Alla fyndtips från mellandagsrean

Europamästerskapet i fotboll 2024

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Swedishchef_90:

Tycker EM känns väldigt öppet, även Österrike är en underdog.
Sjukt att England lyckades gå vidare genom att spela som de kan i 4 minuter av en match

Jomen så är det. Tycker många lag har verkligen imponerat, särskilt Österrike. Och kul att Georgien ändå gick vidare till åttondelsfinal. Kan bli många skrällar i fortsättningen.

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Southgate gör mig så frustrerad, att han inte inser sina brister själv och avgår någon gång. Tänk att ha den truppen han har till sitt förfogande och misslyckas så fatalt med att spela någon sorts fotboll.

Foden måste petas, han har inte gjort någon lycklig alls. Hade också gärna sett TAA in igen, tycker han gjorde det riktigt bra i gruppspelet.

Jo han måste våga, alltid varit Englands svaghet. Mod

Skrivet av Edin_II:

Jomen så är det. Tycker många lag har verkligen imponerat, särskilt Österrike. Och kul att Georgien ändå gick vidare till åttondelsfinal. Kan bli många skrällar i fortsättningen.

Verkligen, jag trodde lite på Danmark innan men det sprack! Tufft att möta tyskland

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Jo han måste våga, alltid varit Englands svaghet. Mod

Verkligen, jag trodde lite på Danmark innan men det sprack! Tufft att möta tyskland

Ja jag trodde också nästan att Danmark skulle ta hem det. Tror matchen mellan dem och Schweiz gan gå båda hållen.

Permalänk
Medlem

Tittade på Belgien vs Frankrike i går. Ett värre sömnpiller får man leta efter. Var i alla fall trevligt att tråklaget Belgien åkte ut.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Ikväll börjar kvartsfinalerna och vi har några lovande matcher framför oss!

Ikväll är det:
Spanien - Tyskland
Portugal - Frankrike

Imorgon är det:
England - Schweiz
Nederländerna - Turkiet

Sagt det förr, jag tror vem som än vinner mellan Spanien och Tyskland har högst chans att ta hem hela grejen, men det känns inte helt säkert. Portugal och Frankrike känns lite svår att förutspå med tanke på att båda lag har varit lite "meh" det här mästerskapet, men det är bara min åsikt.

Spontant tror jag Schweiz kan vinna mot England, de har presterat över mina förväntningar och England är... England. Nederländerna - Turkiet kan gå lite båda hållen.

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Ikväll börjar kvartsfinalerna och vi har några lovande matcher framför oss!

Ikväll är det:
Spanien - Tyskland
Portugal - Frankrike

Imorgon är det:
England - Schweiz
Nederländerna - Turkiet

Sagt det förr, jag tror vem som än vinner mellan Spanien och Tyskland har högst chans att ta hem hela grejen, men det känns inte helt säkert. Portugal och Frankrike känns lite svår att förutspå med tanke på att båda lag har varit lite "meh" det här mästerskapet, men det är bara min åsikt.

Spontant tror jag Schweiz kan vinna mot England, de har presterat över mina förväntningar och England är... England. Nederländerna - Turkiet kan gå lite båda hållen.

Vad tror ni?

Håller med dig om att vinnaren mellan Spanien (som har överraskat mig) och Tyskland är favoriter att ta hem det hela. Dock tror jag frankrike kommer ta portugal, portugal känns för splittrat. Men som alltid med Frankrike, de kan se loja och halvkassa ut för att sedan stå för en helt magnifik match.

England kan det gå hur som helst med, det är Southgate som inte vet hur man balanserar ett lag helt enkelt och är alldeles för feg. Går t om rykten om en fembacks-linje mot Schweiz o_0.

Foden spelar "out of position" på ena kanten, deras anfallsspel fungerar inte alls. Lättast vore att flytta ned Bellingham som 8:a som spelfördelare och tvåvägare, sätta Foden som 10:a och in med Palmer på ena kanten. Vips så har det blivit mer balans. Tyvärr för Mainoo som jag diggar, potential att bli en riktigt grym spelare. Och att det finns chans att Luke Shaw kommer starta, som varit skadad väldigt länge och har noll matcher i kroppen... hur mkt jag än gillar honom i united tröjan... är bara nej.

Nederländerna är väl annars det lag som imponerat annars, i sin åttondel i alla fall. Deras fall kan mycket väl bli Depay, just nu är de väldigt beroende av att Gapko hittar på något offensivt. Weghorst gillar jag, såg en del av honom under hans låneperiod i United... inte den bästa... men sablar vilken arbetshäst! Mycket nyttig som startar en press högt upp och tar sig alltid in i målområdet, så får han lite service är han inte ofarlig framför mål. Tror dock att de slår ut turkarna.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Jahopp, idag lärde jag mig att tv4 inte är en gratiskanal om det är sport på TV.

Tänkte kolla England - Serbien som går nu, på tv4play, som jag trodde var en streamad version av den tv4-kanal som ingår i alla gratispaket. Den gubben gick inte, sport är tydligen bakom en betalvägg. Uselt.

Kanalen har aldrig varit gratis på tv4play. Inget speciellt för sporten.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Foden spelar "out of position" på ena kanten, deras anfallsspel fungerar inte alls. Lättast vore att flytta ned Bellingham som 8:a som spelfördelare och tvåvägare, sätta Foden som 10:a och in med Palmer på ena kanten. Vips så har det blivit mer balans. Tyvärr för Mainoo som jag diggar, potential att bli en riktigt grym spelare. Och att det finns chans att Luke Shaw kommer starta, som varit skadad väldigt länge och har noll matcher i kroppen... hur mkt jag än gillar honom i united tröjan... är bara nej.

Nederländerna är väl annars det lag som imponerat annars, i sin åttondel i alla fall. Deras fall kan mycket väl bli Depay, just nu är de väldigt beroende av att Gapko hittar på något offensivt. Weghorst gillar jag, såg en del av honom under hans låneperiod i United... inte den bästa... men sablar vilken arbetshäst! Mycket nyttig som startar en press högt upp och tar sig alltid in i målområdet, så får han lite service är han inte ofarlig framför mål. Tror dock att de slår ut turkarna.

Jomen lite så. Hur Southgate organiserar sina lag kan vara ganska förbluffande. Särskilt med spelarna han har till sitt förfogande :cry:

Och ja, Gapko har imponerat. Räknade inte med Nederländerna under det här mästerskapet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Kanalen har aldrig varit gratis på tv4play. Inget speciellt för sporten.

Jo, för länge, länge sedan (10+ år sedan) kunde jag se på t.ex. Ishockey-VM via TV4 Play. Det har dock inte gått på många år nu

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jo, för länge, länge sedan (10+ år sedan) kunde jag se på t.ex. Ishockey-VM via TV4 Play. Det har dock inte gått på många år nu

Det är möjligt att hockey-vm fanns gratis. Men kanalen som helhet har aldrig funnits gratis på play.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Det är möjligt att hockey-vm fanns gratis. Men kanalen som helhet har aldrig funnits gratis på play.

Ah. Ok, ja det kan nog vara som du säger som helhet. Förutom Hockey-vm så tror jag nästan inte jag ens försökt. Möjligtvis att jag kunnat vit Fotbolls-VM också däromkring, men kommer inte ihåg helt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kan någon gå igenom handsregeln för mig? Jag är genuint förbluffad. Jag fattar ingenting.

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Kan någon gå igenom handsregeln för mig? Jag är genuint förbluffad. Jag fattar ingenting.

Den är väldigt öppen för tolkning... Regeln är "det är hands om armen är i en onaturlig position"

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Det var väl egentligen offside strax innan….så handsen blev väl irrelevant i det läget. Med reservation för att jag har fel. 🙂
Tyckte rätt lag vann, även om det var jämnt….kul match.

Permalänk
Medlem

Den är väldigt öppen för tolkning... Regeln är "det är hands om armen är i en onaturlig position"

Det finns ett par paragrafer till. Siluetter och liknande. Men ibland känns det som att ingen vet. Detta var mycket klarare än den danskarna åkte på i åttondelen.

Nu visar det sig att Fullkrug kanske var offside i sekvensen innan. Så det är väl därför det inte granskades.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Novdid:

Skrivet av Novdid:

Det finns ett par paragrafer till. Siluetter och liknande. Men ibland känns det som att ingen vet. Detta var mycket klarare än den danskarna åkte på i åttondelen.

Nu visar det sig att Fullkrug kanske var offside i sekvensen innan. Så det är väl därför det inte granskades.

Förre detta domare Jonas Eriksson var inne på det där med offside bland annat i SVT studion i halvleken nu. Går att lyssna på om man vill höra hans utlägg

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Novdid:

Den handen är solklar straff den är delvis i naturligt läge pga hans rörelse men framförallt stoppar den skottet från att träffa mål...

Visa signatur

Permalänk

Den handen är solklar straff den är delvis i naturligt läge pga hans rörelse men framförallt stoppar den skottet från att träffa mål...

