Permalänk

Hd 7970 legacy driver

Hej sweclockers. Jag har aldrig tidigare installerat legacy drivers på ett amd kort och undrar hur kontrollerar jag vilken version av drivrutiner som är installerade? När jag installerar in drivrutinerna så följer inget adrenalin eller liknande program med. Den syns i enhetshanteraren

Permalänk
Medlem

Hej. Bara att ladda ner från amd hemsida och följa installationen.
https://www.amd.com/en/support/graphics/amd-radeon-hd/amd-rad...

Sen finns det modifierade drivrutiner till gammla amd kort som är skoj att prova, dom kan hjälpa om man vill köra nyare spel på äldre kort. Men det kan du kolla på om du får problem med något.

Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Skrivet av Tobbe_Man:

Hej. Bara att ladda ner från amd hemsida och följa installationen.
https://www.amd.com/en/support/graphics/amd-radeon-hd/amd-rad...

Sen finns det modifierade drivrutiner till gammla amd kort som är skoj att prova, dom kan hjälpa om man vill köra nyare spel på äldre kort. Men det kan du kolla på om du får problem med något.

Mvh Thomas

Så man får inget adrenalin program till rutinen eller vad?

Permalänk
Medlem

Hej.
Jo det ingår i dom senaste drivrutinen om du väljer att installera dom från amd hemsida.

Vart har du hittat dina drivrutiner? Låter du Windows installera dom åt dig så får man inte adrenalin installerat, jag väljer jämt dom senaste från amd hemsida.

Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)

Permalänk
Skrivet av Tobbe_Man:

Hej.
Jo det ingår i dom senaste drivrutinen om du väljer att installera dom från amd hemsida.

Vart har du hittat dina drivrutiner? Låter du Windows installera dom åt dig så får man inte adrenalin installerat, jag väljer jämt dom senaste från amd hemsida.

Mvh Thomas

Från hemsidan. "Låter"? Jag laddar hem de, installerar det, startar om. Då möts jag av att kortet syns i enhetshanteraren som fullt fungerande men ser inte röken av något adrenalin. Misstänker att de by default använder windows egna rutiner och därför inte applicerar amds eller nåt åt de hållet.

Permalänk
Medlem

Hej, lite otydligt av mig, om man inte laddar ner själv och installerar så installerar Windows drivrutiner åt än och då får man bara drivrutiner och inte övriga program.

Prova att ladda ner dom sista drivrutiner från länken och installera dom igen så ska du få med det.

Mvh Thomas

Visa signatur

Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)