Bredband2 höjer priset och jag har bindningstid kvar.

Permalänk

Bredband2 höjer priset och jag har bindningstid kvar.

Jag fick ett mail från Bredband2 om att dom kommer att höja priset.
Jag ar bindningstid kvar på tjänsten.
Har dom rätt att höja priset trotts att jag har bindningstid kvar?

Bäste kund,

Hej!

Vi vill informera dig om att det kommer att ske en prisändring på din bredbandstjänst 2024-10-01 då din nätägare har bytt kommunikationsoperatör och vi har fått högre kostnader.

Precis som andra tjänsteleverantörer behöver vi ibland justera våra priser, för att våra kostnader höjts till följd av nödvändiga investeringar i infrastrukturen eller för att leverantörer höjer sina priser gentemot oss.

Vi är måna om dig som kund och glada över att leverera vår bredbandstjänst till dig. Därför fyller vi titt som tätt på med erbjudanden för dig att ta del av på Mitt Bredband2 på bredband2.com.

Vad betyder prisändringen rent praktiskt?

• Din tjänst fortsätter som vanligt med det nya priset.

• Om du har en aktiv kampanj på din tjänst, rabatteras det nya ordinarie priset under perioden som kampanjen gäller.

• Ditt nya pris syns på fakturan.

• Du har rätt att säga upp din tjänst utan kostnad eller annan förpliktelse vid en prisändring, detta enligt punkt 14 i villkoren för privatkunder.

• Du hittar dina allmänna villkor på bredband2.com.

Betalar du med autogiro kommer det nya beloppet för tjänsten att dras som vanligt på förfallodatumet. Du behöver själv inte göra någon ändring och inte heller betala fakturan manuellt.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundservice. Kontaktvägar och öppettider hittar du på www.bredband2.com/privat/kundservice/

Vänliga hälsningar,

Vännerna på Bredband2

Din nya tjänst kommer att vara 100/100 Mbit/s.
Ditt nya pris kommer att vara 420,00 kr/mån.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk

Det kan de nog men som du själv skrev så:

"• Du har rätt att säga upp din tjänst utan kostnad eller annan förpliktelse vid en prisändring, detta enligt punkt 14 i villkoren för privatkunder."

Permalänk
Medlem

de försökte detta för mig med men jag ringde direkt och ville säga upp mig, då fick jag behålla samma pris...

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Kasst att de inte hedrar sin bindningstid.
Telenor hedrar sitt tecknade pris när man binder sig även om det blir en prishöjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag fick ett mail från Bredband2 om att dom kommer att höja priset.
Jag ar bindningstid kvar på tjänsten.
Har dom rätt att höja priset trotts att jag har bindningstid kvar?

Bäste kund,

Hej!

Vi vill informera dig om att det kommer att ske en prisändring på din bredbandstjänst 2024-10-01 då din nätägare har bytt kommunikationsoperatör och vi har fått högre kostnader.

Precis som andra tjänsteleverantörer behöver vi ibland justera våra priser, för att våra kostnader höjts till följd av nödvändiga investeringar i infrastrukturen eller för att leverantörer höjer sina priser gentemot oss.

Vi är måna om dig som kund och glada över att leverera vår bredbandstjänst till dig. Därför fyller vi titt som tätt på med erbjudanden för dig att ta del av på Mitt Bredband2 på bredband2.com.

Vad betyder prisändringen rent praktiskt?

• Din tjänst fortsätter som vanligt med det nya priset.

• Om du har en aktiv kampanj på din tjänst, rabatteras det nya ordinarie priset under perioden som kampanjen gäller.

• Ditt nya pris syns på fakturan.

• Du har rätt att säga upp din tjänst utan kostnad eller annan förpliktelse vid en prisändring, detta enligt punkt 14 i villkoren för privatkunder.

• Du hittar dina allmänna villkor på bredband2.com.

Betalar du med autogiro kommer det nya beloppet för tjänsten att dras som vanligt på förfallodatumet. Du behöver själv inte göra någon ändring och inte heller betala fakturan manuellt.

Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta vår kundservice. Kontaktvägar och öppettider hittar du på www.bredband2.com/privat/kundservice/

Vänliga hälsningar,

Vännerna på Bredband2

Din nya tjänst kommer att vara 100/100 Mbit/s.
Ditt nya pris kommer att vara 420,00 kr/mån.

Är du säker på att du har en bindningstid, för normalt sett så brukar de inte ändra under en bindningstid. Du kan ha en aktiv kampanj utan bindningstid. Oavsett så har de rätt att ändra, MEN att om du inte accepterar det har du rätt att säga upp det utan någon kostnad, något som också står i mailet.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tekninskt sett bryter de avtalet med dig, men det enda vapen du har är att du har rätt att avbryta avtalet och inte fullfölja bindntingstiden om du inte accepterar höjningen. Det står förmodligen i avtalet du godkände när du tog tjänsten. Om du har valmöjligheter med andra ISP så skulle jag ringa till Bredband2 och säga upp avtalet, finns ju chans att de ger med sig för att inte förlora dig som kund.

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är det ingen bindningstid på bredbandet idag. Bara en uppsägningstid på 1 månad. Vet inte hur det är med kampanjer om du har bundit upp dig då.

Permalänk

Jag kommer att välja halebop istället. 250/250 mbit för 419kr/mån i 12 månader. Får även 3 månader gratis bredband.
Bredband 2 vill ha 420 kr för 100/100.
Och ingen NAT på halebop.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

De är så fruktansvärt smutsiga. Signade upp mig då de hade kampanj. En månad senare får man mail om att de måste höja priset pga ökade kostnader osv. Samtidigt som de kör en kampanj för nya kunder med det lägre priset jag signade upp mig för.
När jag ville säga upp blev jag erbjuden ett lägre pris (dock inte kampanjpriset).
Sade givetvis upp dem.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

De är så fruktansvärt smutsiga. Signade upp mig då de hade kampanj. En månad senare får man mail om att de måste höja priset pga ökade kostnader osv. Samtidigt som de kör en kampanj för nya kunder med det lägre priset jag signade upp mig för.
När jag ville säga upp blev jag erbjuden ett lägre pris (dock inte kampanjpriset).
Sade givetvis upp dem.

Ända rätta.
När jag ringde och sa upp det frågade dom varför. Presenterade då halebops pris för 250/250 samt 3 månader. Jag kan stanna kvar hos er men då måste ni erbjuda mig en bättre deal. Men det kunde dom inte. Så nästa räkning betalas i slutet av november.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Edit: Känns ju som något viktigt att tänka på när man väljer bredbandsleverantör....

Det är 14.4 i deras allmänna villkor som gör att de kan höja under bidningstid:

Citat:

14.3 Om parterna har överenskommit om bindningstid för Tjänsten, får Bredband2 inte höja priser eller förändra andra villkor i Avtalet av någon betydelse för Kunden under bindningstiden. Sådan förändring träder då i kraft tidigast vid utgången av bindningstiden.

14.4 Oaktat vad som anges i punkt 14.3 har dock Bredband2 rätt att ändra villkoren i Avtalet med ikraftträdande under gällande bindningstid om ändringen orsakats av ändrad allmän prisnivå, ökade skatter eller avgifter, höjda priser från externa underleverantörer eller partners (exempelvis innehavare av stadsnät), myndighetsbeslut eller ändrad lagstiftning. Bredband2 har även rätt att göra sedvanliga mindre justeringar av faktureringsavgift eller andra administrativa avgifter även under bindningstiden. Vid ändringar enligt denna punkt 14.4 har Kunden rätt att säga upp Avtalet i enlighet med punkt 14.2 ovan.

14.5 Avtalet kan komma att ändras med kortare varsel än vad som anges ovan till följd av förändringar av tillämplig lag eller myndighetsbeslut.

