I just found out this ONE SETTING is LOWERING your FPS...

Permalänk
Medlem

I just found out this ONE SETTING is LOWERING your FPS...

Jag har inte själv ett sådant nytt system att detta kan vara ett problem för mig.
Hur är det för er? Visste ni om detta?

Ni som provar vad det blir för skillnad för er, posta gärna resultat i tråden.

Edit: Det är core isolation/memory integrity som avses.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

https://www.youtube.com/watch?v=9rHwTN6U5cs

Jag har inte själv ett sådant nytt system att detta kan vara ett problem för mig.
Hur är det för er? Visste ni om detta?

Ni provar vad det blir för skillnad för er, posta gärna resultat i tråden.

Skriv gärna vad inställningen är också, så man slipper se en hel video för att få reda på det…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Skriv gärna vad inställningen är också, så man slipper se en hel video för att få reda på det…

Baserat på video-thumbnailen så är det minnesintegritet, vilket Sweclockers har testat tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Skriv gärna vad inställningen är också, så man slipper se en hel video för att få reda på det…

Tog en kik och ser ut att vara att stänga av "core isolation/memory integrity". Så du får extra CPU kraft men högre osäkerhet. Tror detta avhandlats och även ett prestandatest redan gjorts av Sweclockers.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB