Följ Black Week på SweClockers

Köpråd KVM för stationär och laptop med 2 skärmar

Permalänk
Medlem

Köpråd KVM för stationär och laptop med 2 skärmar

Hallåj, jag har en jobblaptop jag skulle vilja koppla in till min vanliga setup utan att behöva kravla runt och leka med kablar varenda gång, det här är en ny djungel för mig men har förstått att jag nog behöver införskaffa en KVM-switch. Jag har kört med RDP tills nu men på grund av diverse säkerhetspolicies på företaget är det inte hållbart.

Det har varit svårare än jag trodde att hitta nånting som inte innebär kompromiss någonstans så hoppas ni experter kan komma med tips.

KRAV

• En enda kabel USB-C till laptopen som gör allt inkl ladda

• Dubbla skärmar med 1440p 165hz ska funka

• Trådat tangentbord och trådad mus via KVM

NICE TO HAVE

• USB-C-in för min USB-C-dongel för headsetet

• Extra USB-tillbehör som webcam mm via KVM

Jobbdator: HP Firefly G9

Stationär:

Det närmaste jag har kommit i mitt sökande i nuläget är denna "AV Access Dockningsstation och KVM-switch 2 till 2 USB-C & DP+HDMI till HDMI, 4K60Hz, 5x USB-A, 1x USB-C PD 60W, 3.5mm AUX, SD-kortplats och Toslink".

Hoppas någon som har lite koll kan ta en titt på problemet och fylla på med följdfrågor om mer info behövs. Tusen tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Har du uteslutit att använda fjärrskrivbord mot jobbdatorn, det fungerar ofta mycket bra i ett lan.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Har du uteslutit att använda fjärrskrivbord mot jobbdatorn, det fungerar ofta mycket bra i ett lan.

Jag har gjort så tills nu men på grund av begränsningar satta av jobbet så måste man göra massa fiffel som att stänga av network authentication för att få det att funka och felet jag råkar ut för är att hostmaskinen (laptopen) blir otroligt otroligt långsam, sånt som vanligtvis tar en sekund tar 10 sekunder.

Misstänker att laptopen är i något slags viloläge och jag har försökt med allt jag hittat men ingenting löser problemet.

Här är min rdpfil om någon har någon insikt där

screen mode id:i:2
use multimon:i:1
desktopwidth:i:1920
desktopheight:i:1080
session bpp:i:16
winposstr:s:0,1,-1042,301,1948,1797
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiocapturemode:i:0
videoplaybackmode:i:1
connection type:i:7
networkautodetect:i:1
bandwidthautodetect:i:1
displayconnectionbar:i:1
enableworkspacereconnect:i:0
disable wallpaper:i:0
allow font smoothing:i:0
allow desktop composition:i:0
disable full window drag:i:1
disable menu anims:i:1
disable themes:i:0
disable cursor setting:i:0
bitmapcachepersistenable:i:1
full address:s:192.168.xx.xx
audiomode:i:1
redirectprinters:i:1
redirectcomports:i:1
redirectsmartcards:i:1
redirectclipboard:i:1
redirectposdevices:i:0
autoreconnection enabled:i:1
authentication level:i:2
prompt for credentials:i:0
negotiate security layer:i:1
remoteapplicationmode:i:0
alternate shell:s:
shell working directory:s:
gatewayhostname:s:
gatewayusagemethod:i:4
gatewaycredentialssource:i:4
gatewayprofileusagemethod:i:0
promptcredentialonce:i:0
gatewaybrokeringtype:i:0
use redirection server name:i:0
rdgiskdcproxy:i:0
kdcproxyname:s:
drivestoredirect:s:*
devicestoredirect:s:*
camerastoredirect:s:*
enablecredsspsupport:i:0

Dold text
Permalänk
Medlem

Jag har en docka kopplad till den bärbara från jobbet som ger 2 DP + USB + laddning. Denna är sedan kopplad till en KVM med 2 x DP in och 2 x DP ut.
Denna https://noerdic.se/collections/kvm-2-till-2/products/kvm-2x2-...
klarar av 2560x1440 144/120/60Hz så du får lite bättre fart i refreshen.

RDP är helt omöjligt eftersom VPN stänger av all åtkomst till det lokala nätet.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

@Xenofonus blev det något köp till slut?
Har samma behov fast hade gärna önskat stöd för 3 skärmar, men kanske det går att daisy chaina en av skärmarna med displayport?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

@Xenofonus blev det något köp till slut?
Har samma behov fast hade gärna önskat stöd för 3 skärmar, men kanske det går att daisy chaina en av skärmarna med displayport?

Hej, ursäkta sent svar, missade.

Den blev den här rackaren, de har varianter för 3 skärmar också är jag ganska säker. https://www.amazon.se/-/en/gp/aw/d/B0CMZZL64P?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title

Är hyfsat nöjd förutom: oftast funkar den som jag vill men det har hänt när ena datorn går i vila och jag byter tillbaka så händer ingenting så man måste växla fram och tillbaka nån gång. Oftast när jag växlar tar det kanske 3 sekunder men ibland händer något och det tar 20 sekunder.