Telenor har också något liknande:

Citat:

14.3 Vid ändring som ska meddelas enligt punkt 14.2 gäller, i fråga om Tjänster för vilka bindningstid har avtalats, att ändringen träder i kraft den dag bindningstiden upphör. Det sagda gäller dock inte ändringar som föranleds av förhållanden som Telenor saknar möjlighet att råda över och som Telenor inte heller kan förutse eller motsvarande förhållanden för externa underleverantörer eller ändringar som föranleds av myndighetsbeslut eller ändrad lagstiftning. Sådana ändringar kan träda i kraft även under gällande bindningstid, enligt vad Telenor meddelar från fall till fall. Kundens rätt att i så fall säga upp avtalet framgår av 14.4.

(Har blivit aviserad av Telenor om en prishöjning men den kommer för mig att träda i kraft först efter att bidningstiden är över.)

Värt att påpeka (med tanke på alla som hatar på dem) är Telias motsvarighet:

Citat:

Om parterna har överenskommit om bindningstid för Tjänsten, får en ändring av avtalsvillkoren som är till nackdel för Kunden verkan tidigast vid utgången av bindningstiden. Dock får Telia ändra villkor med ikraftträdande under gällande bindningstid om ändringen förorsakas av myndighetsbeslut eller ändrad lagstiftning. Kundens rätt att i sådant fall säga upp Avtalet framgår av punkt 14.2.

Den är klart mer restriktiv än då Bredband2 och Telenors, endast vid myndighetsbeslut och ändrad lagstiftning får de höja priset för bundna avtal, inget om ändrade prisnivåer, underleverantörer, etc.

Edit: Halebop har samma i sitt avtal, endast prisökningar under bidningstid om det är myndighetsbeslut eller ändrad lagstiftning.

Bahnhofs allmänna villkor saknar helt något gällande villkor för att de skall få höja avgiften under bindningstid.
Och de har det här...:

Citat:

16.4 Avgiftsändringar ska aviseras senast 30 dagar i förväg. Bahnhof har dock rätt att med omedelbar verkan höja avgift om höjningen är direkt hänförlig till förändring av valutakurs, skatt eller liknande statlig pålaga, indexreglerad kostnadsökning, inflation, förändring av avgift från underleverantör (t ex för el), samt vid annan liknande omständighet utanför Bahnhofs kontroll som påverkar Bahnhofs kostnad för Tjänsten.

Så är man kund hos Bahnhof med ett bundet avtal så kan man få det höjt av vilket skäl som helst, inklusive att de vill ta ut mer betalt av sina kunder, och om de anser att det är pga av tex inflation eller ökade elkostnader så kan de höja direkt utan att då meddela i förväg...

Permalänk
Medlem

När de gör så här så får du säga upp ditt abbonemang även när du har bindningstid, precis som de skriver.

Så ring som och säg upp det, se om du kan få tillbaka sitt gamla pris, annars teckna ett annat.

Visa signatur

Laptop Workstation PC Specialist || Intel 10875H - 250mv & Liquid Metal || Nvidia RTX 2070 883mv @ 1935MHz & Liquid Metal ||64GB Ram || Samsung 970 EVO 2TB + 512GB OEM || 1TB & 512GB External SSD + 2.5TB NAS
Lyssna gärna på mitt band The Mulak Mind
Citera gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Är tyvärr inte förvånad Bredband2 har kört denna stilen länge.
Jag har bojkottat Bredband2 av den anledning kommer aldrig ta ett abonnemang hos dem igen.
Bättre ta nån annan oavsett om de är 10:- dyrare per månad för sen blir iaf Bredband2 dyrare då de höjer och sänker ca 3-4ggr om året.
Sen är deras Support dålig när och om man behöver mer avancerad hjälp typ att linan är helt död.
Eller deras sätt hantera fakturor per 3 mån och när man säger upp vill de knappt betala tillbaka överskjutande månader.

Välj Obenet eller Halebop eller annan seriös aktör Halebop ligger ofta i mitten av prisspannet till lågt men håller inte på snurrar med priset så ofta heller.

