Köpte NY laptop från Power, fick en öppnad produkt!

Permalänk
Medlem

Köpte NY laptop från Power, fick en öppnad produkt!

Hej, så jag köpte nyligen en helt ny produkt från Power, via deras hemsida. Inga anmärkningar om att den skulle vara använd sedan tidigare. Men förseglingen på lådan var uppbruten, när jag startar datorn så finns redan ett konto och inom 10 minuter så får jag wdf_violation blue screen. Alltså hur kan man som företag skicka mig en öppnad produkt, när jag köpt en helt ny? Och finns det något jag kan göra, supporten är stängd hela helgen och vet inte ifall jag vågar använda datorn ifall det kommer användas som argument mot mig.

Permalänk
Medlem

Packa ner datorn. Maila redan nu. Vänta på svar eller var ivrig och ring kundservice på måndag.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av simpa975:

Hej, så jag köpte nyligen en helt ny produkt från Power, via deras hemsida. Inga anmärkningar om att den skulle vara använd sedan tidigare. Men förseglingen på lådan var uppbruten, när jag startar datorn så finns redan ett konto och inom 10 minuter så får jag wdf_violation blue screen. Alltså hur kan man som företag skicka mig en öppnad produkt, när jag köpt en helt ny? Och finns det något jag kan göra, supporten är stängd hela helgen och vet inte ifall jag vågar använda datorn ifall det kommer användas som argument mot mig.

Du har ju alltid ångerrätten som du kan utnyttja. Du bör inte använda datorn. Särskilt som du får bluescreen. Teoretiskt sett kan de ju skylla på dig, men då är Power oseriösa.

Jag råkade ut för samma sak när jag köpte Airpods Max hos en annan återförsäljare. Då var namnet ändrat på den när jag kopplade hop den med iphone, nån "Alex". Jag mailade sajten och klagade, för det stod inget om att den var begagnad i annonsen. De påstod att de missat ange det. Jag fick valet att skicka tillbaka den eller få någon hundring i rabatt. Jag valde det senare.

Power kan vara lite si och så. En gång beställde jag två Noctua-fläktar men fick två träningsklockor istället. Det roliga var att kundtjänst på ett sätt ifrågasatte det och krävde att jag skulle ta foton på dem innan jag skickade dem. Det var klockor som kostade runt 1500kr styck (noctuafläktarna totalt femhundringen. Och nej, jag valde att inte att sälja dem på tradera istället.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.