Permalänk
Medlem

Nytt gamingtangentbord runt 2000:-

Är ute efter ett nytt tangentbord då mitt gamla har glapp i kontakten. Det jag har nu är väldigt gammalt (K70 lux RGB)

Är nu ute efter ett lite mindre. TKL eller minst 65%. Det ska ha RGB och ett plus om det är wireless med 2.4GHz.

Brytare ska gärna vara röda eller bruna. Någon som kan rekommendera ett bra med dessa kriterier?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addictyo:

Är ute efter ett nytt tangentbord då mitt gamla har glapp i kontakten. Det jag har nu är väldigt gammalt (K70 lux RGB)

Är nu ute efter ett lite mindre. TKL eller minst 65%. Det ska ha RGB och ett plus om det är wireless med 2.4GHz.

Brytare ska gärna vara röda eller bruna. Någon som kan rekommendera ett bra med dessa kriterier?

tyvärr ingen egen erfarenhet men har suktat länge nu efter ett Nzxt Function som verkar extremt trevliga

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Duckys är suverän med löstagbar USB C-sladd. Ej trådlös:
https://www.inet.se/produkt/6103221/ducky-one-3-classic-black...

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk

Kan rekommendera denna, haft den ett tag nu och är som ny. Betydligt bättre kvalitet än Ducky som jag har haft flera av.
På REA med nu. 60% layout dock, passar mig som kör mycket FPS.

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/pok3r-rgb-meka...

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Permalänk
Medlem

valfritt varmilo tangentbord. Finns inget märke som slår dom enligt mig (eventuellt custom men det har jag ej testat). Oklart om de har RGB dock..

Permalänk

Akko känns som bäst Bang-for-buck om man inte vill ha något avancerat. Skulle vilja jämföra dessa med varmilo, men varmilo har inte hängt med i utvecklingen.

Permalänk
Medlem

Tycker att Varmilo VXT67 Minilo verkar helt okej. Verkar dock bara finnas i färgen "Eukalyptus" som kanske inte faller under bad-boy-gamer-kategorin

https://www.komplett.se/product/1251198/gaming/spelutrustning...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Akko känns som bäst Bang-for-buck om man inte vill ha något avancerat. Skulle vilja jämföra dessa med varmilo, men varmilo har inte hängt med i utvecklingen.

På vilket sätt har de inte hängt med? då syftar jag främst på "känslan att skriva på" / byggkvalité och inte extra finesser

Permalänk
Medlem

Förvånad att ingen har rekommenderat Wooting 60HE+. Förvisså 60% layout men är utan tvekan det bästa gamingtangentbordet. Kan du vänta några månader så släpps Wooting 80HE som är deras nya 80% layout.

It's Almost Cheating. — Wooting 60HE Keyboard

Wooting 60HE After 5 Months (still cheating)

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - Noctua NH-D15S / PNY RTX 4070 Ti SUPER / Tomahawk Max B450 / 16GB 3600Mhz CL14 / ASUS Rog Strix 750W 80+ Gold / Samsung 970 EVO 1TB / Corsair iCUE 220T White

Logitech GPX Superlight / Endgame MPC450 / Keychron Q1 / Sennheiser HD 58X / Alienware 25 AW2521H 360Hz / Samsung Odyssey G7 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Förvånad att ingen har rekommenderat Wooting 60HE+. Förvisså 60% layout men är utan tvekan det bästa gamingtangentbordet. Kan du vänta några månader så släpps Wooting 80HE som är deras nya 80% layout.

It's Almost Cheating. — Wooting 60HE Keyboard

Wooting 60HE After 5 Months (still cheating)

wooting är ju gaming tangenbordet nr1 skulle jag säga med..
men kör fortfarande varmilo tangenbord och är sjukt nöjd, men givetvis sneglar man på wooting för att spela med

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Skrivet av basn:

wooting är ju gaming tangenbordet nr1 skulle jag säga med..
men kör fortfarande varmilo tangenbord och är sjukt nöjd, men givetvis sneglar man på wooting för att spela med

Jag använder personligen mycket macron för att kunna spela ett par bräden schack kombinerat med mitt arbete inom IT. Det är guld värt när man spelar öppningspartier och behöver toggla emellanåt för att jobba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

wooting är ju gaming tangenbordet nr1 skulle jag säga med..
men kör fortfarande varmilo tangenbord och är sjukt nöjd, men givetvis sneglar man på wooting för att spela med

Vilket Varmilo kör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av barr1:

Förvånad att ingen har rekommenderat Wooting 60HE+. Förvisså 60% layout men är utan tvekan det bästa gamingtangentbordet. Kan du vänta några månader så släpps Wooting 80HE som är deras nya 80% layout.

It's Almost Cheating. — Wooting 60HE Keyboard

Wooting 60HE After 5 Months (still cheating)

De säljs väl inte i Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av addictyo:

Vilket Varmilo kör du?

https://varmilo.com/products/cmyk?variant=45112269013211 TKL med EC-Sakura

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Är säkert ett fantastiskt tangentbord, men personligen litar jag inte på Max Gamings priser. Köp produkterna för aktuellt pris, inte vad den eventuellt är nedsatt för.

Det har varit rea sedan 7 aug 2023 enligt prisjakt.

"Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan nuvarande pris började tillämpas: 1099 kr"

Enligt Prisjakt hade de senast det priset 22 nov 2022 och därefter 995 kr.

------

Antingen är deras rapportering till Prisjakt helt trasig eller så har de alltid rea, då det är flera produkter som har samma problem. Pricerunner har samma prisuppgift om 849 kr senaste 3 månaderna (måste vara medlem för att se mer).

------

Du sparar 43% mot deras deras pris de hade 28 april 2022, vilket då var 1499 kr.

Ser att jag jämförde svarta tangentbordet, mot priserna på det vita tangentbordet. Det svarta hade en toppnotering på 1690 kr i 1 feb 2022.
Permalänk
Skrivet av addictyo:

De säljs väl inte i Sverige?

Nej de säljs bara via deras hemsida. Men de är EU-baserat så inget att behöva oroa sig för.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Nej de säljs bara via deras hemsida. Men de är EU-baserat så inget att behöva oroa sig för.

Japp klart man ska köpa ett wooting 60 he fick mitt förra veckan, lätt värt det, bästa gaming bordet. Och man kan betala med klarna, fick det på 3 dagar

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none