Edit:
Såg att TS redan vald Halebop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

de försökte detta för mig med men jag ringde direkt och ville säga upp mig, då fick jag behålla samma pris...

Så gjorde de för mig med ett par år sen, blev att de ville höja igen efter 1-2 månader.
Som det ser ut nu så är det nog inte värt krånglet att ha dem (hade de flera år innan de bytte till denna affärsmodellen, funkade bra fram tills 3 höjningar på ett halvår, och verkar fortsätta i samma stil, inte kollat trustpilot nu men generellt så är det så de hållt på flera år.
Trots det står ett pris i beställningen och inte procentuell rabatt så hävdar de att det är det man har.

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak hände mig en gång när jag hade bredband från Com Hem.
Det räckte med ett ilsket samtal till kundtjänsten för att jag skulle få behålla det tidigare priset.
Så ring dem och skäll så in i h-e!

Permalänk
Medlem

Det verkar vara satt i system av flera internet-leverantörer. Har samma erfarenhet från Bahnhof då de årligen ska höja för befintliga kunder medans nytecknade får betydligt billigare.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Skrivet av r80x:

När de gör så här så får du säga upp ditt abbonemang även när du har bindningstid, precis som de skriver.

Så ring som och säg upp det, se om du kan få tillbaka sitt gamla pris, annars teckna ett annat.

Skrivet av LANberg:

Exakt samma sak hände mig en gång när jag hade bredband från Com Hem.
Det räckte med ett ilsket samtal till kundtjänsten för att jag skulle få behålla det tidigare priset.
Så ring dem och skäll så in i h-e!

Jag har ringt och prat at med Bredband2. Dom kunde inte ge mig ett typ bättre pris.
Dom sa att dom har 250/250 för 418 kr. 1 kr billigare än Halebop.
Men när jag även berättade att jag får 3 månader gratis om jag binder mig i 12 månader så ville dom inte matcha detta eller erbjuda mig bättre avtal. Eftersom jag redan har betalat min bredbandsfaktura så var det ingen ide att döda tjänsten nu. Utan den dödas den 30/8 samt att Halebops tjänst startar 30/8.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag har ringt och prat at med Bredband2. Dom kunde inte ge mig ett typ bättre pris.
Dom sa att dom har 250/250 för 418 kr. 1 kr billigare än Halebop.
Men när jag även berättade att jag får 3 månader gratis om jag binder mig i 12 månader så ville dom inte matcha detta eller erbjuda mig bättre avtal. Eftersom jag redan har betalat min bredbandsfaktura så var det ingen ide att döda tjänsten nu. Utan den dödas den 30/8 samt att Halebops tjänst startar 30/8.

Jag får 1000/1000 för typ en hundring mer hos Bahnhof så byt till nått bättre.

Visa signatur

Laptop Workstation PC Specialist || Intel 10875H - 250mv & Liquid Metal || Nvidia RTX 2070 883mv @ 1935MHz & Liquid Metal ||64GB Ram || Samsung 970 EVO 2TB + 512GB OEM || 1TB & 512GB External SSD + 2.5TB NAS
Lyssna gärna på mitt band The Mulak Mind
Citera gärna om du vill ha svar!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av eFoppa:

De är så fruktansvärt smutsiga. Signade upp mig då de hade kampanj. En månad senare får man mail om att de måste höja priset pga ökade kostnader osv. Samtidigt som de kör en kampanj för nya kunder med det lägre priset jag signade upp mig för.
När jag ville säga upp blev jag erbjuden ett lägre pris (dock inte kampanjpriset).
Sade givetvis upp dem.

Just i sådana fall finns faktiskt en öppning, se ARN 2018-15121 här.

TLDR: kund tecknade avtal i juli, ISP meddelade under hösten om höjningar på grund av ökade avgifter med stadsnätet. Kund kollade upp det senare och de höjningarna kände ISPn till redan i maj och var därmed medvetna om då kunden tecknade avtal. Kund drog ärendet till ARN, ISP kunde inte visa några andra kostnadsökningar efter avtalets tecknande och kunden fick rätt och sin lägre månadskostnad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kasst att de inte hedrar sin bindningstid.
Telenor hedrar sitt tecknade pris när man binder sig även om det blir en prishöjning.

