Dell AW3225QF får ingen display efter Intel ARC grafik drivisar installeras.

Permalänk
Medlem

Dell AW3225QF får ingen display efter Intel ARC grafik drivisar installeras.

Har problem med en Dell AW3225QF och Intel arc a750.

Fick ingen display på skärmen i windows 11.

Ominstallerar windows 11 och har fungerande display fram tills att jag installerar Intel Arc WHQL drivisar. Efter installationen så slocknar bara displayen och listas som icke aktive i windows. Försöker extenda displayen men går inte.

Displayen listas i device manager.(Min gamla display fungerar fortfarande)

Vid en reboot av datorn så visas bios splash screen men blir svart när windows börjar laddas in.

Förmodligen någon Intel bugg men hade tänkt leva med detta grafikkort tills nästa gen grafikkort släpps.. Men om någon har nån ide vad jag skulle kunna testa..?

*Samma både via displayport och hdmi

Permalänk
Medlem

Väldigt liknande problem hade jag. Var iofs med ett asus moderkort och en amd 5600g. Och i mitt fall så var det precis nyköpt från inet så skickade in det på felsökning och då var det både moderkort och cpu som det var fel på i mitt fall. Oddsen för det? Bilden "dog" så fort drivrutinerna för grafikkortet, inbyggt i cpu i mitt fall då, skulle köras. Hoppas att det inte är lika illa i ditt fall men risk finns väl att minst en av moderkort eller gpu är trasigt i ditt fall. Det du kan pröva är väl att försöka med äldre drivrutiner för grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Väldigt liknande problem hade jag. Var iofs med ett asus moderkort och en amd 5600g. Och i mitt fall så var det precis nyköpt från inet så skickade in det på felsökning och då var det både moderkort och cpu som det var fel på i mitt fall. Oddsen för det? Bilden "dog" så fort drivrutinerna för grafikkortet, inbyggt i cpu i mitt fall då, skulle köras. Hoppas att det inte är lika illa i ditt fall men risk finns väl att minst en av moderkort eller gpu är trasigt i ditt fall. Det du kan pröva är väl att försöka med äldre drivrutiner för grafikkortet.

Testade precis att flytta över grafikkort till annan dator men har samma problem på den.

Som sagt det fungerar fortfarande med min gamla skärm utan problem.

EDIT: Fick igång Dell skärm över DP men inte hdmi.