Google gör det svårare att radera lösenord av misstag

Permalänk
Melding Plague

Google gör det svårare att radera lösenord av misstag

Googles lösenordshanterare har som standardinställning att radera lösenord när du rensar din data, men ändring är på väg.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Nu använder jag inte Googles lösenordshanterare, och kommer heller aldrig att göra det, men detta borde ha varit standard från början. Använder själv Bitwarden som har öppen källkod och är gratis. Rekommenderas starkt.

Permalänk
Medlem

Keepass kan också starkt rekommenderas som alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | PowerColor Radeon RX 6800 XT 16GB Red Dragon | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

En plats/lösenordshanterare är inte backup eller säker förvaring. Lösenord borde också finnas offline på datorn eller till och med på papper av just sådana anledningar

Permalänk
Medlem

Förvånad att det inte var så sen tidigare, kan tänka mig att många har behövt göra sång och dansen om att få in lösenorden igen efter en radering.

Trots det kommer det nog ta en hel del för att övertyga mig om att använda webbläsarnas inbyggda lösenordshanterare (oavsett utvecklare). Bitwarden gäller för mig.