Ja datorn har blivit jätteseg ibland. Man kan se direkt ifall den ska vara snabb eller seg direkt i uppstarten. Win 11 startas ju och det är liksom en cirkel som snurrar när den laddar ingång windows. Ibland snurrar cirkeln snabbt och datorn drar igång som vanligt. Men ibland så ser man cirkeln en sekund snurra snabbt och sen börjar den snurra i slow motion liksom.
Efter då en par minuter "minst" när den äntligen startat upp, är allt supersegt. Musen hackar sig fram och ett högerklick ex. kan ta 20 sek innan rullgardinen väcklas ut, ni vet där man ser ex bildskärmsinställningar mm. Går inte att använda datorn då. Stänger ner den helt och ibland rättar det till sig och den funkar klockrent igen. Men idag när detta hände så ville den inte rätta till sig igen under den tiden jag testade iafall. Den står i min musikstudio och det är 2 mil dit enkel och jag hadde inte så mycket tid idag. Men provade nog 6-7 ggr att starta om eller helt stänga ner och sen boota igen. Drivers uppdaterat i datorn. Om ingen har nåt bra tips att ge som jag kan testa får jag väl blåsa burken men slipper gärna det för det är massor av tid som kommer att behövas för att få till allt igen. Alla tips jag kan få att testa uppskattas jättemycket.