Datacenter Göteborg för WS / Server

Permalänk
Medlem

Datacenter Göteborg för WS / Server

Hej,

Vet inte om det är rätt plats för den här typen av tråd men försöker här iaf, ni får gärna flytta den om det är helt fel.

Jag är på jakt efter ett datacenter där jag kan placera workstations (8-10 workstations) och serverrack med plats för 3st 4U (filserver) + 14st 1U cpu noder, switch och brandvägg. Vid full load så skulle det bli ca 16000 W men det är rätt ovanligt att man bränner på allt hela tiden.

Bör helst vara lokaliserat i Göteborg eller gränskommunerna ifall man måste rycka ut och byta komponenter.
Har testat att kontakta flertal center men verkar inte vara helt vanligt att man vill ha sina workstations där.

Är det någon som har tips eller egna erfarenhet på ställen rutomkring Göteborg?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bluberry:

Hej,

Vet inte om det är rätt plats för den här typen av tråd men försöker här iaf, ni får gärna flytta den om det är helt fel.

Jag är på jakt efter ett datacenter där jag kan placera workstations (8-10 workstations) och serverrack med plats för 3st 4U (filserver) + 14st 1U cpu noder, switch och brandvägg. Vid full load så skulle det bli ca 16000 W men det är rätt ovanligt att man bränner på allt hela tiden.

Bör helst vara lokaliserat i Göteborg eller gränskommunerna ifall man måste rycka ut och byta komponenter.
Har testat att kontakta flertal center men verkar inte vara helt vanligt att man vill ha sina workstations där.

Är det någon som har tips eller egna erfarenhet på ställen rutomkring Göteborg?

Är dina workstations rackmonterbara så är det nog rätt mycket lättare att hitta någon plats för detta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Är dina workstations rackmonterbara så är det nog rätt mycket lättare att hitta någon plats för detta.

Tyvärr är det full tower på de flesta.

Permalänk
Medlem

Kolla med InfraCom (Gamla PIN Sweden) om dom kan hjälpa dig

Permalänk
Medlem

Som nämnts, kolla med mina kollegor i Göteborg (InfraCom Connect). Du kan ju skriva ett PM till vår Datacenter Manager enoch85 och ställa frågan direkt till honom, han bör kunna ge dig ett svar.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Tack, ska höra med dem.

Permalänk
Medlem

Lite sent svar kanske, men för trådens skull: ja, vi har flera datacenter i Göteborg. Finns även i Stockholm, Malmö, och Östersund.

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se