Reservplats 9 sjuksköterskeprogrammet

Permalänk
Medlem

Reservplats 9 sjuksköterskeprogrammet

Reservplats 9 på sjuksköterskeprogrammet i Borås efter första antagningen. 71 platser i urvalsgruppen. Hur stora är chansen att bli antagen? Nervös.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beck:

Reservplats 9 på sjuksköterskeprogrammet i Borås efter första antagningen. 71 platser i urvalsgruppen. Hur stora är chansen att bli antagen? Nervös.

Omöjligt att säga. Beror bland annat på hur stor överintagning de har.
(Till de flesta kurser och program på universitet och högskola så antas lite fler personer än de egentligen har platser för. De räknar med att några tackar nej, och några hoppar av under de första veckorna. Resultatet är hursomhelst att några antagna kan tacka nej utan att någon på reservplats kommer in.)

Permalänk
Medlem

Jo så är det ju. Men tänker att i och med att antagning två inte rullat än att det förhoppningsvis rör lite på sig. Plan b finns såklart men lockar inte.

Visa signatur

Speed is nothing without HQAF

Permalänk
Medlem

Man kan väl anta att en del av de 71 uttagna också har sökt till SSK-programmet på andra orter och hamnat som reserver där, och de som har rankat andra skolor högre än Borås försvinner ju om de blir antagna. Vet inte hur gammal du är, men det är ju heller ingen katastrof att jobba hösten och söka igen till våren om det inte går vägen den här gången.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att du kommer in. Min svägerska stod som nummer 31 för 1½ år sedan på sjuksköterskeprogrammet vid Högskolan Väst och kom in. Det är ju undefär samma målgrupper för Högskolan i Väst och Borås vad gäller sjuksköterskeprogrammet, så jag tror det går att överföra statistiken för antagningen på HiV till Boås.

Visa signatur

Vänligen,
Gabe

Permalänk
Medlem

Antagligen väldigt goda. Precis som PHJ skriver så är det sannolikt att flera av dina konkurrenter sökt in på andra högskolor.