: AMD Ryzen 7 5800X 8-Core Processor 3.80 GHz
RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB
Graphics card: MSI Radeon RX 6600 XT 8GB MECH 2X OC
Motherboard: ASUS TUF GAMING B550-PLUS
Monitor 1: Acer 27" Predator XF270HUC WQHD 144Hz
Monitor 2: Samsung 27" SR6527" SR65

edit: Hittade problemet efter 5h felsökning idag. Det visade sig vara amd:s "Adrenalin Edition". När jag avinstaller Adrenalin Edition och sen installerade drivrutiner utan att lägga till Adrenalin Edition så fungerade allt som det skulle. Provade att installera Adrenalin Edition en gång till bara för att se om jag kunde återupprepa problemet vilket jag kunde. Avinstallerade det igen och så var det löst....