Inte för mig när jag hade Telenor med bindning. De ba nääee öhhhh du får klaga på glåbål kinect

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Inte för mig när jag hade Telenor med bindning. De ba nääee öhhhh du får klaga på glåbål kinect

Konstigt. Jag frågade innan jag tecknade en gång, och de sa att priset man tecknar för under bindningstid är det man har, även om det höjs. Och det stämde också för priset höjdes under min bindningstid, men jag behöll mitt rabatterade pris utan problem.

Permalänk
Medlem

Har/Skulle de ha bytt hastighet för dig också?
Jag fick nåt liknande med en annan operatör när 100/10 ersattes med 100/100 i stadsnätet. Bytte till annan operatör, men det blev ju ändå dyrare.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Hur länge till har du bindningstid? De höjer ju inte förän from 1/10.

@Hasseman84

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur länge till har du bindningstid? De höjer ju inte förän from 1/10.

@Hasseman84

Bra upptäckt. Tror inte han läst deras meddelande ordentligt. Efter bindningstiden löper ut ska de höja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Just i sådana fall finns faktiskt en öppning, se ARN 2018-15121 här.

TLDR: kund tecknade avtal i juli, ISP meddelade under hösten om höjningar på grund av ökade avgifter med stadsnätet. Kund kollade upp det senare och de höjningarna kände ISPn till redan i maj och var därmed medvetna om då kunden tecknade avtal. Kund drog ärendet till ARN, ISP kunde inte visa några andra kostnadsökningar efter avtalets tecknande och kunden fick rätt och sin lägre månadskostnad.

Bra poängterat. Jag insåg att det fanns möjligheter att bestrida men samtidigt kändes det ändå bättre att byta ISP. Deras skäl för höjning va såklart strunt iom att de fortsatte erbjuda nya kunder samma deal.
Lägg därtill att de försökte fakturera mig för månaden efter jag sagt upp det med hänvisning till ”erbjudandet” jag fått om lägre pris (som jag med all tydlighet tackade nej till)
Nä finns andra företag jag hellre betalar till.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Har/Skulle de ha bytt hastighet för dig också?
Jag fick nåt liknande med en annan operatör när 100/10 ersattes med 100/100 i stadsnätet. Bytte till annan operatör, men det blev ju ändå dyrare.

Samma hastighet.

Skrivet av DavidtheDoom:

Hur länge till har du bindningstid? De höjer ju inte förän from 1/10.

@Hasseman84

April nästa år skulle den gå ut.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kasst att de inte hedrar sin bindningstid.
Telenor hedrar sitt tecknade pris när man binder sig även om det blir en prishöjning.

Telenor har ingen bindningstid längre

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hasseman84:

Samma hastighet.
April nästa år skulle den gå ut.

Ja, då låter det knäppt att de försöker bryta kontraktet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja, då låter det knäppt att de försöker bryta kontraktet.

Men nu så tappar dom mig som kund som dom har haft sedan A3 (fd Alltele) slogs ihop med bredband2. Och då har jag haft dom sedan 2006 när jag flyttade hemmifrån.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem

Samma visa för mig då jag hade Telenor i två år för 309kr/mån för 100/10 (det enda dom kunde erbjuda via stadsnätet) - De höjde till 409kr/mån. De vägrade gå ner med en 100 lapp om jag inte gjorde en bindning på 12 månader vilket jag ej ville då vi ska över till gruppanslutning april 2025.

Tecknade obundet med Ownit för 100/20 för 299kr/mån. Det intressanta är att Telenor äger Ownit - Personen på kundtjänst sa att nej du kan nog inte få ett sådant pris hos annan aktör....

Likt bankerna och försäkringsbolagen så ska man smälla dessa bolag på fingrarna då de ej hedrar befintliga kunder med vettiga prisbilder.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070