Meny i utforskaren syns inte, Windows 11

Permalänk
Medlem

Meny i utforskaren syns inte, Windows 11

Sitter och funderar på varför i hela friden menyn som dyker upp när man klickar på "visa mer" i utforskaren, sticker upp utanför bild? Man ser endast de två nedersta alternativen. Det känns ju som en verklig nybörjartavla att missa en sådan sak i ett operativ som windows 11. För det kan väl aldrig vara meningen att man inte ska kunna läsa alternativen i menyn?

Någon som har en idé om vad som gått fel här? Är det bara min dator som beter sig så?

Permalänk
Medlem

@lexus430 Vilken Windows 11-version?

Tryck på Windows-tangenten och skriv winver + Enter.

Edit: Denna bugg var vanligast i 22H2.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

@lexus430 Vilken Windows 11-version?

Tryck på Windows-tangenten och skriv winver + Enter.

Edit: Denna bugg var vanligast i 22H2.

Jag har 24H2. Menar du att du inte har detta fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lexus430:

Jag har 24H2. Menar du att du inte har detta fel?

Jag pallar inte med det extraklicket så på privata datorn har jag fixat menyn med hjälp av denna länk (kan ej återskapa ditt fel):
https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/restore...

På jobbdatorn har jag 24H2 men utan ovanstående fix men kan ändå inte återskapa det felet.

Känns som att du av någon anledning har råkat ut för samma bugg som många hade i 22H2. Mysko.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av lexus430:

Sitter och funderar på varför i hela friden menyn som dyker upp när man klickar på "visa mer" i utforskaren, sticker upp utanför bild? Man ser endast de två nedersta alternativen. Det känns ju som en verklig nybörjartavla att missa en sådan sak i ett operativ som windows 11. För det kan väl aldrig vara meningen att man inte ska kunna läsa alternativen i menyn?

Någon som har en idé om vad som gått fel här? Är det bara min dator som beter sig så?

Antar du menar detta:
https://www.windowslatest.com/2024/11/02/windows-11-24h2-bug-...

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att detta problem löstes i samband med förra veckans uppdatering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lexus430:

Kan tillägga att detta problem löstes i samband med förra veckans uppdatering.

Har du nån källa eller länk på vilken uppdatering det gäller, för problemet kvarstår i alla fall hos mig.
Alla uppdateringar gjorda så vitt jag kan se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 57josa:

Har du nån källa eller länk på vilken uppdatering det gäller, för problemet kvarstår i alla fall hos mig.
Alla uppdateringar gjorda så vitt jag kan se.

Ok, trodde att det löst sig hos alla. Det var någon uppdatering som kom i onsdags eller i torsdags förra veckan. Den låg alltså inte med i tisdagens utskick. Åtminstone inte kl 19 som är den tid de normalt släpper uppdateringarna på tisdagar.