Men som sagt, var det offside strax innan, vilket jag tyckte det såg ut som, så är det ju den som skall dömas vid eventuell videogranskning, och är ju handsen irrelevant.
Men sett til bara handsen så håller jag med, den är ganska uppenbar…

Permalänk
Skrivet av Eric Keys:

Men som sagt, var det offside strax innan, vilket jag tyckte det såg ut som, så är det ju den som skall dömas vid eventuell videogranskning, och är ju handsen irrelevant.
Men sett til bara handsen så håller jag med, den är ganska uppenbar…

Detta är problemet med VAR I fotboll att ingen förklarar varför det inte vart straff....
NFL get en halv roman om varför eller inte som exempel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

https://www.fotbollskanalen.se/em-2024/darfor-blev-det-inte-s...
"ESPN-journalisten Dale Johnson rapporterar att domslutet var riktigt. Före turneringen fick domarna instruktioner om att liknande situationer inte skulle rendera i elvametersspark."
Hmm jag visste inte om detta

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jnsson:

https://www.fotbollskanalen.se/em-2024/darfor-blev-det-inte-s...
"ESPN-journalisten Dale Johnson rapporterar att domslutet var riktigt. Före turneringen fick domarna instruktioner om att liknande situationer inte skulle rendera i elvametersspark."
Hmm jag visste inte om detta

Fast de gav Tyskland straff mot Danmark i liknande situation... Blir ju så skevt när de inte bedömer lika

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fast de gav Tyskland straff mot Danmark i liknande situation... Blir ju så skevt när de inte bedömer lika

Fast jag tycker att de inte är så lika. Denna har iallafall mer nedåt. Danmark hade väl den vågrätt utåt?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Fast jag tycker att de inte är så lika. Denna har iallafall mer nedåt. Danmark hade väl den vågrätt utåt?

Båda är naturliga rörelser vid förflyttning... Titta hur olika folk springer med armar 😀

Som nagelmann sade, det är inte straff om bollen går mot läktaren men stoppar ett mål så borde det bli det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin_II:

Jomen lite så. Hur Southgate organiserar sina lag kan vara ganska förbluffande. Särskilt med spelarna han har till sitt förfogande :cry:

Och ja, Gapko har imponerat. Räknade inte med Nederländerna under det här mästerskapet!

Fast nu när jag sett att Spanien kommer sakna Rodri pga skada, samt kommer sakna både mittback och ytterback är jag inte lika säker på att de är favoriter att ta hem det längre. Tror faktiskt Frankrike har en kusligt bra chans, men vinnaren mellan dem kommer ta hem EM.

Men om ett par timmar kommer jag definitivt hålla på Schweiz, vore kul att se dem vs Nederländerna i Semi. In med Weghorst istället för Depay och låt han jobba sönder backlinjen nu ^^ Den karln måste ha ingått något avtal med djävulen, för maken till "lungor" har man sällan skådat på en fotbollsplan

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör
Skrivet av Necrophor:

Fast nu när jag sett att Spanien kommer sakna Rodri pga skada, samt kommer sakna både mittback och ytterback är jag inte lika säker på att de är favoriter att ta hem det längre. Tror faktiskt Frankrike har en kusligt bra chans, men vinnaren mellan dem kommer ta hem EM.

Men om ett par timmar kommer jag definitivt hålla på Schweiz, vore kul att se dem vs Nederländerna i Semi. In med Weghorst istället för Depay och låt han jobba sönder backlinjen nu ^^ Den karln måste ha ingått något avtal med djävulen, för maken till "lungor" har man sällan skådat på en fotbollsplan

Ja nu har saker absolut förändrats. Rodris frånvaro kommer att kännas. De visade ändå på galet försvarsspel igår. Kollar Nederländerna - Turkiet nu och spänningen är SJUK.

Permalänk

Underbart att Nederländerna tog hem det! Sjukt spännande och smått rörig match dock! Nederländernas försvar var ju minst sagt frånvarande vid väldigt många tillfällen….

Permalänk
Medlem

Synd att England gick vidare. Självklart ska de slå alla straffar perfekt idag.... England - Nederländarna blir en intressant match, lika så den andra matchen

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Synd att England gick vidare. Självklart ska de slå alla straffar perfekt idag.... England - Nederländarna blir en intressant match, lika så den andra matchen

Det fanns ju enbart ett lag med sämre straff statistik än England och det är ju Schweiz 🤣 tyckte iofs matchen var jämn

Visa signatur

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Dåså mina vänner, fotbolls EM går mot sin sista vecka. På söndag klockan 21 är det finaaaal.

Imorgon spelar Spanien och Frankrike mot varandra i semifinal. På onsdag är det England - Nederländerna. Vad tror vi om dessa matcher?

Jag tror att båda kan bli fruktansvärt jämna och kan gå båda hållen. Jag tänker inte spekulera något för det känns som att varje gång jag försökt förutspå en match blir det alltid det andra laget som vinner

Permalänk
Skrivet av Edin_II:

Dåså mina vänner, fotbolls EM går mot sin sista vecka. På söndag klockan 21 är det finaaaal.

Imorgon spelar Spanien och Frankrike mot varandra i semifinal. På onsdag är det England - Nederländerna. Vad tror vi om dessa matcher?

Jag tror att båda kan bli fruktansvärt jämna och kan gå båda hållen. Jag tänker inte spekulera något för det känns som att varje gång jag försökt förutspå en match blir det alltid det andra laget som vinner

Enligt tipset på firman som jag lämna in så är det England - Frankrike i final 😎

Visa signatur